مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

آشنایی با هیولای تکرارنشدنی مرسدس بنز

۱ دقیقه خوانده شده

تبلیغات بنری


E60 AMG یکی از آخرین خودروهایی است که قبل از ادغام AMG با مرسدس ساخته شده است و یکی از منحصر به فردترین تجربه های رانندگی را ارائه می دهد.

به گزارش خبرآنلاین، این یک سدان اسپرت است که از زرادخانه AMG بیرون آمده است، شرکتی که تعدادی از هیجان انگیزترین و خاص ترین خودروهای عملکرد آن سال ها را خلق کرده است. رانندگی با سوپر سدان کلاس E نسل W124 که با نام E60 AMG شناخته می‌شود، نشان می‌دهد که AMG و مرسدس بنز تا چه حد قبل از ادغام با هم خودروهای عالی ساخته‌اند.

اگرچه AMG این روزها بازوی عملکرد داخلی مرسدس در نظر گرفته می شود، تا سال 1999 AMG یک شرکت تیونینگ مستقل بود که تعداد کمی از محصولات مرسدس را به جانوران وحشی قدرتمند تبدیل کرد.

آشنایی با هیولای تکرار نشدنی مرسدس بنز

بر اساس گزارش پدال، E60 AMG در مشکی متالیک از بیرون کاملا شوم به نظر می رسد. لبه های رنگ آمیزی شده و سر اگزوزهای کرومی ظریف نشان می دهد که ما با خودرویی از دهه 1990 روبرو هستیم، اما به غیر از این ویژگی ها، طراحی بیرونی W124 که توسط برونو ساکو طراحی شده است، دست نخورده باقی مانده است. سادگی و تناسب W124 عالی است، اما افزایش 38 میلی متری فاصله بین دو محور و کاهش 23 میلی متری ارتفاع، حس قدرتمندتری را به E60 بخشیده است.

در داخل، E60 بیشتر مدیون مرسدس و W124 است تا AMG. طراحی در اینجا ساده و منطقی است، ساب ووفرها ساده و خوانا هستند و هیچ چیز راننده را از جاده پیش رو منحرف نمی کند. دید بیرونی نیز عالی است و اگرچه W124 خودروی نسبتاً بزرگی است، اما مانور دادن با آن در ترافیک آسان خواهد بود. همه چیز در مورد این خودرو حکایت از تعادل بین نظم و سخاوت دارد و به همین دلیل کلاس های E آن دوره جزو محبوب ترین تاکسی های تاریخ هستند.

آشنایی با هیولای تکرار نشدنی مرسدس بنز

اگرچه E60 AMG 30 سال است که در حال تولید است، هنوز هم با اعتماد به نفس جلوتر از زمان خود رانندگی می کند. موتور V8 6 لیتری این خودرو در میان رده بسیار قدرتمند است و مهم نیست که سوزن سرعت سنج کجا باشد، با خوشحالی خرخر می کند. مانند AMG V8 های امروزی، این موتور هرگز از قدرت، سر و صدا و لرزش بی بهره نیست. طبیعتاً وقتی گاز به طور ناگهانی صاف می شود، اتوماتیک چهار سرعته برای لحظه ای تردید می کند، اما وقتی نیرو می رسد، همیشه به آرامی درگیر می شود و در حالی که با شتاب خودرو را به جلو می راند، هرگز باعث ایجاد ناراحتی برای سرنشینان نمی شود.

اما E60 AMG با وجود قابلیت های بسیار زیاد، علاقه ای به خودنمایی ندارد. خودرویی محکم و استوار است که بیشتر در پیچ های پرسرعت دیده می شود. هنگامی که خودرو به سرعت به پیچ ها نزدیک می شود، رول بدنه ظاهر می شود، اما لاستیک ها مشکلی با چسبندگی ندارند. حتی در زیر گاز سنگین، نگه داشتن جاده عالی است و فرمان سبک و دقیق باقی می ماند. مسلماً، فرمان با اندازه مناسب گاهی اوقات مبهم است، با سیستم کمکی هیدرولیک به شدت در سرعت پارک کار می‌کند، اما در بعضی مواقع طبیعی است. گیربکس نیز هنگام تعویض دنده از حالت خنثی به درایو به طرز دلپذیری نرم است. به طور کلی، اگرچه E60 AMG از فاصله دور ترسناک به نظر می رسد، اما راحت تر از آن چیزی است که شما انتظار دارید.

آشنایی با هیولای تکرار نشدنی مرسدس بنز

این روزها، مدل‌های AMG که قبل از ادغام با مرسدس بنز ساخته شده‌اند، در حراجی‌ها تقاضای زیادی دارند و E60 اکنون حدود سه برابر قیمت E500 ارزش دارد. خودرویی که ما در اینجا آزمایش کردیم قبلاً با قیمت تخمینی 250000 تا 300000 دلار در حراجی ظاهر شد. زمانی که مرسدس بنز اکثریت سهام AMG را در سال 1999 خریداری کرد، مشارکت بین دو شرکت نزدیک‌تر شد و در سال 2005 مالکیت کامل مرسدس بر تیونر آلمانی به اوج رسید. هدف E60 یک خودروی کمیاب است، نه تنها به دلیل تولید محدود، بلکه به دلیل تجربه رانندگی منحصر به فرد حاصل از همکاری.

این خودرو ترکیبی متعادل از خودروی عضلانی و سدان لوکس است. این گواهی بر میراث این نسل از کلاس E است که W124 همچنان مورد توجه علاقه مندان مرسدس بنز است، از مدل های پایه گرفته تا E60، اما در راس خانواده، E60 سطح خاصی از قدرت و تجمل را ارائه می دهد.

تبلیغات بنری

fararu به نقل از همه در یک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *