مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

(اینفوگرافیک) رتبه‌بندی بزرگترین ابرقدرت‌های جهان در سال ۲۰۲۴

تبلیغات بنری


نظام اقتصاد جهانی با تجارت و همکاری های اقتصادی مرتبط است، اما این پیوندها نشانه هایی از فرسایش را نشان می دهد. افزایش ملی گرایی، راکد بودن جریان های تجاری فرامرزی و تغییرات جمعیتی به رشد اقتصادی و افزایش بهره وری در هند و آسیا دامن زده است و به طور بالقوه تعادل قدرت جهانی را تغییر می دهد.

به گزارش روزیاتو، نمودار زیر قدرت های بزرگ جهان در سال 2024 را بر اساس تحلیل شاخص قدرت بزرگ 2024 توسط ری دالیو رتبه بندی می کند.

(اینفوگرافیک) رتبه بندی بزرگترین ابرقدرت های جهان در سال 2024

ابرقدرت های جهان در سال 2024

جدول زیر مجموع قدرت قدرت های بزرگ جهان را بر اساس طیف وسیعی از معیارها از جمله تولید اقتصادی، قدرت نظامی و تجارت نشان می دهد. علاوه بر این، سرانه انرژی این کشورها نیز در نظر گرفته شده است که نشان دهنده کارایی یک کشور نسبت به جمعیت آن است:

(اینفوگرافیک) رتبه بندی بزرگترین ابرقدرت های جهان در سال 2024

ایالات متحده

ایالات متحده همچنان مهمترین ابرقدرت جهان است، موقعیتی که با تسلط این کشور بر بازارهای مالی جهانی و نوآوری های تکنولوژیکی تقویت شده است.

نفوذ دلار آمریکا گسترده است. امروزه این ارز در 85 تا 90 درصد معاملات ارزی نقش دارد، 59 درصد از ذخایر ارزی و حدود نیمی از وام های بانکی فرامرزی را به خود اختصاص می دهد. علاوه بر این، ارزش بازار سهام ایالات متحده 61٪ از کل ارزش بازار جهانی را تشکیل می دهد.

چین

چین به عنوان بزرگترین صادرکننده جهان در رتبه بعدی قرار دارد که به دلیل قدرت در تجارت و تولید اقتصادی است. به عنوان مثال، تجارت با آمریکای لاتین از 18 میلیارد دلار در سال 2002 به 450 میلیارد دلار در سال 2022 افزایش یافته است. قدرت نظامی رو به رشد چین همچنین جایگاه جهانی این کشور را افزایش داده است. امروزه این کشور دارای بزرگترین نیروی دریایی جهان و بخش دفاعی بسیار مدرن است.

هندوستان

انتظار می رود هند که در رتبه هفتم قرار دارد، در دهه آینده به سریع ترین رشد تولید ناخالص داخلی واقعی در میان اقتصادهای بزرگ دست یابد. رشد آن به دلیل هزینه های هنگفت برای زیرساخت ها و جمعیت جوان است. با این حال، بر اساس سرانه، هند احتمالاً به دلیل درآمد سرانه پایین و توزیع نامتعادل ثروت در رتبه آخر قرار دارد.

در مقابل، سنگاپور بالاترین امتیازات را بر اساس سرانه دریافت کرد که نشان می دهد قدرت این کشور به طور مساوی بین جمعیت آن توزیع شده است. این کشور جزیره ای یک مرکز جهانی برای امور مالی و تجارت است، در حالی که سرمایه گذاری مستقیم خارجی عامل اصلی رشد اقتصادی آن است.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *