مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

(اینفوگرافیک) کدام کشور‌ها بالاترین سرانه تولید ناخالص داخلی را در سال ۲۰۲۴ دارند؟

تبلیغات بنری


اگرچه کشورهایی مانند ایالات متحده، چین، هند یا آلمان غالباً در رتبه‌بندی اقتصادی تسلط دارند، ایالات متحده تنها اقتصاد بزرگ در میان 10 کشور برتر با بالاترین تولید ناخالص داخلی سرانه در سال 2024 است که در رتبه‌بندی نزدیک به بالا قرار دارد.

به گزارش روزیاتو، نمودار زیر کشورها و مناطقی را با بالاترین تولید ناخالص داخلی سرانه از سال 2024 تا 2014 مقایسه می کند. این مقایسه بر اساس داده های صندوق بین المللی پول است.

(اینفوگرافیک) کدام کشورها در سال 2024 بیشترین تولید ناخالص داخلی سرانه را خواهند داشت؟

همه ارقام به دلار بین المللی است و برای برابری قدرت خرید تنظیم شده است. برابری قدرت خرید روشی است که برای مقایسه قدرت خرید ارزهای مختلف در کشورهای مختلف استفاده می شود.

تولید ناخالص داخلی در مقابل تولید ناخالص داخلی سرانه

تولید ناخالص داخلی کل تولید اقتصادی یک کشور یا منطقه را اندازه گیری می کند. در حالی که تولید ناخالص داخلی سرانه تولید را بر جمعیت تقسیم می کند و میانگین تولید اقتصادی به ازای هر نفر را نشان می دهد.

(اینفوگرافیک) کدام کشورها در سال 2024 بیشترین تولید ناخالص داخلی سرانه را خواهند داشت؟

هنگامی که جمعیت در نظر گرفته می شود، کشورها یا سرزمین های کمتر شناخته شده با جمعیت کمتر اما ثروت بیشتر به منصه ظهور می رسند.

کشورهای دارای بالاترین تولید ناخالص داخلی سرانه در سال 2024

لوکزامبورگ که در سال 2014 سوم بود، اکنون با تولید ناخالص داخلی سرانه 144000 دلار برای جمعیت 669000 نفر در صدر فهرست قرار دارد. این کشور کوچک و محصور در خشکی در اروپای غربی به دلیل بخش مالی قوی خود که 25 درصد از تولید ناخالص داخلی آن را تشکیل می دهد، معروف است و یکی از بهترین بهشت ​​های مالیاتی در جهان است.

ماکائو در سال 2024 رتبه دوم را خواهد داشت و همچنین در بین بهترین بهشت ​​های مالیاتی جهان قرار خواهد گرفت. بهشت های مالیاتی مناطقی هستند که قوانین مالیاتی آسان تری دارند و افراد و شرکت ها می توانند از مزایای مالیاتی آنها استفاده کنند.

تنها دو کشور یا منطقه در میان 14 کشور برتر در سال 2024 بیش از 10 میلیون نفر جمعیت خواهند داشت.

ایرلند، گویان، دانمارک و تایوان از سال 2014 به این فهرست پیوسته اند، در حالی که کویت، عربستان سعودی، آندورا و هنگ کنگ از این فهرست خارج شده اند.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *