مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

این ترشی بادمجان خاص و خوشمزه را درست کنید و لذت ببرید!

تبلیغات بنری


همه در یک ترشی ها مخلفات خوشمزه ای هستند که همراه با غذا سرو می شوند و تنوع زیادی دارند. فصل اصلی تهیه ترشی معمولا پاییز است. اما برخی ترشی ها هستند که مواد آن را می توان در تمام فصول سال تهیه کرد. ترشی بادمجان یکی از خوشمزه ترین و معروف ترین ترشی های ایرانی به شمار می رود که انواع مختلفی دارد و با مواد و سبزیجات مختلف تهیه می شود. ترشی بادمجان معمولا به روش های مختلفی تهیه می شود که همگی خوشمزه هستند. به گزارش همه در یک، در این مطلب می خواهیم آموزش یک مدل ترشی بادمجان خوشمزه و متمایز را با شما به اشتراک بگذاریم که از آن سیر نمی شوید، پس در ادامه این مطلب با آموزش این ترشی بادمجان خوشمزه همراه ما باشید.

مواد لازم

بادمجان: 6 عدد
سیر: 5 حبه
فلفل سبز تند: 2 عدد
ملاس انار: 1 قاشق غذاخوری
سرکه: 1 فنجان
آب: 2 فنجان
نمک و نعناع خشک: هر کدام یک قاشق چایخوری
گلپر: چند پر

طرز تهیه

برای تهیه این ترشی خوشمزه ابتدا باید بادمجان را خوب بشویید و با پوست برش دهید. بادمجان خرد شده را با آب در قابلمه مناسبی قرار داده و روی اجاق قرار دهید. اجازه دهید بادمجان بجوشد و یک دقیقه بجوشد. بادمجان نیازی به پختن ندارد، همین که نرم شد کافی است. بادمجان ها را آبکش کنید و بعد از کشیدن آب اضافی آن را در ظرفی بریزید. به گزارش همه در یک، فلفل سبز و سیر خرد شده را به بادمجان اضافه کنید و نمک و نعنا و گلپر را اضافه کنید و بادمجان را هم بزنید. حالا مواد ترشی را در یک فنجان تمیز و خشک بریزید. رب انار را با کمی سرکه رقیق کرده و داخل شیشه بریزید سپس بقیه سرکه را روی ترشی ها بریزید. درب ظرف ترشی را ببندید و به مدت یک هفته در یخچال یا جای خنک بگذارید تا خیارشورها پخته شوند. بعد از یک هفته، ترشی بادمجان خوشمزه آماده سرو است، میل کنید.

نکات مهم
بادمجان یکی از سبزیجات مورد علاقه ما ایرانیان است که در بسیاری از غذاها از آن استفاده می کنیم. بادمجان سرشار از ویتامین، کلسیم، فسفر، فیبر، پتاسیم، ضد سرطان و برای قلب بسیار مفید است. هنگام خرید بادمجان سعی کنید ابتدا از چینی استفاده کنید. زیرا لایه دوم و سوم بادمجان معمولا پر تخم مرغ و تلخ است. برای تهیه بادمجان کبابی بهتر است از بادمجان دراز و گوشتی استفاده کنید.

رب انار نوعی رب است که از دانه های انار تهیه می شود و به دو صورت ترش و شیرین در بازار موجود است. رب انار معمولاً رنگ تیره دارد. اما نباید خیلی سیاه باشد، زیرا این نشانه سوختن رب در هنگام پخت است. یک رب انار خوب نباید خیلی سفت باشد. همچنین نباید بوی ترش بدهد. برای تهیه ترشی بادمجان سعی کنید رب انار را از فروشگاه های معتبر یا کسانی که رب انار را به صورت تمیز در منزل تهیه می کنند تهیه کنید. اگر رب انار رقیق نشد، آن را با سرکه رقیق کنید.

سرکه انواع مختلفی دارد و بهترین نوع سرکه برای تهیه ترشی سرکه انگور است. رنگ سرکه انگور قرمز است و طعم ملایم تری نسبت به سرکه سفید دارد.

ترشی را در یک کاسه شیشه ای بریزید. ظرفی که در آن قصد ترشی را دارید باید کاملا تمیز و خشک باشد. در غیر این صورت ترشی پوسیده می شود. پوشش شیشه ای نباید زنگ زده یا فرورفته باشد. در ظرف را محکم ببندید تا هوا به بیرون نشت نکند. اگر هوا باشد ترشی خراب می شود.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *