مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

این لاک‌پشت‌ها از راه دهان ادرار می‌کند

۱ دقیقه خوانده شده
این لاک‌پشت‌ها از راه دهان ادرار می‌کند

تبلیغات بنری


به گفته دانشمندان، این رفتار به لاک پشت ها کمک می کند تا سالم بمانند. این مشاهدات امید به درمان افراد مبتلا به نارسایی کلیه را افزایش داده است.

به گزارش یورونیوز، این اولین بار در سال 2012 بود که مطالعه ای در مجله “Experimental Biology” در مورد نوعی از “لاک پشت نرم چینی” منتشر شد که از طریق دهان ادرار می کند. این اولین بار بود که چنین رفتاری در قلمرو حیوانات مشاهده شد.

محققان دانشگاه ملی سنگاپور دریافتند که لاک‌پشت‌های این گونه با کلیک کردن روی زبان خود بدون نوشیدن آب، سر خود را به داخل حوضچه‌ها می‌چسبانند.

نویسنده اصلی این مطالعه، یوان چی، و همکارانش می دانستند که این لاک پشت نرم دارای ساختارهای آبشش مانند در داخل دهانش است. تا قبل از این مطالعه، محققان معتقد بودند که لاک پشت ها از طریق این ساختارها تنفس می کنند، اما بعدا متوجه شدند که عملکرد آنها مانند آبشش ها نیست.

این لاک‌پشت‌ها از راه دهان ادرار می‌کند

کاسه لاک پشت نرم چیکانوا

چگونه از شر اوره خلاص شویم

برای اطلاع از عملکرد این لاک پشت ها، محققان لاک پشت های زنده را به مدت شش روز در آب غوطه ور کردند. آنها دریافتند که تنها 6 درصد از اوره دفع شده توسط لاک پشت ها از طریق باسن لاک پشت ها دفع می شود.

پس از بیرون آوردن لاک پشت ها از آب و قرار دادن آنها در نزدیکی سوراخ، لاک پشت ها سر خود را در سوراخ فرو می کنند تا دهان خود را شستشو دهند و 50 برابر بیشتر از زمانی که غوطه ور می شوند اوره دفع می کنند. این اوره از طریق جریان خون آنها که از نظر فنی ادرار نیست، وارد دهان آنها می شود.

محققان همچنین دریافتند که لاک پشت ها دارای ژنی هستند که پروتئینی را تولید می کند که به دفع اوره از طریق دهان به جای کلیه ها کمک می کند.

این لاک پشت ها در آب نمک زندگی می کنند، بنابراین دفع اوره از طریق دهان آنها فرآیندی هوشمندانه است. اگر از کلیه های خود برای دفع اوره استفاده می کنند، برای هیدراته ماندن باید آب بیشتری بنوشند. موضوعی که منجر به “چرخه معیوب مصرف آب نمک” می شود. این فرآیند می تواند کشنده باشد، زیرا لاک پشت ها نمی توانند نمک را از طریق ادرار خود دفع کنند. بنابراین با شستشوی ساده دهان خود بدون نوشیدن آب نمک سلامت خود را حفظ می کنند.

الهام بخش برای شفای مردم

این گروه تحقیقاتی که علاقه مند به حل مشکلات زیست پزشکی با یادگیری از دنیای حیوانات هستند، معتقدند که اجرای یک لاک پشت با دهان پر از اوره می تواند روزی به انسان هایی که از نارسایی کلیه رنج می برند کمک کند. در حال حاضر این بیماران باید دیالیز شوند تا مواد زائد از خون آنها خارج شود.

از نظر تئوری، اگر بتوان مکانیسم ترشح فعال اوره را در دهان بیمار مبتلا به نارسایی کلیه تقلید کرد، بیمار همچنان می‌تواند با شستشوی دهان خود با آب، که لاک‌پشت‌های پوست نرم انجام می‌دهند، اوره ترشح کند. او می گوید. “یانکی ها می دهند.”

با این حال، این موضوع تنها می تواند یک ایده برای بیماران این رشته باشد.

تبلیغات بنری

fararu به نقل از همه در یک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *