مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

این مشاغل به زودی با هوش مصنوعی جایگزین خواهند شد

۱ دقیقه خوانده شده

تبلیغات بنری


بعدی- مشاغل و محیط کار جزو اولین زمینه هایی هستند که به لطف هوش مصنوعی دستخوش تغییرات اساسی خواهند شد.

بر اساس گزارشی که نیویورک پست منتشر کرده است. سال گذشته، مجمع جهانی اقتصاد گزارشی تکان دهنده منتشر کرد که هشدار داد طی سه سال آینده، حدود 26 میلیون شغل به دلیل فناوری هوش مصنوعی از بین خواهد رفت. آموزش، بهداشت، خدمات تجاری، هتل ها و مکان های تفریحی جزو اولین مشاغلی خواهند بود که در معرض خطر جایگزینی با هوش مصنوعی قرار دارند. در فضاهای آموزشی، هوش مصنوعی می تواند به سرعت جایگزین کارکنان مدارس و دانشگاه شود. کتابداران و معلمان فوق برنامه نیز در معرض خطر از دست دادن شغل خود هستند. چنین متخصصانی که موضوعات فوق برنامه مانند موسیقی را تدریس می کنند در معرض خطر هستند.

سایر مشاغل در معرض خطر منشی بیمارستان و درمانگاه است. هوش مصنوعی ارزانتر و بدون دردسر می تواند وظایف این شغل را انجام دهد. متخصصان تغذیه، آسیب شناس گفتار و حتی مربیان تناسب اندام نیز از جمله مشاغلی هستند که در معرض خطر جایگزینی با هوش مصنوعی هستند. تمامی وظایف مربوط به این مشاغل با استفاده از کامپیوتر، دوربین و نرم افزار ارائه شده توسط هوش مصنوعی انجام خواهد شد.

در تجارت، کارگران پشتیبانی و کارگران فست فود بیشتر در معرض خطر از دست دادن شغل خود هستند. امروزه، فست فودهای زنجیره‌ای بزرگ در سراسر جهان از هوش مصنوعی برای سفارش و تحویل سفارشات استفاده می‌کنند. مشاغل روابط عمومی نیز در معرض خطر هستند. الگوریتم های هوش مصنوعی توانایی تکرار این وظایف را دارند. به عنوان مثال، هوش مصنوعی می تواند ارتباطات را بهتر مدیریت کند و تصویر عمومی سازمان را بهبود بخشد. در واقع الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند عملکرد بهتری نسبت به نیروهای انسانی داشته باشند و گروه‌های خاصی را با ورودی‌های دریافتی برای بهبود سازمان یا جذب مشتری هدف قرار دهند.

این توابع به زودی با هوش مصنوعی/ترجمه جایگزین خواهند شد

این در مورد فروشندگان نیز صدق می کند. نرم افزار هوش مصنوعی می تواند ترجیحات مشتری را بهتر از یک کارمند شناسایی کند و در صورت دسترسی به سابقه فعالیت های مشتری، انتخاب های بهتری را به مشتریان ارائه دهد. در بخش هتل و مسافرت، دربان ها و مهمانداران هتل احتمالاً اولین کسانی هستند که شغل خود را از دست می دهند. آژانس های مسافرتی نیز پس از رونق وب سایت ها اکثر مشتریان خود را از دست دادند و اکنون با ورود هوش مصنوعی به بازار، احتمالاً به طور کامل از بازار حذف خواهند شد.

صاحبان این شرکت ها باید به فکر راهی برای کاهش خطرات جایگزین شدن با هوش مصنوعی باشند. پیش از این، در طول انقلاب صنعتی، انسان ها با شرایط مشابهی مواجه بودند و به خوبی می توانستند با خطرات جایگزین شدن با ماشین های صنعتی مقابله کنند. حتی مشاغلی که در این لیست نیستند نیز ممکن است در معرض خطر باشند. هر روز شرکت های بیشتری برای ساده سازی و تسریع شیوه های استخدام خود به هوش مصنوعی روی می آورند.

شرکت های مدرن در حال حاضر از هوش مصنوعی برای بررسی رزومه های ارسال شده توسط متقاضیان استفاده می کنند. در مورد نقش های آزاد، این کار اکنون به طور گسترده انجام می شود. این بدان معنی است که رزومه هایی که هوش مصنوعی آنها را نامناسب می داند، حتی قبل از بررسی انسانی کنار گذاشته می شوند. برخی معتقدند که این فرآیند استخدام بهتر است، زیرا هوش مصنوعی افراد واجد شرایط را بدون هیچ گونه سوگیری یا قضاوت از هم جدا می کند. با این حال، تحقیقات نشان می دهد که هوش مصنوعی نیز از این سوگیری ها رنج می برد. هوش مصنوعی با تقلید از رفتار انسان در داده‌های خام خود کار می‌کند و اگر تعصب یا نژادپرستی در این داده‌ها وجود داشته باشد، هوش مصنوعی نیز همان را تکرار خواهد کرد.

استفاده از هوش مصنوعی در مشاغل مختلف نیز مزایای خاص خود را دارد. به عنوان مثال، کارشناسان پیش بینی می کنند که با جایگزینی وظایف ساده با هوش مصنوعی، حقوق متخصصان در شرکت ها و سازمان ها افزایش می یابد. با این حال، ایجاد اعتماد عمومی به هوش مصنوعی فرآیندی طولانی و چالش برانگیز خواهد بود. تحقیقات نشان می دهد که دو سوم مردم به هوش مصنوعی اعتماد ندارند. به طور کلی، واکنش ها به استفاده از واژن مصنوعی پیچیده است. بسیاری از مردم دیدگاهی دوگانه دارند و با وجود احساس خوش‌بینی و اشتیاق درباره ترس‌ها و نگرانی‌های خود صحبت می‌کنند.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *