مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

این هوش مصنوعی عکس های وحشتناکی از افراد تولید می کند

۱ دقیقه خوانده شده
این هوش مصنوعی عکس های وحشتناکی از افراد تولید می کند

تبلیغات بنری


شرکت هوش مصنوعی Stability AI به تازگی مدل هوش مصنوعی جدید خود را با نام Stable Diffusion 3 Medium یا SD3M معرفی کرده است که آن را «پیچیده ترین مدل نسل سلفی امروز» می نامد. با این حال، طبق تصاویری که چندین کاربر با استفاده از این ابزار تولید کرده اند، این هوش مصنوعی نتایج عجیب و حتی وحشتناکی داشته است.

به گفته دیجیاتو، هوش مصنوعی پایداری اخیرا از مدل Stable Diffusion 3 Medium رونمایی کرده است که به گفته این شرکت، نقطه عطفی در توسعه هوش مصنوعی مولد است. این شرکت ادعا می کند که این مدل تصاویری با جزئیات، رنگ و نور استثنایی ارائه می دهد و عملکرد عکاسی از صورت و دست را بهبود بخشیده است. با این حال، در برخی موارد، این هوش مصنوعی تصاویر عجیبی از دست ها، صورت و آناتومی افراد تولید می کرد.

تصاویری عجیب از هوش مصنوعی جدید Stability AI

به گزارش پتاپیکسل، برخی از کاربران در X و Reddit تصاویر تولید شده توسط این هوش مصنوعی را منتشر کردند. برخلاف وعده پایداری هوش مصنوعی، دست‌ها، بدن و صورت انسان تار و غیر واقعی هستند. یکی از کاربران می گوید که او فقط توانسته است از دستورات آماده این قالب تصاویر خوبی تولید کند، در غیر این صورت این هوش مصنوعی حتی قادر به درک سایر دستورات ساده و ایجاد تصویر مورد نظر نخواهد بود.

این هوش مصنوعی عکس های وحشتناکی از افراد تولید می کند

در تصویری دیگر دختری را می بینیم که صورت و موهایش بسیار واقع گرایانه است اما دست ها و انگشتانش شکل طبیعی خود را ندارند. البته مدل های هوش مصنوعی به طور کلی انگشت ها را به درستی نمی کشند، اما اخیراً برخی از مدل ها به پیشرفت های چشمگیری در این زمینه دست یافته اند.

هوش مصنوعی جدید Stability AI تصاویر عجیب و وحشتناکی از افراد تولید می کند

پایداری ضعیف هوش مصنوعی جدید به شخصیت ها محدود نمی شود. در برخی از تصاویر، این هوش مصنوعی در تشخیص درست آناتومی بدن مشکل دارد. در تصویر زیر می‌بینیم که علیرغم جزئیات شگفت‌انگیز موها و چمن‌های شخصیت، هوش مصنوعی در بازتولید صحیح اعضای بدن ناکام مانده است.

با توجه به منبع باز مدل های Stable Diffusion، می توان امیدوار بود که توسعه دهندگان مختلف آخرین مدل این هوش مصنوعی را بهبود بخشند. با این حال، این ویژگی ممکن است به برخی افراد اجازه سوء استفاده از آن برای ایجاد محتوای غیراخلاقی را بدهد.

پایداری هوش مصنوعی در ماه‌های اخیر چندین عضو مهم تیم را از دست داده است و سال 2024 تا کنون سال سختی برای آن بوده است. این احتمال وجود دارد که این شرکت در نسخه های بعدی خطاها و مشکلات مدل فعلی را برطرف کند.

تبلیغات بنری

fararu به نقل از همه در یک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *