مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

بازگشت مومیایی با روکش طلا به خانه

۱ دقیقه خوانده شده

تبلیغات بنری


این مصنوعات شامل یک جمجمه و یک دست مومیایی با روکش طلا است که بیش از 30 سال در موزه Kunstmuseum هامبورگ به نمایش گذاشته شده است. قدمت این دو اثر مصر باستان به بیش از 2000 سال قبل از میلاد می رسد. علاوه بر این، یک طلسم مصری باستان به شکل نماد آنخ که قدمت آن به 600 سال قبل از میلاد می رسد، پس از قاچاق از انگلستان در فرودگاه فرانکفورت کشف و ضبط شد.

به گزارش روزنامه مصر دیلی، شریف فتحی وزیر گردشگری و آثار باستانی مصر از تلاش های دولت برای حفظ میراث مصر تشکر کرد و از همکاری مصر و آلمان در مبارزه با غیرقانونی ها قدردانی کرد. قاچاق آثار باستانی

محمد اسماعیل خالد، دبیر کل شورای عالی آثار باستانی، توضیح داد که موزه هامبورگ پیشنهاد بازگرداندن جمجمه و دست مومیایی را داده است. مقامات فرودگاه فرانکفورت نیز در بازرسی گمرکی نماد باستانی Ankh را کشف کردند.

سال گذشته، مقامات هلندی سه اثر باستانی مصر را که به صورت قاچاق وارد این کشور شده بودند، بازگرداندند. این اشیاء تاریخی شامل مجسمه تدفینی به نام ushabti از سلسله 26 مصر باستان (664 قبل از میلاد تا 525 قبل از میلاد)، نقاشی ایسیس، الهه مصر باستان، و بخشی از یک تابوت که قدمت آن به دوران روم می‌رسد. مصر، یک سر مومیایی شده متعلق به دوره زمانی 170 قبل از میلاد تا 45 قبل از میلاد.

مجسمه نیم تنه 3400 ساله فرعون رامسس دوم که در اواخر دهه 1980 یا اوایل دهه 1990 به اروپا ربوده و به اروپا منتقل شد، یکی از مهم ترین آثار باستانی است که اخیراً به مصر بازگشته است.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *