مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

باورنکردنی اما واقعی؛ از این راه‌های عجیب برق تولید می‌شود

۱ دقیقه خوانده شده

تبلیغات بنری


با این حال، جدا از این گزینه ها، راه های جایگزین زیادی برای تولید برق وجود دارد. برخی از این روش‌ها که از آخرین تحقیقات به دست آمده‌اند واقعاً شگفت‌انگیز هستند.

تبدیل انرژی جنبشی به الکتریسیته

وقتی حرکت می کنیم، انرژی تولید می کنیم، به ویژه انرژی جنبشی. در ژاپن، استارت آپی به نام Soundpower Corporation در حال توسعه یک منبع انرژی جدید است که برق تولید می کند و امیدوار است به مبارزه با گرمایش جهانی کمک کند. محصول اصلی این شرکت یک پوشش کف است که با تبدیل فشار فیزیکی به برق کار می کند و کاربردهای بالقوه زیادی دارد. بخشی از جذابیت این دستگاه عدم انتشار گازهای گلخانه ای است.

این محصول از کاشی هایی تشکیل شده است که ارتعاشات ناشی از عبور افراد یا خودروها را به برق تبدیل می کند. درون هر کاشی یک ماده کریستالی به نام عنصر پیزوالکتریک وجود دارد. هنگامی که فشار خارجی به این عناصر اعمال می شود، تحریک الکتریکی رخ می دهد و ولتاژ الکتریکی متناسب با مقدار نیروی اعمال شده ایجاد می کند.

25

از پیاز برق بگیرید

علاوه بر اشک می توان از پیاز برای تولید برق با تبدیل آن به گاز متان نیز استفاده کرد. این چیزی است که اتفاق می افتد. این روش به طور خاص توسط یک عمده‌فروش پیاز در کالیفرنیا ایجاد شد که با استفاده از این تکنیک بیش از نیم میلیون دلار در قبض انرژی خود صرفه‌جویی کرد.

عاری از عرق بدن

یک شرکت حمل و نقل سوئدی سیستمی را برای مهار گرمای بدن و کاهش هزینه های انرژی با استفاده از مبدل های حرارتی در سیستم های تهویه مطبوع قطار توسعه داده است. برای انجام این کار، سیستم های تهویه مطبوع، گرمای بدن را به آب گرم تبدیل می کنند و سپس برای گرم نگه داشتن مسافران و کارمندان استفاده می شود.

همچنین تحقیقاتی در مورد نحوه استفاده از عرق بدن برای شارژ مجدد وسایل الکترونیکی مانند تلفن همراه و تبلت انجام شده و حتی استانداردی برای این کار ایجاد شده است.

26

پدال بزنید و برق تولید کنید

البته می توانیم از مزایای پدال زدن برای اتصال دوچرخه (ترجیحاً ثابت) به ژنراتور و برق رسانی به وسایل کوچک و وسایل الکترونیکی با برق تولید شده از پدال زدن استفاده کنیم. به این ترتیب انرژی که از دوچرخه سواری می گیریم فقط انرژی فعالیت بدنی نیست. در واقع نیروی انسانی که دوچرخه را هل می دهد می تواند تنها در یک ساعت تا 100 وات برق تولید کند.

27

چتر دریایی

موجوداتی معروف به عروس دریایی یا عروس دریایی که در تاریکی می درخشند حاوی مواد مورد نیاز برای ساخت نوع جدیدی از باتری هستند. پروتئین فلورسنت سبز، معروف به GFP، مسئول تولید درخشش در این موجودات است.

تیمی از دانشگاه صنعتی چالمرز در گوتنبرگ، سوئد، قطره ای از GFP را روی الکترودهای آلومینیومی قرار دادند و سپس آن را در معرض نور UV قرار دادند و به پروتئین اجازه آزاد کردن الکترون دادند. از این پروتئین ها برای ساخت پیل سوختی بیولوژیکی استفاده شده است که بدون منبع انرژی خارجی برق تولید می کند.

منبع: الهمشهری

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *