مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

بی‌ام دبلیو بازار خودرو را متحول کرد

۱ دقیقه خوانده شده

تبلیغات بنری


سیستم جدید BMW iDrive کل شیشه جلو را به یک نمایشگر هدآپ تبدیل می کند. این سیستم از گرافیک سه بعدی و واقعیت افزوده استفاده می کند تا چشم راننده را به جاده نگاه دارد.

به گزارش «ایسنا»، بی ام و در نمایشگاه CES امسال سیستم عامل خودرویی جدیدی به نام iDrive ارائه کرد که دارای نمایشگر سه بعدی (HUD) است که تمام جلوپنجره خودرو را پوشانده است.

این سیستم همچنین شامل یک فرمان جدید با دکمه های لمسی و یک سیستم واقعیت افزوده جدید است که ناوبری و کمک راننده را با اطلاعات مختلف ارائه می دهد. شاید قابل توجه ترین تغییر دور شدن از کیلومتر شمار سنتی روی داشبورد به نفع نسخه دیجیتال سفارشی باشد.

کریستین بائر، رئیس بخش دیجیتال BMW به خبرنگاران گفت: ما رویکرد جدیدی را برای طراحی در پیش گرفته ایم. ادغام صفحه نمایش با شیشه جلوی خودرو به رانندگان کمک می کند تا سریعتر تصمیم بگیرند.

این سیستم جدید روی شاسی بلند X کلاس آینده این شرکت نصب خواهد شد، اما هنوز مشخص نیست که روی کدام یک نصب خواهد شد. به گفته بی ام و، این SUV در پایان سال 2025 معرفی خواهد شد.

ب ام و مانند بسیاری از خودروسازان دیگر، با کوچک کردن و حذف صفحه نمایش داشبورد، از تسلا پیروی می کند.

فرانک وبر، مدیر ارشد فناوری BMW گفت که نگران این واکنش نیست، اگرچه برخی از اعضای هیئت مدیره این شرکت کمی نگران بودند.

وی گفت: این سیستم جدید مانند داشتن یک صفحه نمایش اضافی در خودروی شما نیست، بلکه یک لایه واقعیت افزوده است که راننده و خودرو را نزدیکتر به جاده متصل می کند.

هدآپ دیسپلی جدید در یک نوار باریک مشکی در پایین شیشه جلو قرار دارد که بین ستون های خودرو قرار دارد. این نمایشگر سه بعدی است و شامل سرعت، اطلاعات کمک رانندگی، چراغ ها و علائم راهنمایی، اطلاعات مسیر و وضعیت شارژ خودرو می باشد. همچنین قابل تنظیم است و به رانندگان این امکان را می دهد که اطلاعات مورد نظر خود را در مقابل خود نگه دارند و هنگام رانندگی در جاده آن را تنظیم کنند.

BMW بازار خودرو را متحول کرد

برخلاف مدل‌های مشابه که برای دیدن اطلاعات باید در زاویه مناسبی قرار بگیرید، BMW می‌گوید این نمایشگر جدید هم برای راننده و هم برای سرنشینان قابل مشاهده خواهد بود.

بی ام و می گوید از هوش مصنوعی پیشرفته استفاده می کند تا از رفتار راننده در حین رانندگی درس بگیرد و ویژگی های مناسب را بر اساس رفتار راننده ارائه دهد. برای مثال، اگر او اغلب در جاده‌ای پر پیچ و خم از محل کار به خانه می‌رود، ماشین را در حالت اسپورت قرار می‌دهد یا اغلب در حین شارژ کردن ماشین الکتریکی خود به برنامه‌های مدیتیشن یا پادکست گوش می‌دهد، وقتی ماشین روشن می‌شود وقتی برق وصل است، آن برنامه‌ها ظاهر می‌شوند. جلوی رانندگان

BMW می‌گوید از مدل‌های زبان بزرگ نیز برای هوشمندتر کردن خودرو در مورد خواسته رانندگان استفاده می‌کند. سیستم تشخیص صدای طبیعی BMW همیشه پیشرو بوده است، اما اکنون این شرکت از مدل‌های زبان بزرگ برای آسان‌تر کردن ناوبری استفاده می‌کند. به عنوان مثال، می توانید از سیستم بخواهید که به جای استفاده از کلمات خاص، شما را با استفاده از زبان طبیعی به نزدیکترین ایستگاه شارژ در فروشگاه مواد غذایی هدایت کند.

همانطور که گفته شد، BMW اعلام کرد که سیستم جدید iDrive و تنظیمات داخلی جدید آن تا پایان سال 2025 در خودروهای خود ظاهر می شود.

تبلیغات بنری

منبع : پایگاه خبری fararu

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *