مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

(تصاویر) سیستم ضد پهپاد جدید پنتاگون قابل بازیافت است

۱ دقیقه خوانده شده

تبلیغات بنری


پنتاگون قراردادی 250 میلیون دلاری به اندوریل برای ارائه قابلیت‌های دفاع هوایی پیشرفته، از جمله سیستم قابل استفاده مجدد Roadrunner-M (VTOL Interceptor) اعطا کرده است. Anduril یک پیمانکار دفاعی نوظهور است که در سال 2017 تاسیس شد و در زمینه ارائه محصولات هوش مصنوعی و رباتیک فعالیت دارد.

به گفته روزیاتو، این استارت‌آپ در حال توسعه تعدادی پهپاد پیشرفته و سیستم‌های ضد پهپاد است – و از پنتاگون چراغ سبز دریافت کرده است تا به مرحله بعدی توسعه نسل ششم NGAD CCA (هواپیمای رزمی مشترک) برود. .

اندوریل قراردادی 250 میلیون دلاری برای خرید Roadrunner-M دریافت کرد

پنتاگون 250 میلیون دلار برای سیستم ضد پهپاد جدید Roadrunner-M هزینه کرد

Anduril اعلام کرد که قراردادی به ارزش 249,978,466 دلار برای تحویل بیش از 500 Roadrunner-Ms و قابلیت‌های اضافی جنگ الکترونیک Pulsar به چندین سرویس نظامی ایالات متحده منعقد کرده است. این سیستم ها برای کمک به مقابله با تهدید فزاینده حملات هواپیماهای بدون سرنشین علیه نیروهای آمریکایی در نظر گرفته شده است. گسترش سریع پهپادهای ارزان قیمت (به ویژه از آغاز جنگ اوکراین) یکی از تهدیدهای اصلی است که وزارت دفاع آمریکا به طرق مختلف برای مقابله با آن تلاش می کند. سیستم پالسار Anduril را می توان با هواپیما برای از کار انداختن سیستم های دشمن ادغام کرد.

«Roadrunner» یک وسیله نقلیه هوایی مستقل، قابل استفاده مجدد، با کنترل عمودی برخاست و فرود (AAV) با دو موتور جت و پیکربندی‌های محموله مدولار است که می‌تواند از انواع مأموریت‌ها پشتیبانی کند. ایندوریل

به گزارش Endorail، تحویل این سامانه از سه ماهه چهارم سال 2024 آغاز و تا پایان سال 2025 ادامه خواهد داشت و این بدان معناست که تحویل این سامانه ضد پهپاد تقریبا بلافاصله پس از امضای قرارداد آغاز خواهد شد. به گزارش دیفنس نیوز، اندوریل قبلاً در ماه دسامبر گزارش داده بود که قبلاً برای یک مشتری اولیه ایالات متحده در حال تولید ارزان قیمت است.

Endorail قصد دارد به سرعت تولید را برای ساخت Roadrunner تا صدها هزار نفر افزایش دهد. قرار است این سامانه های ضد پهپاد برای محافظت از نیروهای آمریکایی در مکان هایی که در معرض خطر حملات پهپادها قرار دارند، مستقر شوند.

در حالی که Anduril در سال 2022 12.5 میلیون دلار از پنتاگون برای پروژه Roadrunner دریافت کرد، تا حد زیادی سیستم را در داخل توسعه داد.

پنتاگون 250 میلیون دلار برای سیستم ضد پهپاد جدید Roadrunner-M هزینه کرد

یک راه حل ضد پهپاد مقرون به صرفه و مقیاس پذیر

سیستم Roadrunner یک سیستم رهگیر عمودی برخاست و فرود (VTOL) است که سال گذشته رونمایی شد و برای رهگیری و خنثی کردن سریع تهدیدات پهپادهای بزرگتر با سرعت، مانور و مقرون به صرفه بی نظیر طراحی شده است. این سیستم همراه با سیستم‌های Pulsar EW مجهز به هوش مصنوعی Anduril، نسل جدیدی از دفاع را در برابر هواپیماهای بدون سرنشین ارائه می‌کند.

Roadrunner-M همچنین اولین سلاح منفجره قابل بازیافت در جهان است. این در واقع یک پهپاد رهگیر است که اگر پرتاب شود اما با هدف درگیر نشود، قابل بازگرداندن است.

پنتاگون 250 میلیون دلار برای سیستم ضد پهپاد جدید Roadrunner-M هزینه کرد

Roadrunner-M می تواند اهداف دور را در اولین نشانه خطر ردیابی کند و به اپراتورها اطلاعات و زمان بیشتری برای ارزیابی هدف و قوانین درگیری بدهد، اگر نیازی به انهدام هدف نباشد، Roadrunner-M می تواند به راحتی به پایگاه برگردید و در یک مکان از پیش تعیین شده برای سوخت گیری فرود بیایید و بلافاصله از Enduril استفاده کنید

توسعه Roadrunner بسیار سریع بوده است و از ژانویه 2024 به صورت عملیاتی برای ارزیابی رزمی مستقر شده است، البته در کمتر از دو سال از مفهوم به راه حل میدانی می رود. توسعه سریع پهپادها به این معنی است که راه حل هایی برای مقابله با آنها باید در مقیاسی به همان سرعت توسعه و ارائه شود.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *