مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

(تصاویر) مردی که «غیرممکن» را نقاشی می‌کرد

۱ دقیقه خوانده شده
(تصاویر) مردی که «غیرممکن» را نقاشی می‌کرد

تبلیغات بنری


جهان‌های توهم‌آمیز و هزارتویی موریس اشر هنرمندان، طراحان، ریاضی‌دانان و زمین‌شناسان را مجذوب خود کرده است. به نظر می رسد طراحی ها و چاپ های سیاه و سفید با دقت اجرا شده و عجیب و غریب او از ناخودآگاه او سرچشمه می گیرد.

به گزارش فرادید، اشر شخصیتی منزوی و با دیدگاهی منحصر به فرد بود.

همانطور که فرادید گزارش داد، اشر که در سال 1898 با نام موریتز کورنلیس اشر به دنیا آمد، یکی از پنج فرزندی بود که در خانواده ای ثروتمند در هلند بزرگ شد. خانواده او در سال 1903 به آرنهم نقل مکان کردند، جایی که اسکر مدرسه را شروع کرد، اگرچه او از این تجربه چنان آشفته بود که آن را “جهنم” توصیف کرد.

او در نوجوانی اشتیاق خود را به هنر کشف کرد. این اشتیاق به او احساس جهت و هدف می داد. در سال 1917، اشر با یکی از دوستانش شروع به کار برای تولید یک سری آثار چاپی در استودیوی هنرمند هلندی، گیرت استگمن کرد.

هنرهای گرافیکی را یاد بگیرید

(تصاویر) مردی که «غیرممکن» را نقاشی می‌کرد

سلف پرتره، 1929

اشر در ابتدا برای معمار شدن در مدرسه معماری و هنرهای تزئینی هارلم آموزش دید، اما یک معلم او را متقاعد کرد که به جای آن به هنرهای گرافیک روی بیاورد، جایی که لیتوگرافی و چاپ های چوبی را مطالعه کرد. با این حال، فرم ها و طرح های معماری همچنان بر زبان بصری او تا پایان کارش تأثیر می گذاشت.

سفر خانوادگی به ایتالیا در سال 1921 نیز او را به مناظر علاقه مند کرد. او مطالعات دقیقی روی درختان و مناظر انجام داد و بعداً آنها را به طرح های چاپی تبدیل کرد. یک سال بعد، او به اسپانیا سفر کرد و از مادرید، تولدو و گرانادا دیدن کرد و مجذوب الگوهای اسلامی در کاخ الحمرا در اندلس شد.

(عکس) مردی که نقاشی می کرد

سان جیمینیانو، اشر، چاپ چوبی، 1922

تاثیرات ایتالیایی و اسپانیایی

(عکس) مردی که نقاشی می کرد

بونیفاسیو، کورس، 1928

اشر در سال 1923 به ایتالیا بازگشت و اولین نمایشگاه انفرادی خود را در سیه نا برگزار کرد. او مجموعه ای از چاپ های خود را به نمایش گذاشت که تسلط و شیفتگی او را در تکرار الگوها نشان می داد. او تحت تأثیر نقاشی های دقیق و دقیق لئوناردو داوینچی و چاپ های ظریف آلبرشت دورر قرار گرفت.

در سیه نا، اشر با مسافر سوئیسی جتا یومیکر آشنا شد و عاشق او شد. این زوج یک سال بعد ازدواج کردند و در رم ساکن شدند. آنها سه پسر داشتند. در سال 1929، Escher به عنوان یک هنرمند تجاری مشهورتر شد و نمایشگاه های محبوبی را در هلند و سوئیس برگزار کرد. اما در اواسط دهه 1930، اشر و خانواده اش پس از ظهور فاشیسم از ایتالیا فرار کردند و به خانه جدیدی در سوئیس نقل مکان کردند.

این حرکت آغاز مرحله جدیدی در هنر اشر بود، زمانی که او با عزم بیشتری از الحمرا بازدید کرد و موادی را جمع آوری کرد که در هنر او به عنوان طرح های ریاضی و الگوهای هندسی ظاهر می شد، اما با فرم های بازنمایی در آنها گنجانده شده بود. این آثار بعدها به عنوان چاپ مسخ شناخته شدند، از جمله روز و شب (1935) و خزندگان (1943).

(عکس) مردی که نقاشی می کرد

خزندگان، 1945، رنگ روغن روی بوم

قبل از جنگ و در زمان جنگ

(عکس) مردی که نقاشی می کرد

دست با توپ بازتابنده، سنگ نگاره، 1935

خانواده اشر مدت کوتاهی را در Uccle در بروکسل گذراندند، جایی که اشر «سریال واقعیت غیرممکن» خود را آغاز کرد، که در آن دو دنیای جداگانه در یک جهان ادغام شدند، از جمله Still Life و The Street (1937). پرتره ها نیز مضامین تکرار شونده در آثار او بودند، مانند سنگ نگاره معروف او دست با توپ بازتابی (1935). پس از شروع جنگ به وطن اشر پناه بردند و در منطقه بایر هلند ساکن شدند.

در این زمان، هنر اشر از الگوهای مثلثی به قلمروهای هنر و توهم تغییر کرد، مانند برخورد (1944) و ترسیم دست ها (1948) که مرزهای بین صفحه تصویر دو بعدی و توانایی آن در انتقال را بررسی می کنند. شکل و فرم فضا. او می نویسد: «اختلاط دو بعدی و سه بعدی سرگرم کننده است. چنین سردرگمی بین سطح و فضا و تمسخر گرانش.

(عکس) مردی که نقاشی می کرد

Drawing of Hands، 1948، سنگ نگاره

دوران شهرت

در دهه 1950، اشر در حال خلق مشهورترین آثار هنری خود بود، از جمله اسرار معماری مانند نسبیت (1953)، که جذابیت تجاری او را در سراسر اروپا و ایالات متحده شهرت بین المللی به ارمغان آورد. تقاضا برای چاپ های او به حدی بود که او همچنان قیمت های خود را برای جذب خریداران جدید افزایش می داد، اما فایده ای نداشت.

این بخش محبوب و به راحتی تکرار شده از هنر او، همراه با سبک ظریف و گرافیکی او، کمتر مورد توجه نهادهای هنری در طول زندگی اش قرار گرفت و از نظر تاریخی، به ندرت در منتخب های هنری منتشر شده ارائه شده است. با این حال، با شروع قرن بیست و یکم، نگرش ها به تدریج به نفع او تغییر کرد، زیرا نهادهای مختلف در سراسر اروپا و ایالات متحده رویدادهای مهمی را برای بزرگداشت هنر و میراث او برگزار کردند. آثار او با جلوه های بصری گمراه کننده خود تأثیری ماندگار بر «اپ آرت» گذاشتند.

(عکس) مردی که نقاشی می کرد

اشر، نسبیت، 1953

سالهای بعد

پس از یک نمایشگاه برجسته در آمستردام از آثار چاپی Escher، Escher مورد توجه دو ریاضیدان به نام‌های Roger Penrose و H. S. M. Caxter قرار گرفت. آن‌ها شباهت‌هایی بین فراوانی و منظم بودن کار اشر و حرفه‌های خود دیدند و اسشر رابطه کاری مفیدی با او برقرار کرد.

سایر محافل غیر هنری جهان نیز به هنر اشر علاقه مند شدند، از جمله هیپی های رویایی کالیفرنیایی که مجذوب سوررئالیسم تکان دهنده او شده بودند و باعث شد مجله رولینگ استون او را به عنوان “پدرخوانده هنر روانگردان” معرفی کند. اشر مردی منزوی و درونگرا بود، اما در مورد ارتقای شغلی خود گیج و بدبین بود. او پیشنهاد طراحی جلد آلبوم رولینگ استونز و پیشنهاد همکاری با استنلی کوبریک را رد کرد.

در سال‌های آخر عمر، اشر بر روی اشکال و طرح‌های ریاضی با نقوش پیچیده‌تر، از جمله گره‌ها (1966) و مارها (1969) تمرکز کرد. «مارها»، آخرین اثر هنری مهمی که او قبل از مرگش در سال 1972 در سن 73 سالگی خلق کرد، از مجموعه پیچیده ای از 9 قاب چوبی مجزا و به هم پیوسته و عناصر رنگی که نشان دهنده روح خلاق مداوم و بی پایان او بود ساخته شد.

(عکس) مردی که نقاشی می کرد

مارها، 1969

قیمت های حراجی

بیشتر آثار هنری اشر چاپ هایی بودند که می توانستند تکثیر شوند، بنابراین ارزش بازار آنها کمتر از نقاشی ها و طراحی های اصلی بود. نسخه های کوچکتر قیمت های بالاتری دارند، در حالی که آثاری که او از بسیاری از آنها کپی کرده است، گزینه ای مقرون به صرفه برای خریداران آثار هنری است. در زیر می توانید برخی از آثار هنری گران قیمت Escher را مشاهده کنید:

(عکس) مردی که نقاشی می کرد

آبشار، سینگارا، 1961

این لیتوگرافی در حراجی سوان در نیویورک در سال 2008 به قیمت 28800 دلار فروخته شد.

(عکس) مردی که نقاشی می کرد

آسمان و آب 1.1938، حکاکی روی چوب

یک نسخه از این چاپ در Bonhams، لندن، 2018 با قیمت نهایی 37500 دلار فروخته شد.

(عکس) مردی که نقاشی می کرد

شب و روز، 1935، چاپ چوبی

تصویر معروف در مجموعه Escher، 2017 یکی از این چاپ های ویرایش شده اشر در کریستی لندن در سال 2013 به قیمت 57000 دلار فروخته شد.

(عکس) مردی که نقاشی می کرد

Nesbitt، 1953، لیتوگرافی روی کاغذ

این اثر که یکی از مهم ترین آثار اشر به حساب می آید، در ۲۲ می ۲۰۱۸ در بونهامز لندن به قیمت ۹۲۵۰۰ دلار به فروش رسید.

(عکس) مردی که نقاشی می کرد

تحول دوم، 1940

این چاپ به قیمت 246000 دلار در ساتبیز لندن در سال 2008 فروخته شد، در حالی که نسخه دیگری به قیمت 187500 دلار در همان خانه حراج در سال 2019 فروخته شد که نشان دهنده تقاضای زیاد برای آثار او است.

تبلیغات بنری

fararu به نقل از همه در یک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *