مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

(تصویر) این سنگ ۱۷ کیلویی از طلا ارزشمندتر شد

۱ دقیقه خوانده شده

تبلیغات بنری


دیوید هال این سنگ را به خانه برد و سعی کرد آن را بشکند، زیرا متقاعد شده بود که یک قطعه طلا در داخل سنگ وجود دارد. او برای بریدن سنگ از اره سنگ، چرخ زاویه ای و مته استفاده کرد و حتی سنگ را با اسید آغشته کرد. اما تمامی این روش ها حتی با استفاده از چکش نیز نتوانستند شکافی در سنگ ایجاد کنند. نکته اصلی این است که سنگی که او سعی در شکستن آن داشت، یک سنگ مملو از طلا نبود، بلکه یک شهاب سنگ نادر بود، همانطور که او سال ها بعد کشف کرد.

به گزارش وبسایت خبرآنلاین، محققان مقاله ای علمی منتشر کردند که در آن به توصیف این شهاب سنگ با قدمت 4.6 میلیارد سال پرداختند. آنها این شهاب سنگ را Maryborough نامیدند. نام منطقه ای که این شهاب سنگ در آن پیدا شده است. این سنگ 17 کیلوگرم وزن دارد و پس از استفاده از یک اره الماس برای بریدن تکه کوچکی از آن، محققان دریافتند که ترکیب آن حاوی درصد بالایی از آهن است و این سنگ را به یک کندریت نوع H5 تبدیل می کند.

پس از شکافتن این سنگ، می توانید قطرات کریستالی کوچکی از کانی های فلزی را در سراسر آن مشاهده کنید که به آنها کندرول می گویند. هنری ادامه داد: «شهاب‌سنگ‌ها ارزان‌ترین راه برای کشف فضا هستند. آنها ما را به گذشته متصل می کنند و سرنخ هایی در مورد سن، ترکیب و ترکیبات منظومه شمسی از جمله زمین در اختیار ما می گذارند.

(عکس) این سنگ 17 کیلویی از طلا گران شده است

هنری در این رابطه توضیح داد: این شهاب سنگ خاص به احتمال زیاد از کمربند سیارکی بین مریخ و مشتری خارج شده و در اثر برخورد چند سیارک با یکدیگر و برخورد روزی با سیاره از آنجا پرتاب شده است.

تاریخ گذاری کربنی نشان می دهد که این شهاب سنگ بین 100 تا 1000 سال پیش روی زمین بوده است و تعدادی شهاب سنگ بین سال های 1889 تا 1951 مشاهده شده است، تاریخ هایی که می تواند با ورود این شهاب سنگ به زمین مطابقت داشته باشد.

شهاب سنگ از طلا گرانبهاتر است

محققان بر این باورند که شهاب سنگ Maryborough بسیار نادرتر از طلا است و این همان چیزی است که آن را برای دانشمندان از طلا ارزشمندتر می کند. این یکی از تنها 17 شهاب سنگی است که تاکنون در ایالت ویکتوریا استرالیا ثبت شده است و پس از شهاب سنگی 55 کیلوگرمی که در سال 2003 کشف شد، دومین شهاب سنگ بزرگ است.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *