مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

تنها راه درست نگهداری از سیب زمینی در خانه به گزارش مزرعه داران

۱ دقیقه خوانده شده

تبلیغات بنری


بعدی- سیب زمینی جزء اصلی وعده های غذایی است و هرگز نباید در یخچال نگهداری شود.

به گزارش همه در یک با استناد به دستور العمل های ساده، سیب زمینی در هر خانه ای وجود دارد. کتی اسپونهایم، نسل چهارم کشاورزان سیب زمینی در خانواده اش، می گوید انبار بهترین مکان برای نگهداری سیب زمینی است. این کشاورز می‌گوید: «سیب‌زمینی‌ها را در مکانی خنک، تاریک و دارای تهویه مناسب نگهداری کنید. نور باعث سبز شدن و جوانه زدن سیب زمینی می شود.

زیرزمین یا انباری با دمای 12 تا 18 درجه بهترین مکان برای نگهداری سیب زمینی است. سیب زمینی ها باید در دمای معتدل نگهداری شوند و نباید خیلی سرد یا خیلی گرم باشند. به همین دلیل نباید آن را در یخچال نگهداری کرد. اسپونهایم فاش کرد دمای زیر 12 درجه باعث می شود نشاسته موجود در سیب زمینی به شکر تبدیل شود و در نتیجه سیب زمینی ها پس از پخت طعم و رنگ متفاوتی خواهند داشت.

با این حال، کشاورز دیگری به نام تی جی هال معتقد است که گاهی اوقات می توان سیب زمینی را در یخچال نگهداری کرد. او می‌گوید: «اگر سیب‌زمینی با طعم شیرین می‌خواهید، آن‌ها را در یخچال بگذارید زیرا نشاسته پس از دو هفته در دمای پایین به قند تبدیل می‌شود. با این حال، کلید ذخیره سیب زمینی، گردش هوا است. بهتر است سیب زمینی ها را در یک سبد یا جعبه قرار دهید یا از کیسه کاغذی استفاده کنید. کیسه های پلاستیکی به هیچ عنوان برای نگهداری سیب زمینی مناسب نیستند، زیرا از گردش هوا جلوگیری می کنند. همچنین مهم است که سیب زمینی ها را تا زمانی که برای استفاده آماده نشده اند، نشویید. Sponheim می‌گوید: «رطوبت باعث می‌شود سیب‌زمینی‌ها سریع‌تر فاسد شوند.

برخی از میوه ها و سبزیجات به اتیلن حساس هستند، گاز طبیعی که می تواند باعث رسیدن و فاسد شدن سریعتر محصولات شود. در مورد حساسیت سیب زمینی به اتیلن اختلاف نظر وجود دارد. برای احتیاط بهتر است سیب زمینی را در کنار میوه ها و سبزیجاتی که این گاز را تولید می کنند مانند موز، فلفل دلمه ای و آووکادو قرار ندهید. کیفیت سیب زمینی نیز به ماندگاری آن کمک می کند. هال پیشنهاد می کند: «به دنبال سیب زمینی های سفت و صاف در فروشگاه بگردید. سیب زمینی هایی که کمی لطیف هستند هنوز هم برای استفاده خوب هستند، اما باید فورا مصرف شوند.

در صورت مشاهده علائم پوسیدگی مانند کپک زدن، بوی بد یا لکه، سیب زمینی را دور بریزید. هال می گوید: “اگر کپک دیدید، سیب زمینی ها را نخورید و فورا آنها را دور بیندازید.” لکه های سیاه به طور کلی بی ضرر هستند. می توانید با چاقو لکه را ببرید و آن را دور بریزید.» اسپونهایم همچنین خاطرنشان کرد که جوانه زدن و سبز شدن سیب زمینی نگران کننده نیست: «جوانه زدن سیب زمینی بسیار طبیعی است. فقط قسمت جوانه زده را دور بریزید و از بقیه سیب زمینی ها استفاده کنید.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *