مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

تولید انبوه توت فرنگی در اولین مزرعه سرپوشیده عمودی

۱ دقیقه خوانده شده

تبلیغات بنری


با افتتاح اولین مزرعه عمودی سرپوشیده جهان، گام های اساسی در جهت تولید مواد غذایی بهتر، پایدارتر و مقرون به صرفه بدون چالش های زیست محیطی برداشته شده است. این کار توسط یک تیم بین المللی از دانشمندان پشتیبانی می شود که این مرحله جدید کشاورزی را راهی برای کاهش تقاضای جهانی غذا می دانند.

Plenty Farm در ریچموند برای تولید بیش از چهار میلیون پوند (1.8 میلیون کیلوگرم) توت فرنگی طراحی شده است که در داخل خانه به صورت عمودی در برج های 30 فوتی (9 متری)، کمتر از 40000 فوت مربع یا کمتر در یک هکتار رشد می کند. این بخش کوچکی از زمین مورد نیاز برای تولید سنتی توت فرنگی است که تحت تأثیر عوامل فصلی و محیطی است که عملکرد را محدود می کند.

ارائه دهنده می گوید که توت فرنگی های جهانی Driscoll در اوایل سال 2025 در قفسه های فروشگاه های مواد غذایی عرضه می شود.

گلن یانگکین، فرماندار ویرجینیا، گفت: “Plenty Farm تولیدات کشاورزی محلی را افزایش می دهد و توسعه اقتصادی را ارتقا می دهد، همگی در عین تنوع در برابر خطر و حفاظت از محیط زیست.”

توسعه در کشاورزی عمودی

تا به حال، کشاورزی عمودی مبتنی بر گیاهان تجاری عمدتاً به تولید محصولاتی مانند کاهو محدود شده است. اما پیشرفت اخیر دامنه این فناوری را گسترش داده است. به طوری که گیاه با کنترل دما، نور و رطوبت اتاق رشد می کند. گرده افشانی گیاهان نیز به گونه ای طراحی شده است که کارآمدتر از گرده افشانی زنبورها باشد. در نهایت، این شرکت معتقد است که این امر منجر به یکنواختی بیشتر در میوه می شود و منجر به ضایعات کمتر می شود.

تولید مقادیر زیادی توت فرنگی در اولین مزرعه سرپوشیده عمودی

تنوع محصول و تولید بیشتر

به گفته سایت تحقیقاتی آراما کوکوتای، مدیر عامل Plenty، این مزرعه الگویی از تأثیر مثبتی است که کشاورزی آگاه به آب و هوا می‌تواند داشته باشد و اثبات این امر است که کشاورزی عمودی می‌تواند تنوع محصول، تولید بیشتر و فضای مورد نیاز برای محافظت از سیستم غذایی را فراهم کند. ارائه دنیای آینده
Richmond Plenty Farm اوج 200 آزمایش تحقیقاتی در شش سال گذشته برای رشد توت فرنگی کامل با طعم ثابت فصل اوج در تمام طول سال در داخل خانه است.

نیاز به انرژی ارزان تر در زمان اوج مصرف

پل گوتیه، پروفسور کشاورزی حفاظتی در دانشگاه کوئینزلند استرالیا، می گوید که مزارع عمودی در داخل خانه در لایه های انباشته رشد می کنند و تولید و کیفیت محصول ثابتی را ارائه می دهند، اما انرژی پرهزینه زیادی برای نور و جریان هوا مصرف می کنند.

اگر محیطی پویاتر ایجاد کنیم که چراغ‌ها و حسگرها را در طول روز بر اساس چرخه‌های فتوسنتز روشن و خاموش می‌کند، به جای همیشه روشن، می‌توانیم از انرژی ارزان‌تری در زمان‌های اوج مصرف استفاده کنیم و همچنان به حداکثر فواید دست یابیم.

استفاده از آفت کش ها را حذف کنید

مزرعه ریچموند نسبت به کشاورزی معمولی 97 درصد از زمین کمتر و 90 درصد آب کمتری استفاده می کند، استفاده از آفت کش ها را حذف می کند و محیط کنترل شده و زنجیره تامین کوتاهتر خطر پاتوژن ها را بر محصولات کاهش می دهد.

سورن بیورن، مدیرعامل Driscoll می‌گوید: «با 100 سال تجربه کشاورزی و انواع انحصاری ما همراه با فناوری پیشرفته Plenty، ما می‌توانیم همان طعم و کیفیتی را ارائه دهیم که مشتریان ما دوست دارند و اکنون به صورت محلی رشد کرده است. این مزرعه نوآورانه جدید گامی قوی به جلو در ادامه رشد این دسته به روش های جدید برای مشتریان و مصرف کنندگان است.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *