مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

تکلیف فیلترینگ چه خواهد شد؟

تبلیغات بنری


فردا – روز گذشته ویدئویی از سید ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر شد که در آن وی در پاسخ به سوالی مبنی بر رفع فیلترینگ گسترده از زبان دیپلماتیک استفاده کرد. الهاشمی که در مجلس حضور داشت در پاسخ به سوال خبرنگار بیت الملت مبنی بر اینکه آیا انحلال دائما اصلاح می شود یا خیر، گفت: این سوال را نمی توان با بله یا خیر پاسخ داد. طبیعی است که در این حوزه مدیریت قانونی صورت گیرد، اما طبیعی است که مردم هم در این زمینه نیاز داشته باشند – مثلاً یک فضای دانشگاهی نیاز به یک سری محتوای آموزشی دارد – که باید برای آن مدیریت هوشمندانه صورت گیرد. ” الهاشمی همچنین درباره روند اداری بررسی وضعیت فیلترینگ صحبت کرد و از کیفیت اینترنت ابراز نارضایتی کرد. اما این قسمت از سخنان او بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

به گزارش فردا اظهارات وزیر ارتباطات با واکنش منفی هواداران مسعود پشکیان مواجه شد. کاربران توئیتر که از وعده ها و سیاست های پزشکیان در زمینه های مختلف در انتخابات اخیر ریاست جمهوری حمایت کردند، ضمن انتقاد از اظهارات الهاشمی، مواضع پزشکیان در جریان تبلیغات انتخاباتی را بازخوانی و یادآوری کردند.

من تضمین می کنم

حسین جنتی شاعر و کاربر سرشناس فضای مجازی در جریان تبلیغات انتخاباتی از پزشکیان محمدجواد ظریف و محمدجواد آذری جهرمی برای رفع مشکلات متعدد خواستار اطمینان خاطر شد. این شاعر در توییتر نوشت:
1: من تضمین می کنم که گشت جهت از خیابان جمع می شود.
دوم: من مطمئن می شوم که فیلتر رسانه های اجتماعی حذف شده است.
3: من به شما ضمانت می‌دهم که اگر بر خلاف میل مردم به دولت فشار بیاورند، علناً افشا خواهم کرد.
آقایان دکتر ظریف و الجهرمی این مطلب زیر را امضا کنید و انگشتتان را بگذارید، من رای می دهم.

محمدجواد ظریف در پاسخ به وی گفت: من تضمین می‌کنم که دکتر صادق و شجاع است و در مقابل این سوءتفاهم و مغالطه‌ها ایستاده و خواهد ایستاد. در 15 جولای به آینده رای خواهیم داد.

آذری جهرمی که آن روزها در کمپین پزشکی بسیار فعال بود در پاسخ می نویسد: من نیز صداقت، امانت و شجاعت دکتر را برای دفاع از یاسین دیگری مظلوم شهادت و تضمین می کنم.

ماموریت انحلال چه خواهد بود؟

محتوای تبلیغاتی ستاد پزشکی در دور دوم انتخابات

در نهایت اکانت رسمی مسعود المدیجیان که پس از ریاست جمهوری وی با علامت خاکستری (برای شخصیت های سیاسی رسمی در جهان) تایید شد، در پاسخ به این کاربر نوشت: وی افزود: تضمین می‌دهم که کل دولت در تمامی جلسات در مقابل گشت‌های اجباری، فیلترینگ، فیلترینگ و فشارهای خارجی ایستادگی کند.

نظرات پزشکیان دور از واقعیت نیست. وی گفت: دولت در جلسات برای حل این مسائل می ایستد. آنچه امروز به عنوان گشت ارشاد شناخته می شود، نتیجه تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی است که ریاست آن بر عهده رئیس جمهور است. موضوع نامزدی در شورای عالی فضای مجازی که ریاست آن برعهده رئیس جمهور است نیز در حال بررسی است. اما تصمیم گیری در مورد این موضوعات به صورت چند وجهی انجام می شود که در حیطه اختیارات دولت نیست. به عنوان مثال، کمیسیون رسیدگی به پرونده های کیفری که به کمیسیون تصفیه معروف است، حرف آخر را در مورد انسداد می زند و یک کمیته بین سازمانی است. با درک همه این مسائل، اکنون این سوال مطرح می شود که رئیس جمهور و دولت – بر اساس وعده های قبلی – تا چه اندازه در برابر فشارها برای پرهیز از اصلاح این موضوعات به ویژه انحلال ایستادگی می کنند. پزشکیان وعده های خاصی در مورد این مشکلات داشتند.

ماموریت انحلال چه خواهد بود؟

احیای مقوله اینترنت؟

بخش مدیریت هوشمند و نیاز گروه های ویژه که مورد توجه وزیر ارتباطات قرار گرفت نیز شاهد تعامل بین کاربران بود. برخی از آنها به افت کیفیت اینترنت در دوره جدید اشاره کردند – که به گفته وزیر ارتباطات، شرایط فعلی منجر به افزایش حجم تولید محتوا شده است که منجر به اختلال در اینترنت شده است. در سراسر جهان – و یادآور شد که حکمرانی هوشمند و اینترنت لایه ای ایده ای بود که در دولت سیزدهم قوت گرفت مردم در انتخابات گذشته به این ایده رای ندادند. فعالان ارتباطات وقتی بحث اینترنت طبقاتی مطرح شد، آن را اینگونه توصیف کردند: «در یک اینترنت طبقاتی، افراد مختلف جامعه به بخش‌هایی از اینترنت بین‌المللی دسترسی پیدا می‌کنند و به عبارت دیگر از دسترسی به سایر بخش‌ها محروم می‌شوند دسترسی رایگان به اینترنت در دسترس همه نیست و فقط به گروه‌های خاصی محدود می‌شود. و به دو گروه کلاس های خاص و کلاس های معمولی تقسیم می شویم.

ماموریت انحلال چه خواهد بود؟

برای درک بهتر این موضوع باید گفت که مثلا اساتید دانشگاه می توانند بدون محدودیت از پلتفرم یوتیوب استفاده کنند اما این پلتفرم به عنوان فیلتری برای سایر کاربران عمل خواهد کرد. در واقع، با اپلیکیشن اینترنت کلاس درس، دانش آموزان می توانند به بخش کوچکی از اینترنت دسترسی داشته باشند، اما اینترنت برای شرکت ها بیشتر از مدیران و مدیران رایگان خواهد بود. پس از واکنش‌های منفی، مهدی طباطبایی، معاون ارتباطات و رسانه‌ای رئیس‌جمهور در صفحه اینستاگرام خود نوشت: معاونت ارتباطات و رسانه رئیس‌جمهور: تنظیم و ارتقای سرعت اینترنت و رفع انسداد به صورت قانونی و منطقی حل می‌شود. شیوه.» با قضاوت های عجولانه و زودهنگام راه حل مشکلات را سخت نکنید. در زمینه صداقت و اخلاص، دکترای پزشکی یکی از پیشگامان عرصه سیاست در ایران معاصر است. باید دید دولت برای اجرای این وعده رئیس جمهور چگونه عمل خواهد کرد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *