مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

جت‌های جنگنده نسل هفتم چه ویژگی‌هایی خواهند داشت؟

۱ دقیقه خوانده شده

تبلیغات بنری


توجه به طبقه بندی «نسلی» هواپیماهای جنگنده جالب است زیرا قبل از تولید F-35، این اصطلاح توسط دولت یا پیمانکاران استفاده نمی شد. در واقع، استفاده از واژه نسل یک ترفند بازاریابی بود که توسط لاکهید مارتین ابداع شد و به بخشی از واژگان عمومی پذیرفته شده در بین عموم تبدیل شد.

به گزارش روزیاتو، هواپیماهای جنگی تولید شده در گذشته نیز در حال حاضر در رده بندی نسل های رسمی قرار دارند. پیشرفته ترین جت های جنگنده امروزی مانند F-22 Raptor و F-35 Lightning II بخشی از نسل پنجم هستند، در حالی که جنگنده های نسل ششم هنوز در حال توسعه هستند و انتظار نمی رود قبل از سال 2030 تحویل داده شوند.

بنابراین، هنوز راه درازی در پیش داریم – شاید ده ها سال – تا جزئیات هواپیمای نسل هفتم به طور رسمی اعلام شود. این بدان معنا نیست که مهندسان یا پیمانکاران دفاعی از قبل به توانایی ها و ویژگی های یک هواپیمای نسل هفتمی فکر نمی کنند. هیچ وقت برای شروع کاوش در امکانات فناوری نسل بعدی زود نیست. به گفته گرت جنینگز، سردبیر هوانوردی در مجله جین، “شما می توانید به پیشرفت های نسل های قبلی نگاه کنید و آن را به ویژگی های یک هواپیمای نسل هفتم تعمیم دهید.”

جنگنده نسل هفتم تقریباً به طور قطع پیشرفته‌تر از رپتور یا لایتنینگ II خواهد بود، که می‌تواند به معنای قابلیت‌های رادارگریز، اویونیک بهتر و صفحه نمایش پیشرفته (HUD) باشد. در ادامه این مطلب می خواهیم بررسی کنیم که جنگنده نسل هفتم چه قابلیت هایی خواهد داشت.

هواپیمای جنگنده نسل هفتم چه ویژگی هایی خواهد داشت؟

فناوری های پیشرفته برای هواپیماهای جنگنده نسل هفتم

خلبانان F-35 به یک کلاه ایمنی منحصر به فرد مجهز شده اند تا توانایی های رزمی خود را افزایش دهند. این فناوری احتمالاً به بخشی دائمی از تمام خلبانان هواپیماهای جنگنده آینده تبدیل خواهد شد. ابزارهای فیزیکی موجود در هواپیما را می توان برای کاهش وزن و بهبود سرعت و مانور پذیری مینیاتوری کرد. تمام اطلاعات مربوطه را می توان به کلاه خلبان منتقل کرد. هوش مصنوعی در بخش های مختلف از جمله تجهیزات دفاعی شاهد حضور چشمگیر است. این احتمال وجود دارد که تا زمانی که فناوری هواپیما به نسل هفتم برسد، هوش مصنوعی در آینده بهبود یافته و در کلاه ایمنی پیشرفته ادغام شود.

چشمگیرترین ویژگی هایی که هواپیماهای نسل پنجم را تعریف می کنند، سطح مقطع راداری کوچک، ترکیب حسگر و توانایی حفظ سرعت های مافوق صوت بدون استفاده از پس سوز است. نسل ششم جنگنده‌ها بر اساس این ویژگی‌ها ساخته می‌شوند، در حالی که نسل هفتم بر اساس هر چیزی که این هواپیماها روی میز آورده‌اند، ساخته می‌شود. این امکان وجود دارد که هواپیماهای جنگنده آینده خلبان را به طور کامل حذف کنند. برنامه هایی مانند پروژه Cooperative Combat Aircraft (CCA) وجود دارد که هدف آن توسعه یک پهپاد کاملاً خودمختار برای پرواز در کنار جنگنده های سرنشین دار است.

جنرال اتمیکس برای طراحی هواپیمای CCA انتخاب شده است که در کنار جنگنده های نسل ششم پرواز خواهد کرد. تا زمانی که ارتش ایالات متحده پرواز هواپیماهای نسل هفتم را آغاز کند، ممکن است یک هواپیمای کاملا مستقل و مجهز به هوش مصنوعی وجود داشته باشد که قادر به انجام ماموریت های رزمی سنتی باشد و خلبانان را به طور کامل از معادله حذف کند.

هواپیماهای جنگنده نسل هفتم چه ویژگی هایی خواهند داشت؟

برنامه های نسل هفتم ممکن است پروژه های مشترک باشند

هزینه این ایرلاین پیشرفته چقدر خواهد بود؟ برنامه F-35 به تنهایی ثابت کرده است که فناوری های نسل بعدی چقدر می توانند گران باشند و در طول عمر خود به تریلیون ها دلار خرج می کنند. بنابراین، یک جنگنده نسل هفتم، چه خودران یا سرنشین دار، نمی تواند ارزان تر از F-35 باشد، درست است؟ در حالی که ساخت جت های جنگنده پیشرفته تر با هزینه کمتر از F-35 امکان پذیر است، اما راه حل هایی برای پایین نگه داشتن هزینه ها وجود دارد.

بریتانیا، ژاپن و ایتالیا در سال 2023 توافق کردند که با یکدیگر در پروژه نسل بعدی هواپیماهای جنگنده همکاری کنند. همکاری با متحدان برای تولید یک جت جنگنده نسل بعدی نه تنها به کاهش هزینه ها کمک می کند، بلکه می تواند نوابغ دفاعی را نیز گرد هم آورد.

هنگامی که تمرکز بر هواپیماهای جنگنده نسل هفتم است، توسعه دهندگان باید آنچه را که هواپیماهای نسل پنجم و ششم را موثر کرده و همچنین نقاط ضعف آنها را در نظر بگیرند. تلاش هماهنگ از بسیاری جهات کمک خواهد کرد، اما نگرانی های امنیتی نیز وجود دارد. آمریکا برای حفظ اسرار خاصی در قفسه سینه این جنگنده پیشرفته، F-22 را به هیچ کشور دیگری صادر نمی کند، زیرا در حالی که ممکن است برخی از کشورها امروز متحد آمریکا باشند، ممکن است این اتحاد پس از چند دیپلماسی ضعیف به پایان برسد. . مذاکره یا تغییر در ارزش ها.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *