مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

جگوار F-Type به پایان مسیر خود رسید

۱ دقیقه خوانده شده
جگوار F-Type به پایان مسیر خود رسید

تبلیغات بنری


جگوار F-Type، یکی از زیباترین خودروهای اسپورت تاریخ، به پایان خط رسیده است. جگوار پیش از این اعلام کرده بود که پس از عرضه Special Edition 75 در سال 2022، تولید این مدل جذاب به پایان خواهد رسید.

به گزارش دیجیاتو، تولید جگوار F-Type از سال 2013 آغاز شد، این خودرو به عنوان یک محصول نمادین برای جایگزینی جگوار E-Type افسانه ای در نظر گرفته می شود. البته توسعه این خودرو از دو دهه پیش در جگوار آغاز شد. در این مدت چندین مدل مفهومی از این خودرو نیز تولید شد.

مشخصات آخرین نسخه جگوار اف تایپ

F-Type با رنگ خاص و کابین سفارشی با تزئینات چرمی به E-Type ادای احترام می کند. در نمای بیرونی شاهد رنگ بدنه سبز رنگ Giula با سقف پارچه ای مشکی هستیم و در کابین از چرم قهوه ای ویندزور استفاده شده است. آخرین E-Type تولید شده در سال 1974 دقیقاً همان ظاهر را داشت.

جگوار F-Type به پایان مسیر خود رسید

این F-Type نه تنها نشان دهنده پایان خط است، بلکه آخرین خودروی مجهز به موتور معروف 5.0 لیتری V-8 جگوار است. این موتور 444 اسب بخار قدرت داشت، در حالی که نسخه های قوی تر SVR تا 575 اسب بخار قدرت داشتند. با برقی شدن خط تولید جگوار و عرضه اولین GT الکتریکی این برند در سال 2025، این آخرین جگوار با موتور V-8 خواهد بود.

اما این خودروی خاص در دسترس مشتریان نخواهد بود. جدیدترین F-Type در موسسه میراث جگوار-دایملر در بریتانیا به نمایش گذاشته خواهد شد. این موسسه که در سال 1983 تأسیس شد، میزبان صدها مدل نادر جگوار و دایملر است که قدمت برخی از آنها به اواخر قرن نوزدهم بازمی‌گردد.

قبل از پایان تولید، جگوار مدل اسپرت محبوب خود را در نسخه‌های ویژه‌ای مانند نسخه ویژه ۷۵ با قدرت ۵۶۷ اسب بخار در دسترس مشتریان قرار داد. تنها 150 نمونه از ZP Edition در سراسر جهان تولید شد که با رنگ های سفارشی و برگردان های مسابقه ای به E-Type احترام گذاشت. در سال 2020، جگوار Heritage 60 را در نماد شروود گرین عرضه کرد.

در طول 10 سال، جگوار 87731 F-Type فروخت که 15000 بیشتر از E-Type است.

تبلیغات بنری

fararu به نقل از همه در یک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *