مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

خبری از تحولات اقتصادی زودهنگام نخواهد بود / امیدوارم تجربه تلخ کارشکنی اقتصادی در دوره‌های خاتمی و روحانی تکرار نشود

۱ دقیقه خوانده شده
خبری از تحولات اقتصادی زودهنگام نخواهد بود / امیدوارم تجربه تلخ کارشکنی اقتصادی در دوره‌های خاتمی و روحانی تکرار نشود

تبلیغات بنری


بعدی- یک اقتصاددان می گوید: «برخی معتقدند که فقط کابینه مهم است، در حالی که کل تیم اجرایی مهم است. شاید اهمیت استانداران و مدیران کل استانداری ها کمتر از این نباشد که معمولاً دولت ها به هیات وزیران توجه می کنند، اما هیچ توجهی به تیم اجرایی ندارند، در حالی که بخش بزرگی از تولید ملی کشور را به خود اختصاص می دهد. محل در استانداری ها با تشکیل یک تیم اجرایی قوی می توان امیدوار بود که 20 تا 30 درصد ظرفیت خالی کشور را متزلزل کرده و تغییراتی را ایجاد کنیم.

منتظر تحولات اولیه اقتصادی نباشید

خبری از تحولات اقتصادی زودهنگام نخواهد بود / امیدوارم تجربه تلخ کارشکنی اقتصادی در دوره‌های خاتمی و روحانی تکرار نشودمرتضی اوکی، اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه چمران اهواز در گفتگو با همه در یک گفت: در شرایط فعلی اقتصاد که شاخص‌ها همه چیز را تعیین می‌کنند، می‌دانیم که برخی از شاخص‌ها از جمله تورم در وضعیت بدی قرار دارند، همچنین می‌دانیم که دولت قبل در شرایط سختی قرار داشت، اما یکی را انتخاب کرد از بدترین تیم های اقتصادی شرایط به معنای تشدید تحریم ها و ضعف مفرط منابع مالی به دولت است، اما با این توضیحات اکنون در شرایطی هستیم که به نظر من صندوق توسعه ارزی نیست در چنته دارد و یا اینکه دولت ذخایری برای فروش دارد، امید اصلی در شرایط فعلی این است که با نظر آقای مدزیکیان بتوانند با شروع دور جدیدی از مذاکرات، تحریم ها را تا حدودی لغو کنند. همچنین باید در نظر داشته باشیم که اگرچه تاثیر روانی مذاکرات می تواند تاثیر مثبتی بر بازارهای داخلی داشته باشد، اما در عین حال باید تحولات آمریکا را نیز در نظر بگیریم که بازارهای ما تحت تاثیر وی افزود: «بعید است که ترامپ یا بایدن رئیس جمهور آمریکا باشد، تحول مثبت اولیه به نفع مذاکرات صورت گیرد.»

وی افزود: با این نگاه اکنون تصمیمات داخلی آقای پزشکیان نیز بسیار مهم است و باید دید در داخل کشور چه برنامه هایی خواهد داشت. انتظار می رود آقای پزشکیان بیشتر به برنامه های کابینه بپردازد و از حاشیه های فعلی دور بماند. اگر آقای پزشکیان قصد بسیج و توسعه توانمندی های موجود را دارد، باید یک دولت با تجربه تشکیل دهد. من می خواهم بر این موضوع تأکید کنم تا پزشکیان توجه کنند که فقط یک کابینت قوی کافی نیست. در واقع همه مدیران کابینه به ویژه در شهرها مهم هستند. با این حال، متأسفانه بعید است تا پایان سال شاهد تغییرات خاصی باشیم. پیش بینی می شود در صورت اعتماد مجلس نمایندگان به همه وزرا، اواسط سال جاری یعنی اواخر شهریور ماه آینده، دولت تشکیل شود.

نادیده گرفتن تیم اجرایی برای پزشکیان اشتباه بزرگی است

این اکونومیست ادامه داد: برخی بر این باورند که هیات وزیران به تنهایی مهم است، در حالی که شاید اهمیت استانداران و مدیران کل استانداری ها کمتر از دغدغه هیات وزیران نباشد وزرا اما هیچ توجهی به تیم اجرایی ندارند در حالی که بخش بزرگی از تولید ملی کشور در استان هاست با تشکیل تیم اجرایی قوی می توان امیدوار بود 20 تا 30 درصد ظرفیت خالی را از بین ببریم در کشور و ایجاد تغییرات در گرو همکاری مجلس و نهادهای مرتبط است. آقای پزشکیان.»

وی افزود: ما هم مانند دولت قبل می خواهیم نفت را کمتر از قیمت و تحت تاثیر مشکلات FATF بفروشیم، این امر تاثیر اقتصادی مثبتی بر اقتصاد ما نخواهد داشت و شاید برای مقاومت اقتصادی در کشور موثر باشد. کوتاه مدت.” اما در بلندمدت تاثیری نخواهد داشت.” شرایط بسیار سخت است و نباید روی برداشته شدن زودهنگام تحریم ها به خصوص در پایان امسال حساب کنیم. با همه اینها ترامپ یک مذاکره کننده است. اگر کار کنیم. با یک تیم مذاکره کننده قوی می توان امیدوار بود که مذاکرات موفقی داشته باشیم و شاید در سال آینده شرایط اقتصادی بهتری داشته باشیم. اغلب غیراقتصادی و ساختاری هستند. نمی دانم تغییرات ساختاری و اقتصادی در دستور کار قرار خواهد گرفت یا در حیطه اختیارات آقای رئیس جمهور است؟

صحبت های اقتصادی جلیلی فقط روی کاغذ جالب به نظر می رسید

این استاد دانشگاه گفت: سخنان حامیان و همفکران آقای جلیلی که می گفتند باید رفع تحریم ها یا مذاکره را فراموش کنیم و سیاست خارجی اقتصادی خود را معطوف به چند کشور همسایه یا آمریکای لاتین کنیم، از اساس اشتباه است به جایگاهی رسیده بودیم که در سه سال گذشته، این نوع صحبت‌های آرمان‌گرایانه، نیازهای کشور ما را نمی‌توان از طریق ارتباط با کشورهای پیشرفته تامین کرد در منطقه، کشورهای در حال توسعه و آمریکای لاتین مشکلات ما را حل نمی کنند نوشت و داشت می خواند

تبلیغات بنری

fararu به نقل از همه در یک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *