مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

خودرویی که اصالت «فراری» را زیر سؤال برد

۱ دقیقه خوانده شده

تبلیغات بنری


برند ایتالیایی فراری علیرغم تعهد قوی خود به حفظ موتورهای احتراق داخلی، تصمیم گرفته است تا وارد صنعت خودروهای الکتریکی شده و در این زمینه حرفی برای گفتن داشته باشد. این شرکت اکنون تمام تلاش خود را می کند تا خود را به بهترین شکل ممکن برای عصر جدید در صنعت خودرو آماده کند. در همین راستا از برنامه خود برای معرفی اولین خودروی برقی فراری در تاریخ خبر داد. مدیران مارانلو قصد دارند در سال 2025 از این محصول رونمایی کنند و یک سال بعد به دست مشتریان برسانند.

فراری در حال پیشرفت در توسعه خودروهای الکتریکی است

به گفته بیدال، خوشبختانه و برخلاف انتظار، خودروی برقی فراری در مراحل اولیه مانند طراحی و طراحی نیست، اما به مرحله آزمایش نمونه اولیه رسیده است. عکس های جاسوسی منتشر شده در اینترنت نمونه اولیه این خودرو را در حال انجام تست های جاده ای نشان می دهد. پس از انتشار این خبر، بندتو ویگنا، مدیرعامل فراری نیز این موضوع را تایید کرد. فراری برای تست سکوت محصول خود از شاسی رسمی خودروی چهار چرخ متحرک مازراتی لوانته استفاده می کند که تقریباً ابعاد محصول نهایی را مشخص می کند.

خودرویی با اصالت مشکوک

اهمیت ماشین برقی فراری چیست؟

فراری با معرفی Prosangue نشان داده است که دیدگاه متفاوتی در معرفی محصولات جدید و مبتکرانه دارد. مدیرعامل این برند با اشاره به مدل برقی اذعان داشت که خودروی مذکور به شیوه صحیح ساخته خواهد شد و هیجان خاصی برای رانندگی با سایر خودروهای فراری خواهد داشت. فراری سازنده سوپراسپرت است. از این رو با معرفی محصولات برقی وارد بخش رده پایین صنعت خودروهای برقی شده است. اکثر خریداران این خودروها به دنبال موتورهای احتراق داخلی قدرتمند هستند. با این حال فراری تصمیم گرفت این محصول را معرفی کند تا از این قافله عقب نماند.

خودرویی با اصالت مشکوک

باتری و موتور

برند فراری اخیراً از یک کارخانه کاملاً جدید رونمایی کرده است که مهندسان آن از محدودیت های تولید خودرو فراتر رفته و همچنین قطعات لازم برای تولید خودروهای الکتریکی مانند گیربکس، موتورهای الکتریکی، اینورتر، باتری و غیره را تولید کرده اند. البته سلول های باتری از یک شرکت خارجی خریداری شده و پس از مونتاژ در کارخانه مارانلو، داخل خودرو قرار می گیرند. برند مذکور قصد دارد در آینده خودروهای هیبریدی و خودروهای تمام احتراق داخلی خود را در همین خط تولید معرفی کند.

ویگنا می گوید باتری فراری از شیمی محبوب LFP استفاده نمی کند، اما چگالی آن کمتر است. وی همچنین مدعی شد فراری هر سال 10 درصد تراکم باتری های خود را افزایش می دهد.

ویگنا تأیید می کند که ماشین الکتریکی مارانلو برخلاف تصور، ساکت و بی صدا نخواهد بود. اگرچه فراری از صداهای مصنوعی برای حفظ اصالت خود استفاده نمی کند، موتور الکتریکی صدای منحصر به فرد خود را تولید می کند. بنابراین انتظار می رود مهندسان این شرکت از راهکاری مشابه پورشه استفاده کنند و با تقویت صدای موتور الکتریکی، حال و هوای متفاوتی را برای راننده و سرنشینان ایجاد کنند.

خودرویی با اصالت مشکوک

قیمت پیشنهادی فراری برقی

گمانه زنی ها حاکی از آن است که خودروی برقی فراری به عنوان یک محصول لوکس با قیمتی در حدود 550 هزار دلار به فروش می رسد. اما ویگنا به رقم اعلام شده واکنش نشان داد و اعلام کرد که فراری تا یک ماه مانده به عرضه نهایی خودرو در سال 2026 هیچ قیمت رسمی را اعلام نخواهد کرد، هرچند رسانه ها انتظار داشتند وی رقم مذکور را رد کند، اما این اتفاق نیز رخ نداد. وی در ادامه سخنان خود به تمرکز بیشتر خودروسازی تحت مدیریت خود بر سفارشی سازی خودروهای بیشتر اشاره کرد که با در نظر گرفتن سابقه فوق العاده این برند در ارائه آپشن های گران قیمت، منطقا قیمت نهایی خودرو را افزایش می دهد.

خودرویی با اصالت مشکوک

حجم تولید ماشین برقی فراری

این شرکت از ارائه داده ها و برنامه های تولید برای محصول الکتریکی خود خودداری کرد. با این حال، در کنفرانس و مجمع سهامداران اعلام شد که مدل الکتریکی تا نزدیک شدن به سال 2030 تا 5 درصد از فروش این برند را به خود اختصاص خواهد داد و این رقم به 40 درصد خواهد رسید. برخی رسانه ها گزارش دادند که فراری در حال حاضر کار روی دومین محصول الکتریکی خود را آغاز کرده است، اما این شایعه در هاله ای از ابهام قرار دارد.

خودرویی با اصالت مشکوک

رکورد فراری در قطعات الکترونیکی

بخش موتوراسپرت فراری قبلاً با سیستم بازیابی انرژی جنبشی یا KERS برای آماده سازی خودروهای فرمول 1 خود کار کرده است. این فناوری به قدری پیشرفته شد که به توسعه ابرخودروی LMH این برند برای شرکت در مسابقات قهرمانی استقامت جهانی و 24 ساعت لمانز کمک کرد و آنها را به پیروزی در پیست La Sarthe فرانسه دو سال متوالی رساند. نظر شما در مورد ماشین الکتریکی فراری چیست؟ آیا مدل های تمام الکتریکی این ابرخودروهای اصلی به همان اندازه جذاب خواهند بود؟

خودرویی با اصالت مشکوک

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *