مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

خورش کدو حلوایی را با این دستور متفاوت درست کنید

۱ دقیقه خوانده شده

تبلیغات بنری


همه در یک کدو تنبل یکی از متمایزترین و خوشمزه ترین میوه هایی است که در فصول پاییز و زمستان به وفور یافت می شود. از کدو تنبل در تهیه انواع کیک، شیرینی و غذا استفاده می شود. خورش کدو نوعی سوپ است که از مخلوط گوشت یا مرغ با کدو، پیاز و ادویه هایی مانند ملاس انار و زعفران تهیه می شود و طعم بسیار مطبوعی دارد. به گزارش همه در یک، آش کدو تنبل دستور پخت متفاوتی دارد و با فرا رسیدن فصل پاییز، پخت این سوپ خوشمزه پاییزی رونق می گیرد. در این مطلب دستور پخت متفاوت خورش کدو حلوایی با مرغ را با شما به اشتراک می گذاریم که بسیار لذیذ و طعم خاصی دارد. اگر می خواهید در خانه یک خورش خوشمزه پاییزی درست کنید، آموزش آش کدو حلوایی ما را دنبال کنید.

مواد لازم

کدو تنبل: نصف عدد
مرغ (سینه یا ران): 3 عدد
پیاز درشت: 1 عدد
– آلو قیسی یا خورش: 6 عدد
زعفران غلیظ خیسانده شده: مقدار لازم
کره: 50 گرم
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه: به میزان لازم
روغن: به مقدار لازم

طرز تهیه

برای تهیه این سوپ خوشمزه ابتدا پیاز را ریز خرد کنید و در قابلمه ای با کمی روغن بریزید و روی آتش بگذارید تا طلایی شود. در مرحله بعد مرغ را اضافه کنید و فلفل سیاه و نمک و زردچوبه بپاشید. مرغ را با پیاز و ادویه چند دقیقه تفت دهید سپس زعفران تخمیر شده را با نصف لیوان آب جوش به مرغ اضافه کنید. درب قابلمه را ببندید و حرارت اجاق را کم کنید تا مرغ آرام آرام بپزد. بعد از نیم ساعت آلو یا آلوی خیس خورده را به مرغ اضافه کنید. در حالی که مرغ در حال پختن است، کدو تنبل را پوست بگیرید و به مکعب های بزرگ برش دهید. کره را در ماهیتابه مناسبی بریزید و روی آتش بگذارید تا آب شود. حالا تکه های کدو تنبل را در تابه قرار دهید و دو طرف کدو را روی حرارت ملایم سرخ کنید و مراقب باشید کدو له نشود. پس از پخته شدن مرغ و اضافه شدن به روغن، سوپ را در ظرف سرو قرار دهید و کدوهای سرخ شده را با احتیاط روی آش بچینید و با لایه زعفرانی بخورید و نوش جان کنید.

نکات مهم
-این غذا به طور طبیعی غذای شیرین است. اگر ذائقه شما شیرین نیست از آلو خورش ترش و کمی رب انار استفاده کنید. اگر شیرینی دارید، می‌توانید در حین سرخ کردن کدو، مقداری شکر روی آن بپاشید تا سوپ شیرین‌تر شود.
کدو تنبل یکی از گیاهان گیاهی است که طعمی شیرین و بافتی نرم دارد. کدو تنبل همچنین کالری بسیار کمی دارد. کدو تنبل پر از مغزهای میکروسکوپی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. همچنین حاوی مقادیر زیادی کاروتنوئید است.
در خرید کدو تنبل به این نکات توجه کنید:
1- به رنگ کدو تنبل دقت کنید. اگر رنگ کدو سبز مایل به سبز است؛ یعنی بی مزه و نابالغ. کدو حلوایی شیرین و خوشمزه به رنگ نارنجی است.
2- دو نوع کدو حلوایی در بازار موجود است: گرد و کاسه ای. اما کدو حلوایی طعم بهتری دارد.
3- هنگام خرید حتما سطح قرعه را با دست کمی فشار دهید. اگر علائم شل شدن یا له شدن آن را مشاهده کردید، آن کدو تنبل را خریداری کنید.
4- کدو تنبلی را انتخاب کنید که پوستی سفت، صاف و بدون چین و چروک داشته باشد.
5- کدو تنبلی را انتخاب کنید که لکه های کمتری روی پوست داشته باشد.
6- کدو شیرین سنگین است.
سعی کنید همیشه از زعفران غلیظ استفاده کنید. برای تهیه زعفران ابتدا زعفران را کاملاً بدون اضافه کردن شکر آسیاب کنید. سپس به ازای یک قاشق چایخوری زعفران، دو قاشق غذاخوری آب جوش و دو تکه یخ به آن اضافه کنید. افزودن یخ به زعفران ضربه وارد می کند و رنگ بیشتری به آن می دهد. زعفران را در ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید و قبل از استفاده اجازه دهید در دمای اتاق ذوب شود. بعد از هر بار استفاده، بقیه زعفران را در یخچال قرار دهید. مراقب باشید زعفرانی که استفاده می کنید تقلبی نباشد. برای دانستن تقلبی یا خالص بودن زعفران. زعفران را بین انگشتان خود قرار دهید و فشار دهید. اگر روغن برنگردد؛ یعنی پاک است. زعفران تقلبی معمولا براق است.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *