مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

زمان آن فرارسیده که آمریکا رویکردی واقع‌بینانه نسبت به ایران و اسرائیل اتخاذ کند

۱ دقیقه خوانده شده

تبلیغات بنری


زمان آن فرا رسیده است که آمریکا رویکردی واقع بینانه در برخورد با ایران و اسرائیل اتخاذ کندبعدی- توماس فریدمن روزنامه نگار و ستون نویس نیویورک تایمز یادداشتی را در این روزنامه منتشر کرد که در آن پیشنهادی برای حل تنش در خاورمیانه و همچنین ایران و آمریکا ارائه کرد.

به گزارش فردا فریدمن پیشنهاد خود را مبنی بر اعزام رئیس سیا به مسقط و عمان و دیدار با همتای ایرانی خود ارائه کرد و اظهار داشت که این بار می توان راهبردی متفاوت از توافق هسته ای قبلی ایران و آمریکا اجرا کرد.

فریدمن پیشنهاد خود به ایران را روشن و صریح می داند و معتقد است که به جای تمرکز بر تحولات هسته ای ایران، باید بر نفوذ این کشور در لبنان، عراق، سوریه، یمن و غزه تمرکز کرد. به گفته این روزنامه نگار، نکته این است که اگر آمریکا می خواهد خاورمیانه صلح آمیزتر و با ثبات تر باشد، ایران باید با انتخاب های روشنی روبرو شود.

فریدمن ادامه داد: در عوض، ما آماده تعامل با شما برای ایجاد یک چارچوب امنیتی جمعی در منطقه هستیم. اگر شما عقب نشینی کنید، ما عقب نشینی خواهیم کرد و اسرائیل به این توافق پایبند خواهد بود. می توانید این را یک برد برای خود بدانید. آمریکا ایران را به عنوان یکی از ارکان نظام امنیت منطقه به رسمیت شناخته است.

وی در ادامه می نویسد: اگر ایران با این شرط موافقت کند و به حمایت از نیروهای خود ادامه ندهد، آمریکا نیز اسرائیل را مجبور به عقب نشینی از جنوب لبنان و غزه خواهد کرد. ارتش لبنان و یک نیروی بین المللی قوی جایگزین حزب الله و یک نیروی حافظ صلح عربی جایگزین حماس خواهد شد. ایالات متحده همچنین اسرائیل را تشویق خواهد کرد تا هرگونه حمله تلافی جویانه علیه ایران را محدود کند.

فریدمن همچنین برای اسرائیل شروطی قرار داد: «اما ما باید در مورد گزینه‌های پیش روی نخست‌وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، شفاف‌تر باشیم: تا زمانی که یک دولت افراطی و افراطی نتواند غرب را ضمیمه کند، نمی‌توانیم به گونه‌ای عمل کنیم که امنیت اسرائیل را تضمین کند. بانک.”

اگر می‌خواهیم به موشک‌های اسرائیل و استقرار سامانه‌های موشکی به رهبری آمریکا ادامه دهیم، نتانیاهو باید شهرک نشین‌های افراطی را از دولت خود حذف کند، یک ائتلاف وحدت ملی تشکیل دهد و با تشکیلات خودگردان فلسطینی اصلاح‌شده به رهبری یک دولت تکنوکرات به رهبری افراد معتبری مانند رژیم صهیونیستی مقابله کند. سلام فیاض، نخست وزیر سابق، برای ورود به مذاکرات برای راه حل دو کشوری فشار می آورند.

این اقدام زمینه را برای امارات و سایر کشورهای میانه رو عربی فراهم می کند تا نیروهای خود را به غزه بفرستند. اجازه دهید واضح بگویم: بحران خاورمیانه تا زمانی که اسرائیل دقیقاً مرزهای شرقی خود را مشخص نکند و اعلام کند که تمام سرزمین‌های فراتر از آنها برای ایجاد یک کشور فلسطینی در کرانه باختری تعیین شده است، پایان نخواهد یافت.

اسرائیل باید فورا از پروژه شهرک سازی در کرانه باختری خارج شود. الحاق تدریجی این مناطق مشروعیت اسرائیل را تضعیف می کند، در حالی که اسرائیل برای دفاع از خود به دوستان بیشتری در منطقه و جهان نیاز دارد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *