مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

ساختمان اجباری تهران کجا بود؟

۱ دقیقه خوانده شده
ساختمان اجباری تهران کجا بود؟

تبلیغات بنری


ماجرای استخدام در تهران داستان نسبتاً مفصلی است و به علاقه رضاشاه به جمع آوری گروه های کوچک نظامی مانند قشون ها، قزاق ها و پلیس جنوب و تشکیل ارتش مرتبط است. داریوش شهبازی، پژوهشگر تهرانی و نویسنده کتاب «تاریخ قشون ایران» می گوید: «بر اساس تصمیم مجلس شورای ملی، پسران تهران و سایر شهرهای بزرگ باید در سن 21 سالگی به خدمت سربازی می رفتند. . رعایت این قانون برای همگان واجب بود به همین دلیل تهرانی ها دوره سربازی اجباری را نیز می نامیدند.

به گزارش همشهری آنلاین، خدمت سربازی در تهران آداب و رسوم خاص خود را دارد و افرادی که در 21 سالگی به پادگان می رفتند در این دوران باید سبک زندگی خاصی را دنبال می کردند. شهبازی می گوید: «نیروی غالب سربازان در تهران آش بود و به همین دلیل به سربازان عاشور می گفتند.» در پادگان، خاکستر را در ظرف هایی به نام «یغلاوی» که از مس و شبیه سطل کوچکی بود می ریختند و به عنوان غذا برای سربازان سرو می کردند. غذاهای دیگری مانند راگو و عدس که سربازان به آن ساچمپلو می گفتند در پادگان سرو می شد و جزو غذای معمول سربازان بود.

ساختمان اجباری تهران کجا بود؟

واگذاری یک ساختمان قدیمی در حوالی حسن آباد به یک دفتر کاریابی داستانی دارد که خواندنی است. نصرالله حدادی، کارشناس تهران، درباره موقعیت جغرافیایی دفتر کاریابی در تهران قدیم می گوید: «دفتر کارگزینی در کوچه جهانبانی و نزدیک میدان منیریه بود. در کوچه جهانبانی خانه ای قدیمی و تاریخی وجود دارد و متعلق به یکی از اعیان عهد قاجار بوده است. ساختمان اداری نظام وظیفه که بنای واجب نیز نامیده می شد، دو دهه بود که وجود داشت، اما در نهایت از تخریب و ساخت و ساز در امان نماند.

ساخت و ساز اجباری در تهران کجا بود؟

الحدادی همچنین درباره قدمت ساختمان سربازگیری توضیح می دهد: «همانطور که در منابع مکتوب ذکر شده، این بنا در سال 1287 توسط عباس خان شجاعی که بعداً افسر ارتش رضاشاه شد، ساخته شد و پس از 3 دهه به بنای ساختمانی تبدیل شد. ساختمان استخدام.” دفتر استقرار. این خانه قدیمی دارای یک حوض سنگی با 4 باغ بزرگ بود که با آب کانال آبیاری می شد. متاسفانه امروز اثری از این خانه تاریخی نیست.

تبلیغات بنری

fararu به نقل از همه در یک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *