مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

سریال‌های محبوب سال ۲۰۲۴ با تم جنگ جهانی دوم

۱ دقیقه خوانده شده
سریال‌های محبوب سال ۲۰۲۴ با تم جنگ جهانی دوم

تبلیغات بنری


وقتی جورجیا هانتر در سال 2017 «ما خوش شانس‌ها بودیم» را درباره تلاش اجداد لهستانی‌اش برای زنده ماندن از هولوکاست نوشت، به او گفته شد که بازار ادبیات جنگ جهانی دوم «اشباع شده است». این بیانیه برای دلسردی او از ادامه داستان دردناک خانواده اش نبود، بلکه تاکید بر این بود که رمان ها، فیلم ها و سریال های زیادی در این زمینه وجود دارد.

به گزارش روزیاتو، زمانی که هانتر و تهیه کنندگان توماس کیل و اریکا لیپس سریالی هشت قسمتی را بر اساس این کتاب ساختند که در ماه مارس عرضه شد، این موضوع تغییر نکرد.

می دانستیم که با چنین داستانی باید از خلاصه داستان فراتر برویم. این بسیار مهم بود که مطمئن شویم مردم کل داستان را می‌شنوند، مخصوصاً هنگام تبلیغ سریال. فکر می‌کردم چیزهای زیادی درباره هولوکاست می‌دانم، اما بلافاصله پس از خواندن کتاب جورجیا، متوجه شدم داستان‌هایی در تاریخ این خانواده وجود دارد که قبلاً هرگز نشنیده بودم.

سریال‌های محبوب سال ۲۰۲۴ با تم جنگ جهانی دوم

این دیدگاه تازه همان چیزی است که پنج نمایش با محوریت جنگ جهانی دوم را که امسال برای جوایز امی رقابت می‌کنند، به هم مرتبط می‌کند: ما خوش شانس بودیم، استادان هوا، نگاه جدید خالکوبی آشویتس و تمام نوری که نمی‌توانیم ببینیم.

این موج عظیم محتوا 85 سال پس از آغاز جنگ با حمله هیتلر به لهستان در سال 1939، رویدادی که در فیلم ما خوش شانس بودیم به تصویر کشیده شد.

این سریال داستان خانواده کورک را روایت می کند که به مدت 9 سال در چهار قاره پراکنده شده اند و سعی می کنند راهی برای بازگشت به هم پیدا کنند.

سریال محبوب ۲۰۲۴ با موضوع جنگ جهانی دوم؛  از جانب

این داستان یک خانواده معمولی است که دوران سختی را پشت سر می گذارد. آنها باید زنده بمانند و راه هایی برای ادامه زندگی بیابند. بچه دار شدند، موسیقی ساختند و عاشق شدند.

زندگی در شرایط سخت در طول جنگ و پس از آن الهام بخش تاد ای. کسلر برای خلق ظاهر جدید سریال استخدام شد. این سریال داستان زندگی طراحان مد کریستین دیور (با بازی بن مندلسون) و کوکو شانل (با بازی ژولیت بینوش) را روایت می کند.

کریستین دیور و کوکو شانل بنیانگذاران خانه های افسانه ای هستند که هنوز هم وجود دارند.

دیور رویاپردازی حساس است که خواهر کوچکترش کاترین (با بازی میزی ویلیامز) به مقاومت ضد آلمانی می پیوندد و زمانی را در اردوگاه کار اجباری راونسبروک می گذراند. در طرف دیگر داستان، شانل یک تاجر زیرک و خودساخته است که مخفیانه با نازی ها همکاری می کند.

سریال محبوب ۲۰۲۴ با موضوع جنگ جهانی دوم؛  از جانب

این سریال منجر به بحث های بحث برانگیز در مورد پیامدهای اخلاقی ارتباط شانل با نازی ها در طول جنگ شد. کسلر می‌گوید این انتقاد «سخت‌ترین» بود که تا به حال با آن مواجه شده بود. اما به جای قضاوت در مورد چگونگی زنده ماندن، او بیشتر علاقه مند است که مخاطب را در بلاتکلیفی بی پایان زندگی در یک شهر اشغالی قرار دهد.

همه نورهایی که نمی توانیم ببینیم، بر اساس رمان پرفروش آنتونی دوئر، ماری لورا (آریا میا لوبرتی)، دختر نابینای فرانسوی را دنبال می کند که در شهر سن مالو زندگی می کند و مخفیانه کدهای رادیویی را برای متفقین پخش می کند. در حالی که او با احتیاط در همان خیابان هایی که نازی ها حضور داشتند قدم می زد.

سریال محبوب ۲۰۲۴ با موضوع جنگ جهانی دوم؛  از جانب

داستان آن نیز در شرایط خاص عاشقانه است، زیرا ماری لورا عاشق یک سرباز نازی جوان در ماموریت توقف پخش غیرقانونی رادیو می شود.

خالکوبی آشویتس نیز تنش و زیبایی را در تجلی غیرمنتظره عشق می یابد. مینی سریال تاتو آشویتس داستان واقعی دلخراش لودویگ “لالی” سوکولوف، یهودی اسلواکیایی را روایت می کند که در طول جنگ جهانی دوم از بازداشت در آشویتس جان سالم به در برد. این مجموعه بر اساس رمان پرفروش هدر موریس، با اقتباس از داستان و تجربیات لالی به احترام میلیون‌ها نفری که در اردوگاه‌های مرگ نازی‌ها جان باخته‌اند، ساخته شده است.

در میان وحشت، پرتو امیدی در داستان این سریال ظاهر می شود و لالی از عشق ممنوعه اش به یکی از زندانیان آرامش می یابد.

سریال محبوب ۲۰۲۴ با موضوع جنگ جهانی دوم؛  از جانب

باور این ایده که عشق می تواند در وحشتناک ترین مکان ها، مانند اردوگاه های کار اجباری دوران هولوکاست، شکوفا شود، سخت است. با این حال، لاله سوکولوف و گتا فورمن، دو زندانی اسلواکی در آشویتس II-بیرکناو، ملاقات کردند، عاشق شدند، از اردوگاه ها جان سالم به در بردند و زندگی طولانی با هم داشتند.

شاید سنتی ترین سریال جنگ جهانی دوم سریال Lords of the Sky باشد که داستان جدیدی را از نگاه خلبانان آمریکایی ارائه می کند. استیون اسپیلبرگ، تام هنکس و گری گوتزمن تهیه کنندگان اجرایی سریال هستند.

سریال محبوب ۲۰۲۴ با موضوع جنگ جهانی دوم؛  از جانب
گوتسمن در این باره گفت:

جنگ جهانی دوم در واقع بهترین نمونه نبرد بین خیر و شر، حق و باطل است. داستان های بزرگی از آن جنگ بیرون می آید. این داستان ها می توانند نماد هر چیزی که می خواهید در مورد جهان امروز یا گذشته جهان بگویید. شاید به همین دلیل است که ما جذب این ایده شده ایم.

اگرچه کمی تصادفی است که این پنج سریال جنگ جهانی دوم تنها چند هفته دیگر منتشر می‌شوند، اما هیچ‌کدام از سازندگان سریال از زمان‌بندی آن شگفت‌زده نمی‌شوند و همچنین پیش‌بینی نمی‌کنند که علاقه بینندگان به این موضوع در هیچ زمانی کاهش پیدا نکند. به زودی.

تبلیغات بنری

fararu به نقل از همه در یک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *