مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

سفر به روده کوچک

۱ دقیقه خوانده شده
سفر به روده کوچک

تبلیغات بنری


بعدی- تحقیقات میکروبیوم تاکنون بسیار شبیه به داستان فیل و مردان نابینا بوده است. فقط با نگاه کردن به دم فیل چقدر می توانید در مورد یک فیل بگویید؟ تا به حال، محققان آنچه را که به راحتی در دسترس است بررسی کرده اند: مدفوع حفظ شده از سیفون توالت! اما تا همین اواخر، میکروب های مهم روده کوچک را که نقش مهمی ایفا می کنند، نادیده می گرفتند.

به گزارش همه در یک به نقل از گفتگو، برخی از دانشمندان میکروبیوم* را عضوی از بدن انسان نامیده اند. میکروبیوم ده ها تریلیون میکروارگانیسم است که در گروه های به هم پیوسته در داخل و داخل بدن شما زندگی می کنند. میکروب ها به عنوان نگهبان عمل می کنند که به محافظت از سطوح بدن در برابر عوامل بیماری زا کمک می کند. در قسمت فوقانی روده، جمعیت های میکروبی متمایز نیز به هضم، متابولیسم و ​​حتی ایمنی کمک می کنند. پیشرفت های فناوری به دانشمندان کمک می کند تا میکروبیوم روده کوچک را مطالعه کنند.

تغییرات بزرگ از مکان های کوچک حاصل می شود

برخی از اعضای میکروبیوم روده کوچک با چاقی و اضافه وزن مرتبط هستند، در حالی که سایر اعضای میکروبیوم روده کوچک با وضعیت متابولیک سالم مرتبط هستند. در واقع، میکروب های روده کوچک با تبدیل برخی کربوهیدرات های ساده به بلوک های ساختمان مولکولی روده و بدن سالم به هضم کمک می کنند. متابولیت های روده کوچک، اگرچه عملکرد مشابهی با روده بزرگ (کولون) دارند، می توانند با متابولیت های مشتق شده از الیاف میکروبیوم کولون بسیار متفاوت باشند. برخی از متابولیت های روده کوچک به تنظیم تولید هورمون اینکرتین GIP* در قسمت فوقانی روده کمک می کنند، مولکول خواهر هورمون GLP-1 روده تحتانی، که داروهای کاهش وزن و دیابت نوع 2 از جمله Vigovi و Ozempic را تشکیل می دهد.

همراه با یکی دیگر از هورمون های پایین روده به نام PYY، این سه هورمون برای هماهنگ کردن پاسخ بدن شما به غذا با تنظیم اشتها و قند خون ضروری است.

Monjaro ترکیب موثرتری از GIP و GLP-1 نسبت به Vigovi و Ozempic است. طیف کامل این هورمون ها به طور طبیعی توسط محصولات تجزیه روده بزرگ و میکروبیوم روده کوچک تحریک می شود.

سفر به روده کوچک

در نتیجه فروپاشی روده

در نتیجه تحقیقات، یک میکروبیوم مختل در روده کوچک با بیماری های روده مرتبط است. اینها عبارتند از سندرم روده تحریک پذیر (IBS)، رشد بیش از حد باکتری روده کوچک (SIBO)، بیماری کرون (بیماری التهابی دیواره روده) و بیماری سلیاک (سلول های ایمنی به سلول های روده کوچک حمله می کنند و جذب مواد مغذی را از طریق آسیب کاهش می دهند). پرزهای روده).

تصور می‌شود که این بیماری‌ها از اختلالاتی در نحوه تجزیه مواد غذایی توسط میکروبیوم به وجود می‌آیند. به عنوان مثال، بیماری سلیاک با کاهش توانایی میکروبیوم روده کوچک در هضم گلوتن همراه است. سندرم روده تحریک پذیر و رشد بیش از حد باکتری های روده کوچک با توانایی میکروبیوم روده کوچک در تخمیر بیش از حد فیبر و قندها مرتبط است.

غذاهایی مانند گندم، سیر، پیاز، لوبیا و برخی از غذاهای فرآوری شده حاوی FODMAP، گروهی از کربوهیدرات های زنجیره کوتاه قابل تخمیر، نشان داده شده است که علائم را در افراد مبتلا به رشد بیش از حد باکتری های روده کوچک و سندرم روده تحریک پذیر کاهش می دهند . محصولات لبنی غنی از لاکتوز یک گروه غذایی با FODMAP بالا هستند که باعث عدم تحمل لاکتوز می شوند و با میکروبیوم روده کوچک مرتبط هستند.

مصونیت آنقدر دیپلماتیک نیست

بیماری های مرتبط با میکروبیوم روده کوچک به متابولیسم و ​​روده محدود نمی شود. پوشش روده شما دارای چیزی است که به آن سفارت مجازی سلول های ایمنی گفته می شود که در حالت آماده باش هستند و جریان رنگارنگ آنتی ژن های میکروبی و غذایی را که از روده شما عبور می کند اسکن می کنند. سازش در سیستم‌های امنیتی که مجرای مدفوع را از بقیه بدن جدا می‌کند و فرآیندهایی که پاسخ‌های ایمنی را کنترل می‌کنند، فرض می‌شود که در ایجاد شرایط خودایمنی مختلف نقش دارند که در آن بدن در مورد اینکه چه کسی دوست است و چه کسی دشمن سردرگم می‌شود. احساس گیجی.

مطالعات تغییرات التهابی در میکروبیوم روده کوچک را با دیابت نوع 1 مرتبط می‌دانند، جایی که سلول‌های ایمنی در گردش به سلول‌های تولیدکننده انسولین در پانکراس حمله می‌کنند و علائم خارج روده‌ای بیماری سلیاک، جایی که سلول‌های ایمنی می‌توانند فرآیندهای مخرب در لوزالمعده را تحریک کنند. چشم ها، پوست و مفاصل بدن آسیب خواهند دید.

چراغ هایی که در داخل تونل و سقف آن روشن می شد

تا همین اواخر، تحقیقات روی روده کوچک به کندی پیشرفت می کرد. دانشمندان بر روی روش های آندوسکوپی فوقانی، که شامل استفاده از بیهوشی و قرار دادن یک دوربین کوچک در انتهای لوله ها از طریق دهان به قسمت اول روده کوچک است، تکیه کردند.

یکی از معدود جایگزین‌های آندوسکوپی، مطالعه بیمارانی است که تحت عمل جراحی روده قرار گرفته‌اند که در آن پورتال‌ها مستقیماً از طریق سوراخی در دیواره شکم وارد روده کوچک می‌شوند. تکنیک‌های توسعه‌یافته نیاز به بیهوشی و موقعیت‌های تشریحی منحصر به فرد را از بین می‌برند و به دانشمندان این امکان را می‌دهند تا راحت‌تر از دورترین نقاط روده نمونه برداری کنند. این فناوری‌ها شامل کپسول‌های دوربین متصل به رشته‌های نازک و سایر دستگاه‌های ساده‌تر هستند که خطوط مستقیمی را برای دسترسی کم تهاجمی به روده کوچک فراهم می‌کنند.

محققان همچنین کپسول‌هایی ساختند که حاوی محفظه‌های نمونه است که وقتی به سطوح خاصی از اسیدیته در بدن می‌رسند باز می‌شوند. این تکنیک‌های نمونه‌گیری جدید، دسترسی بی‌سابقه‌ای به قسمت فوقانی دستگاه گوارش فراهم کرده‌اند و راه را برای بینش‌ها و درمان‌های جدید هموار کرده‌اند. در نتیجه، محققان اکنون می توانند از روده عبور کرده و اسرار میکروبی درون آن را روشن کنند.

علمی که هنوز خام و نوپا است

درمان‌های مبتنی بر درک اولیه میکروبیوم روده شامل رویکردهایی از پروبیوتیک‌ها تا پیوند مدفوع و پری‌بیوتیک‌ها تا غذاهای تخمیر شده است. با این حال، درمان های جدید برای سلامت روده هنوز در روزهای اولیه خود هستند. برخی از احتمالات آینده امیدوارکننده شامل مشارکت باکتری های روده کوچک با پری بیوتیک های ترجیحی و ترکیب سفارشی پری بیوتیک های کم FODMAP است که برای جلوگیری از تخمیر روده کوچک طراحی شده اند. درمان‌هایی که غذا و میکروبیوم را با هم ترکیب می‌کنند، احتمالاً منادی اولیه آن چیزی است که در توسعه پزشکی میکروبیوم خواهد آمد. تحقیقات روی روده کوچک، و نه فقط بخشی از آن، ممکن است پیشگامانه ترین شروع در پزشکی میکروبیوم باشد.


* داستان فیل و مرد کور یا فیل و مرد کور داستانی استعاری و عرفانی است که اغلب برای نشان دادن نقص کشف حسی به آن استناد می شود. در روایات مختلف این داستان، وجه مشترک این است: گروهی از نابینایان (یا مردانی در تاریکی) که تا آن زمان فیلی را ندیده بودند، فیل را لمس کردند و مانند همه آنها فقط قسمتی از اندام فیل را لمس می کنند، و آنها نمی توانند در یک تصویر جامع، صحیح و کامل از فیل، بین خودشان متفاوت باشند. از این داستان به این نتیجه می‌رسد که موقعیت‌های متفاوتی که هر لحظه ناظران حقایق را احاطه می‌کنند، تصویر خاصی از یک واقعیت را برای آنها ایجاد می‌کند.

* میکروارگانیسم های همزیست انسانی یا میکروبیوم انسانی به اکوسیستم میکروبی و قارچی بدن انسان اطلاق می شود که نوعی همزیستی با بدن پیدا کرده و وجود آن جزء مکانیسم طبیعی و گاه ضروری بدن شده است. این اکوسیستم شامل باکتری ها و قارچ هایی است که با تمام ژن ها و توده های سلولی خود بدون در نظر گرفتن جنسیت و نوع در قسمت های مختلف بدن زندگی می کنند.

*اینکرتین ها گروهی از هورمون های گوارشی هستند که ترشح انسولین را بعد از غذا خوردن حتی قبل از افزایش قند خون افزایش می دهند. اینکرتین همچنین با کاهش سرعت تخلیه معده، جذب غذا را کاهش می دهد که می تواند باعث مصرف کمتر غذا شود. اینکرتین همچنین ترشح گلوکاگون را مهار می کند.

تبلیغات بنری

fararu به نقل از همه در یک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *