مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

شبیه بودن دولت چهاردهم به دولت‌های پیش مشکلات کشور را حل نمی‌کند

۱ دقیقه خوانده شده

تبلیغات بنری


بعدی- دولت چهاردهم به ریاست مسعود پزشکیان در سایه تداوم گمانه زنی ها و بحث ها درباره میزان شباهت این دولت به برخی از دولت های گذشته و البته چگونگی دستیابی به مفهوم وحدت به کار خود ادامه می دهد.

به گزارش فردا اگرچه رقبای مسعود، دولت قبل از انتخابات او را ادامه دولت حسن روحانی می دانستند، اما اکنون نظر دیگران متفاوت است. سعید حجاریان در این باره به «شرق» می گوید: «دولت اصلاحات آقای بازییان، بیشتر شبیه دولت آقای هاشمی رفسنجانی است. دولت آقای الهاشمی نیز از طریق نخست وزیر منفعت طلب و عملگرا بود، اما توافقی که دولت آقای مازیکیان در نظر دارد از نوع منفعت طلبانه است البته به صورت بسته و ناشی از یک سری تصمیمات.

در این خصوص سؤالاتی مطرح می شود از جمله اینکه فرضیه مذکور در مورد مقایسه دولت پزشکیان با دولت آیت الله هاشمی رفسنجانی یا بررسی دستاوردهای توافق صحیح است و آیا توافق ملی نقطه ضعف دولت چهاردهم است یا نقطه قوت آن. ? ناصر ایمانی، تحلیلگر و فعال سیاسی اصولگرا در گفتگو با همه در یک او به این سوالات پاسخ داد:

مشکلات کشور مهمتر از شباهت دولت مسعود مازیکیان به دولت های دیگر است

شباهت دولت چهاردهم به دولت های گذشته مشکلات کشور را حل نمی کندناصر ایمانی به همه در یک گفت: من فکر می کنم کشور ما در شرایط فعلی مشکلات بسیار شدیدتر و بزرگ تری دارد تا اینکه دولت آقای مدزیکیان را شبیه دولت هر رئیس جمهور قبلی ببینیم دولت چهاردهم شبیه هیچ دولتی است یا اصلاً مشکل کشور ما را حل نمی کند و من معتقدم در شرایط بسیار خاصی که داریم همه باید مثل دولت چهاردهم کمک کنند؟ دولت، مشکل را حل کند و وظایف خود را با موفقیت انجام دهد در اینکه دولت آقای مدشکیان، دولت آقای مدشکیان است، یعنی از بسیاری جهات با دولت های قبلی کشور تفاوت دارد، شکی نیست، در حالی که شبیه بودن دولت به دولت های گذشته، حل کننده بحران های کشور نخواهد بود.. همه حکومت‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از جنگ با هم تفاوت‌های زیادی داشتند و نمی‌توان گفت یکی از آنها کپی یا شبیه، ضعیف یا قوی نسبت به دیگری بود.

وی افزود: شاید تنها ویژگی مشترک این باشد که تقریباً همه دولت‌ها در مسائل اقتصادی کم و بیش مشابه یکدیگر رفتار کرده‌اند، زیرا سیاست‌های اقتصادی دولت‌های مختلف با تغییرات جزئی، کم و بیش یکسان بوده است. نظریه های اقتصادی. ; بنابراین می توان گفت در این بخش ها شباهت هایی وجود دارد، اما در حوزه سیاست داخلی، سیاست خارجی و مسائلی از این دست، مسیرها کاملا متفاوت است. دولت آقای پزشکیان در ابتدای راه است و نمی توان سیاست سیاسی، سیاست فرهنگی و اجتماعی و سیاست های داخلی و خارجی آن را قضاوت کرد. بنابراین به نظر من اولاً برای قضاوت زود است و ثانیاً کارکرد سازنده ای در این نوع حکم نمی بینم.

دولت مسعود پزشکیان در مسئله وحدت ملی موفق ظاهر شد

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه گفت: با توجه به وضعیت سیاست خارجی و داخلی کشورمان، بهترین سیاستی که می توان برای حل بحران های مختلف مطرح کرد بحث وحدت مطرح شده از سوی دکتر هاشم است. به نظر من این نظریه او چه عاقلانه انتخاب شده باشد و چه اتفاقی منتشر شود، نسخه مفیدی از شرایط کنونی کشور است. ما نمی دانیم که پزشکیان چقدر در عملی کردن این نظریه موفق بوده اند و قضاوت در مورد آن خیلی زود است. همچنین باید به یاد داشته باشیم که در مسائل اجتماعی و سیاسی مطلق و صددرصد وجود ندارد و باید واقع بینانه نگاه کرد. در مجموع فکر می‌کنم علی‌رغم تمام کاستی‌های مطلوب و ناخواسته، پزشکیان تاکنون در امر آشتی موفق بوده‌اند. به عنوان مثال اگر به فعالیت ایران در حوزه سیاست خارجی نگاه کنیم، همگرایی زیادی بین جنبش های سیاسی ما که در حوزه مسائل سیاست خارجی به یکدیگر نزدیک شده اند احساس می کنیم.

وی افزود:بهبود گفتگوهای سیاست خارجی نشان دهنده روزنه امیدی است و نشان می دهد که با درایت رئیس جمهور محترم، جریان های سیاسی ما تا حد زیادی به اجماع رسیده اند. موضوع اجماع و موفقیت آن در نهایت می تواند به پیروزی وحدت ملی کمک کند و این تمرین خوبی است که یاد بگیریم در موضوعات مهم و حساس مربوط به امنیت ملی کشور با یکدیگر همفکری کنیم.. تئوری توافق پزشک در این زمینه به موفقیت هایی دست یافته است، اگرچه دارای نقاط ضعفی است. همه باید در شرایط حساس اقتصادی و سیاسی کنونی کنار هم باشیم نه در مقابل هم. گره های اقتصادی کشور زیاد است و در هر گره ای که دولت دست می زند، گره دیگری وجود دارد، بنابراین در چنین شرایطی باید از دولت حمایت کرد تا مسئولیت بزرگی که بر دوش آن گذاشته شده است را به دوش بکشد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *