مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

شهاب سنگی به اندازه یک هواپیما به زمین نزدیک می شود

۱ دقیقه خوانده شده
شهاب سنگی به اندازه یک هواپیما به زمین نزدیک می شود

تبلیغات بنری


چشمان مراقب ناسا در آسمان سیارکی به نام 2024 LB 4 را مشاهده کرده اند که انتظار می رود فردا از نزدیک زمین عبور کند. این سیارک که اندازه آن را می توان با یک هواپیمای مسافربری تجاری به طول حدود 30 متر مقایسه کرد، در مسیری قرار دارد که آن را در فاصله 2.9 میلیون کیلومتری سیاره ما (8 برابر دورتر از ماه) قرار می دهد. انتظار می رود این سیارک فردا ۱۶ ژوئن ۲۰۲۴ (۲۷ ژوئن ۱۴۰۳) با سرعت شگفت انگیز ۷.۵۹ کیلومتر بر ثانیه از نزدیک زمین بگذرد.

شناسایی و ردیابی 2024 LB 4 بخشی از تلاش های مداوم ناسا برای نظارت بر اجرام نزدیک به زمین (NEOs) است. اجرام نزدیک به زمین سیارک های کوچک و بزرگی هستند که مدار آنها به دور خورشید از نزدیک مدار زمین می گذرد یا از آن عبور می کند و به طور بالقوه تهدیدی برای جهان ما به شمار می رود.

در حالی که اصطلاح “اندازه هواپیما” ممکن است تصاویری از تاثیر فاجعه آمیز را ایجاد کند، درک زمینه و مقیاس فضا بسیار مهم است. مسافت طی شده توسط LB 4 2024 طبق استانداردهای نجومی ایمن در نظر گرفته می شود، زیرا تقریباً هشت برابر فاصله بین زمین و ماه است.

آزمایشگاه رانش جت ناسا (JPL) این دسته از اجرام آسمانی را از طریق مرکز مطالعات اجرام نزدیک به زمین (CNEOS) رصد می کند. CNEOS با استفاده از شبکه ای از تلسکوپ ها و سیستم های راداری، مدار، اندازه و خطرات احتمالی سیارک هایی مانند 2024 LB 4 را محاسبه می کند.

این سیارک خاص یکی از معدود سیارک هایی است که زمین به طور معمول ضبط می کند و به عنوان یادآوری محیط پویا و همیشه در حال تغییر منظومه شمسی عمل می کند.

شهاب سنگی به اندازه یک هواپیما به زمین نزدیک می شود

ردیابی یک سیارک یک فرآیند پیچیده است که شامل نظارت بر جسم در طول زمان برای اصلاح مدار آن و پیش‌بینی مسیرهای آینده است. برای 2024 LB 4، مشاهدات داده های کافی برای اطمینان به دانشمندان فراهم کرده است که سفر آن با برخورد با زمین به پایان نمی رسد.

با این حال، مطالعه چنین اجرامی بینش های ارزشمندی در مورد ترکیب و رفتار سیارک ها ارائه می دهد که می تواند در ماموریت های آینده یا دفاع سیاره ای کمک کند.

دفتر هماهنگی دفاع سیاره ای ناسا (PDCO) مسئول شناسایی و کاهش تهدیدات احتمالی از سوی اجرام نزدیک به زمین است. با همکاری سایر آژانس های ایالات متحده و شرکای بین المللی، PDCO برنامه هایی را برای محافظت از زمین در برابر برخوردهای احتمالی اجرا و هماهنگ می کند.

یکی از این برنامه‌ها، آزمایش تغییر مسیر دوگانه سیارک (DART) بود که با موفقیت مدار یک قمر کوچک را در منظومه سیارکی دوتایی Didymos تغییر داد و روشی مناسب برای انحراف سیارک را نشان داد.

سیارک 2024 LB 4 به تنهایی از کنار ما عبور نخواهد کرد. این سیارک بخشی از گروه بزرگتری از سیارک ها است که در ژوئن 1403 به نزدیک ترین فاصله خود به زمین خواهند رسید. این گروه شامل سیارک 2024 LZ 2 است که در 25 ژوئن به فاصله 1.32 میلیون کیلومتری از زمین خواهد رسید و همچنین سیارک 2024 LH. 3 که جرم بزرگتری دارد 45 متر است که در 27 ژوئن از فاصله ایمن 5 میلیون کیلومتری زمین عبور خواهد کرد.

تحقیقات و مراقبت از سیارک ها برای گسترش دانش ما از جهان و حفاظت از زمین ضروری است. اگرچه LB 4، 2024 تهدیدی نیست، اما نشان دهنده توانایی ناسا و شرکای آن برای نظارت دقیق بر همسایگی زمین است. اطلاعات به دست آمده از این تعاملات نزدیک، درک ما را گسترش می دهد و ما را برای رسیدگی به مشکلاتی که ممکن است از همسایگانمان در آینده به وجود بیاید آماده می کند.

منبع: خبرآنلاین

تبلیغات بنری

fararu به نقل از همه در یک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *