مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

طرز تهیه پیتزا چیکن آلفردو

۱ دقیقه خوانده شده

تبلیغات بنری


همه در یک امروزه فست فود یکی از مهم ترین گروه های غذایی در جهان است که از ویژگی های آن تنوع بالای آن است و به عنوان یک غذای مدرن با طعم و سبکی جدید، جای خود را در برنامه غذایی مردمان جهان باز کرده است. جهان پیتزا یکی از مهم ترین و معروف ترین انواع فست فود به حساب می آید که برای اولین بار در ایتالیا تهیه شد. سپس آشپزی او در سراسر جهان رایج شد. به گزارش همه در یک، پیتزا در طعم های مختلفی مانند پیتزای گیاهی، مرغ، گوشتی، فلفلی، پنیری و … تهیه می شود که طعم های متنوعی دارند. پیتزای مرغ آلفردو یک پیتزای خوشمزه است که از مرغ تهیه می شود و سس خاصی دارد که طعم این پیتزا را خاص می کند. اگر می خواهید این پیتزای خوشمزه را با خمیر ترد فوق العاده و روشی آسان در خانه تهیه کنید، این مطلب را با آموزش پیتزا مرغ آلفردو دنبال کنید.

مواد لازم

سینه مرغ: 1 عدد
روغن زیتون: 1 قاشق غذاخوری
خامه صبحانه: 1 فنجان
پنیر پارمزان: نصف فنجان
جعفری خشک: نصف قاشق غذاخوری
آرد: 1 قاشق غذاخوری
– نمک و آویشن: به میزان لازم
فلفل سیاه، پاپریکا، پودر سیر و پودر پیاز: به میزان لازم
پنیر پیتزا: ۲ فنجان
مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا
آرد سفید: ۲ پیمانه
پودر مخمر: نصف قاشق غذاخوری
آب گرم: 1 فنجان
شکر: 1 قاشق چایخوری
نمک: 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه

برای تهیه این پیتزای خوشمزه ابتدا مخمر و شکر را در آب ولرم حل کرده و با سر بسته به مدت 10 دقیقه کنار می گذاریم تا مایه عمل کند. مایه را در ظرف مناسبی می ریزیم و آرد و نمکی را که از قبل با هم مخلوط کرده اید به مایه اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. وقتی خمیر جمع شد با دست به مدت 5 دقیقه ورز دهید. به گزارش همه در یک، کف کاسه را چرب کرده، خمیر را داخل آن قرار دهید، روی کاسه را با حوله تمیز بپوشانید و اجازه دهید خمیر یک ساعت در محیط آشپزخانه استراحت کند. در همین حین سینه مرغ را برش داده و با روغن زیتون، نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، پودر سیر و پودر پیاز مخلوط کنید تا مرغ مزه دار شود و نیم ساعت بگذارید بماند سپس مرغ را به هر شکلی کبابی کنید.

برای تهیه سس این پیتزا، خامه صبحانه را با پنیر پارمزان، جعفری خشک، آرد، نمک و آویشن مخلوط کرده و روی اجاق گذاشته و مدام هم بزنید تا مواد به قوام بیایند، سپس اجاق را خاموش کنید. حالا خمیر مایه را روی سینی فر پهن کنید سپس سس آماده شده را روی خمیر بمالید. روی خمیر کمی پنیر پیتزا می ریزیم سپس تکه های مرغ کبابی را روی خمیر می چینیم و دوباره پنیر پیتزا می ریزیم. در آخر کمی آویشن بپاشید و سینی فر را به مدت 20 تا 25 دقیقه در فر با دمای 180 درجه سانتی گراد قرار دهید تا پیتزا پخته و روی آن طلایی شود. در این مرحله پیتزای خوشمزه مرغ آلفردو شما آماده سرو است، لذت ببرید.

نکات مهم
1- خمیر مایه یا مخمر یکی از انواع مخمرهایی است که در پخت نان، پیراشکی، پیتزا و … استفاده می شود. استفاده از پودر مخمر در خمیر باعث تولید گاز کربنیک و مواد آلی می شود و در نتیجه باعث افزایش حجم خمیر شده و طعم خوبی به آن می دهد و نان و شیرینی ها را پوک و پوک می کند. پودر مخمر را می توان در خانه در محیطی که خیلی گرم نیست نگهداری کرد. پس از باز کردن بسته مایه، حتما آن را در فریزر نگهداری کنید. مخمر پس از چند ماه کیفیت اولیه خود را از دست می دهد. بنابراین بهتر است به همان اندازه که استفاده می کنید خرید کنید.

2- پنیر پیتزا نوعی پنیر موزارلای کم رطوبت است که گاهی با انواع دیگر پنیر سرو می شود. پنیر پیتزا حاوی کربوهیدرات، پروتئین، کلسیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، تیامین و ویتامین های مختلف از گروه های A و B است. خوردن پنیر پیتزا با سبزیجات خام و پخته باعث می شود چربی ها و مواد ناسالم موجود در آن کمتر جذب بدن شوند. یکی از ویژگی های پنیر پیتزای مرغوب این است که هنگام جویدن پنیر نباید در دهان چسبنده باشد. همچنین پنیر پیتزای مرغوب بعد از پخت هیچ روغنی پس نمی دهد. برای خوشمزه تر شدن پیتزا توصیه می شود دو یا سه نوع پنیر پیتزا را مخلوط کنید.

3- یکی از نکات مهمی که در مورد آرد باید به آن توجه شود، کیفیت آرد موجود در بازار است که با یکدیگر متفاوت است. به همین دلیل بسته به کیفیت آرد ممکن است مقدار آن کمتر یا بیشتر از مقدار ذکر شده در دستور پخت باشد. پس هنگام اضافه کردن آرد به این نکته توجه کنید. اگر دیدید که خمیر در حال سفت شدن است. اما هنوز مقداری آرد وجود دارد. یعنی آردی که اضافه کردید کافیه و بقیه رو اضافه نکنید. اگر دستورالعمل ها را دنبال کنید؛ اما احساس می کنید که خمیر شما هنوز به غلظتی که باید داشته باشد، نرسیده است. یعنی باید آرد بیشتری اضافه کنید. بنابراین، شما همیشه به مقدار آرد ذکر شده در دستور تهیه می کنید. حالا این مقدار بسته به کیفیت آرد ممکن است کم یا زیاد شود.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *