مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

طرز تهیه کتلت عدس، کتلت خوشمزه و مقوی

تبلیغات بنری


همه در یک کتلت و کاکائو از غذاهای لذیذ و پرطرفدار در بین ایرانیان هستند که جایگاه ویژه ای در رژیم غذایی ما دارند. نارگیل و کتلت معمولاً به راحتی آماده می شوند و به زمان پخت طولانی نیاز ندارند. مواد تشکیل دهنده آن ساده و به راحتی در دسترس است. انواع نارگیل و کتلت بسیار متفاوت و متنوع است. به عنوان مثال می توان به کتلت گوشت، کتلت سیب زمینی، کوکو سبزیجات، کوکو سیب زمینی، کوکو مرغ، کوکو لوبیا سبز، کوکو سبزی، کوکو بادمجان، کوکو کدو و … اشاره کرد که نشان دهنده تنوع این نوع غذاهاست.

به گزارش همه در یک، کتلت ها را معمولا با سیب زمینی و گوشت تهیه می کنند و برخی افراد از تخم مرغ نیز برای تهیه کتلت استفاده می کنند. کتلت عدس یک کتلت بسیار خوشمزه و مقوی است که از مخلوط عدس پخته شده با سینه مرغ، تخم مرغ و … تهیه می شود. این تکه ترد و خوشمزه یک وعده غذایی بسیار سالم و مغذی برای بچه هاست. اگر می خواهید کتلت عدس را به روشی آسان در منزل تهیه کنید، در ادامه این مطلب با توضیحات ما در مورد کتلت عدس همراه باشید.

مواد لازم

عدس پخته: نصف پیمانه
سینه مرغ: نصف سینه کامل
تخم مرغ: 2 عدد
آرد نان: ۲ قاشق غذاخوری
پیاز درشت: 1 عدد
جعفری تازه و خرد شده: نصف فنجان
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پاپریکا: به میزان لازم
روغن برای سرخ کردن: به مقدار لازم

طرز تهیه

برای تهیه این غذای خوشمزه ابتدا عدس و سینه مرغ را بپزید و کنار بگذارید تا خنک شوند. در مرحله بعد عدس پخته شده، سینه مرغ پخته شده، پیاز رنده شده، آرد سوخاری، تخم مرغ، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا و جعفری خرد شده را با هم مخلوط کرده و هم می زنیم تا مواد یکدست شوند. به گزارش همه در یک، حالا مخلوط کتلت را به مدت نیم ساعت در یخچال بگذارید تا خنک شود. در ماهیتابه مناسبی مقداری روغن بریزید و روی آتش بگذارید تا داغ شود. حالا از مخلوط کتلت به اندازه یک نارنگی بردارید و کف دست بغلتانید و دو طرف کتلت را در روغن داغ سرخ کنید. در این مرحله برش عدس خوشمزه و لذیذ شما آماده سرو است و میل کنید.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *