مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

طرز تهیه یک دسر خانگی خوشمزه و خوش عطر

۱ دقیقه خوانده شده
طرز تهیه یک دسر خانگی خوشمزه و خوش عطر
تبلیغات بنری

شیرینی ها یکی از محبوب ترین و متنوع ترین غذاها در سراسر جهان هستند. در این میان دسرهای میوه ای به دلیل عطر و طعم بسیار لذیذ و لذت بخشی هستند و طرفداران خاص خود را دارند. دسرها معمولاً بعد از غذا سرو می شوند. زیرا شیرینی موجود در آن به هضم بهتر غذا کمک می کند. دسر هلو یکی از انواع دسرهای میوه ای است که بو و طعم بی نظیری به دلیل داشتن میوه هلو مشخص می شود و می توانید آن را به روشی بسیار آسان در منزل تهیه کنید. اگر عاشق تهیه این دسر خوشمزه هستید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

عناصر

هلو درشت: 3 عدد
پودر ژلاتین: 2 قاشق غذاخوری
عسل: 3 قاشق غذاخوری
خامه صبحانه: 100 گرم
شیر: 1 فنجان
– زعفران غلیظ خیس شده: 2 قاشق غذاخوری
شکر: در صورت لزوم
آب سرد: 3 قاشق غذاخوری

نحوه تهیه

طرز تهیه یک دسر خانگی خوشمزه و خوش عطر

برای تهیه این دسر خوشمزه ابتدا پودر ژلاتین را با آب سرد مخلوط کرده و روی بخار کتری یا سماور در حال جوش قرار دهید تا به روش بات ماری حل شود سپس ژلاتین آب شده و شفاف را کناری بگذارید تا خنک شود. در مرحله بعد هسته های هلو را جدا کرده و هلوها را پوست بگیرید، سپس هلوها را در ظرف مخلوط کن بریزید و یک دقیقه هم بزنید تا هلوها نرم شوند. حالا شیر، خامه صبحانه، زعفران تخمیر شده و عسل را به پوره هلو اضافه کنید و یک دقیقه دیگر دستگاه را روشن کنید. در آخر ژلاتین خنک شده را به مواد داخل کاسه مخلوط کن اضافه کنید و مواد را مزه دار کنید، اگر خیلی شیرین بودند، عسل یا شکر بیشتری اضافه کنید. یک دقیقه دیگر دستگاه را روشن کنید تا همه مواد با هم مخلوط شوند سپس مخلوط آب نبات را در قالب مورد نظر بریزید و به مدت 4 تا 5 ساعت در یخچال بگذارید تا نبات سفت شود.

برای خارج کردن نبات از قالب باید آن را از یخچال خارج کنید و 5 دقیقه بگذارید تا سردی خود را از دست بدهد. سپس یک چاقوی تیز و باریک دور تابه بکشید تا آب نبات از تابه جدا شود. اگر قالب شما سیلیکونی باشد، آب نبات به راحتی و بدون نیاز به آب جوش به قابلمه برمی گردد. بقیه قالب ها را باید در یک کاسه آب جوش بریزید و یک دقیقه صبر کنید. اگر قالب شما فلزی باشد، آب نبات خیلی سریعتر از یک دقیقه از قالب خارج می شود، در حالی که قالب های پلاستیکی و چدنی به زمان بیشتری نیاز دارند. مراقب باشید قالب را برای مدت طولانی در آب جوش نگه ندارید. زیرا آب نبات در این حالت آبکی خواهد بود و با برگرداندن ظاهر زیبایی نخواهد داشت. پس به محض اینکه احساس کردید دسر از قالب خارج شده، دوباره آن را در ظرف سرو مورد نظر خود قرار دهید و نوش جان کنید.

نکات مهم
1- ژلاتین ماده ای بی رنگ و بی مزه است که از کلاژن موجود در برخی از قسمت های بدن حیوان به دست می آید. همیشه از روش بن ماری برای حل کردن پودر ژلاتین استفاده کنید. به این ترتیب کاسه حاوی پودر ژلاتین و آب را روی بخار آب در حال جوش قرار دهید. توجه داشته باشید که اگر ژلاتین را در دمای خیلی بالا ذوب کنید، بوی نامطبوعی ایجاد می کند. یک قاشق غذاخوری پودر ژلاتین معادل 4 ورق ژلاتین است. پودر ژلاتین باید در ظرف دربسته و در جای خشک و خنک نگهداری شود. بعد از بازکردن بسته حاوی پودر ژلاتین تا 6 ماه فرصت استفاده دارید و بعد از این مدت خاصیت خود را از دست می دهد.

2- سعی کنید همیشه از زعفران غلیظ استفاده کنید. زیرا هر چه زعفران را با آب بیشتری تخمیر کنید روشن تر می شود و برای به دست آوردن رنگ دلخواه باید از زعفران بیشتری استفاده کنید. بنابراین طرز تهیه زعفران بسیار مهم است. برای تهیه زعفران ابتدا زعفران را کاملاً بدون اضافه کردن شکر آسیاب کنید. سپس به ازای یک قاشق چایخوری زعفران، دو قاشق غذاخوری آب جوش و دو تکه یخ به آن اضافه کنید. افزودن یخ به زعفران ضربه وارد می کند و رنگ بیشتری به آن می دهد. زعفران را در ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید و قبل از استفاده اجازه دهید در دمای اتاق ذوب شود. بعد از هر بار استفاده، بقیه زعفران را در یخچال قرار دهید. مراقب باشید زعفرانی که استفاده می کنید تقلبی نباشد. برای دانستن تقلبی یا خالص بودن زعفران. زعفران را بین انگشتان خود قرار دهید و فشار دهید. اگر روغن برنگردد؛ یعنی پاک است. زعفران تقلبی معمولا براق است.

تبلیغات بنری

منبع : فرارو به نقل از همه در یک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *