مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

عذرخواهی‌های مکرر متا یک «اشتباه ۲۰ ساله» بود

۱ دقیقه خوانده شده

تبلیغات بنری


مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، اخیراً در مصاحبه ای در مورد یکی از بزرگترین پشیمانی های حرفه ای خود صحبت کرده است. او که به صورت زنده در پادکست Acquired صحبت می کرد، گفت که متا یک “اشتباه 20 ساله” مرتکب شد. به گفته وی، فیس بوک بدون دلیل عذرخواهی های زیادی کرد. چون بعضی ها فقط دنبال مقصر می گردند.

به گزارش TechCrunch، مارک زاکربرگ به طور زنده در پادکست Acquired در سانفرانسیسکو در مورد اشتباه 20 ساله خود در پذیرش مسئولیت چیزهایی که تقصیر او نبود صحبت کرد. میتا، 40 ساله، می‌گوید: «فکر می‌کنم یکی از چیزهایی که به گذشته نگاه می‌کنم و از گذشته پشیمان می‌شوم این است که نظرات دیگران را در مورد برخی از کارهایی که آنها فکر می‌کردند ما اشتباه کرده‌ایم، یا مسئول آن‌ها بودیم، پذیرفتیم. مدیر عامل “من واقعا فکر نمی کنم ما بودیم.”

اشتباه مارک زاکربرگ 20 سال و مرده است

متا بارها با انتقادات مختلفی مواجه شده است. از جمله نقش فیس بوک در دامن زدن به نسل کشی در میانمار، انتشار اطلاعات نادرست، تأثیرگذاری بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در دوره های قبل و ایجاد بستری برای انتشار محتوای مضر و آسیب رساندن به سلامت روان خردسالان است. مارک زاکربرگ نیز چندین بار در کنگره شهادت داد و عذرخواهی کرد.

مارک زاکربرگ عذرخواهی های مکرر متا را اینگونه توصیف می کند...
مارک زاکربرگ برای مصاحبه خود تی شرتی را پوشید که در آن عبارت “یادگیری از طریق رنج” به زبان یونانی نوشته شده بود.

او در مورد مشکلات مختلفی که متا و فیس بوک در طول این سال ها متحمل شده اند، می گوید: «در مشکلات سیاسی… گاهی افرادی هستند که با حسن نیت عمل می کنند و متوجه می شوند که مشکلی وجود دارد و می خواهند چیزی را برطرف کنند، و افرادی هستند که فقط دنبال مقصر می گردیم.»

او افزود: «راستش را بخواهید، من فکر می‌کنم ما باید در مورد چیزهایی که واقعاً احساس می‌کردیم در آن‌ها دخالت داشتیم، قاطعانه‌تر و شفاف‌تر می‌بودیم.» ادامه داد.

به نظر می رسد نظرات مبهم زاکربرگ متوجه منتقدانی باشد که فیس بوک را به خاطر نقش آن در پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات سال 2016 مقصر می دانند.

زاکربرگ گفت متا استراتژی هایی برای بازسازی تصویر برند خود دارد. او افزود: “من فکر می کنم 10 سال دیگر طول می کشد تا ما به دور کامل برسیم و برند خود را به جایی برگردانیم که اگر از ابتدا آن را خراب نمی کردم.”

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *