مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

علت ریزش رمزارز‌ها

۱ دقیقه خوانده شده
علت ریزش رمزارز‌ها

تبلیغات بنری


بعدی- کاهش قیمت ارزهای دیجیتال نه تنها توجه فعالان بازار خارجی، بلکه معامله گران داخلی را نیز به خود جلب کرده است. طبق آخرین اطلاعات، بیت کوین به زیر 54000 دلار سقوط کرده است و خبر بد برای خریداران اتریوم این است که حدود 16 درصد کاهش یافته است.

به گزارش فردا اگرچه نوسانات بازار ارزهای رمزپایه پدیده جدیدی نیست و هر از چند گاهی شاهد نوسانات شدید در این بازار هستیم، اما با توجه به فعال بودن بسیاری از ایرانیان در این بازار، سوالاتی مطرح می شود که این کاهش ارزش تا چه زمانی ادامه خواهد داشت. آخرین و چه تحولات جدیدی باید در بازار ارزهای دیجیتال دیده شود؟ رضا قربانی نایب رئیس کمیته نوآوری و تحول بهره وری اتاق بازرگانی و رئیس سابق کمیته فین تک در گفتگو با همه در یک او به این سوالات پاسخ داد:

نوسانات بخشی از ماهیت فضای ارزهای دیجیتال است

علت ریزش رمزارز‌هارضا قربانی به همه در یک گفت: من همیشه در نوسانات بازار تاکید می کنم که داستان باید در یک افق بلندمدت دیده شود، یعنی اگر مثلاً بیت کوین به 70000 دلار برسد و سپس در مدت زمان کوتاهی 25 درصد سقوط کند، نباید نتیجه بگیریم که کل بازار دارایی های دیجیتال چیزی که در مورد بازار ارزهای دیجیتال بسیار نوسان است این است که بازار کوچکتر، از طلا و املاک گرفته تا خودروها، تا این حد و تا این حد بی ثبات است، بنابراین نوسانات بخشی از ماهیت فضای ارزهای دیجیتال است. حتی برخی از ارزهای دیجیتال تا 40 درصد کاهش یافتند، بنابراین این ماهیت این بازار است که برخی از تحلیلگران دلایلی برای این افت یا نوسانات پیشنهاد می کنند، اما با احترام به همه تحلیلگران، نظر من این نیست که او باید این کاهش 25 درصدی را چند روز پیش اعلام می کرد، اتفاقاً بیشتر انتظارات بر اساس رشد بود، نه کاهش در ایالات متحده. ترامپ گفت که ما ذخایر آمریکا (به استثنای طلا) را به بیت کوین منتقل می کنیم. این اعلامیه پشتیبانی از ارزهای دیجیتال مورد توجه و استقبال زیادی قرار گرفته است.»

وی افزود: مسائل ژئوپلیتیک منطقه خاورمیانه نیز از دیدگاه برخی از تحلیلگران به عنوان موضوعات تاثیرگذار در مورد ارزهای رمزپایه مطرح شد ، نوسانات 25 درصدی در 7 روز بسیار سنگین است و ممکن است به افراد زیادی آسیب رسانده باشد و حتی صحبت از این است که بیت کوین ممکن است به زیر 50000 دلار برسد اما این اتفاقات همیشه وجود داشته است و توجیهاتی که برخی ارائه می دهند. پس از نوسانات شدید، توجیهات بعد از رویداد است و به نظر من لزوماً درست نیست، بازار ارزهای دیجیتال فضای ناشناخته ای دارد و فکر می کنم هر بار ما را شگفت زده خواهد کرد در جهتی که به نظر می رسید 70000 دلار را رد می کرد، اما ناگهان این فضا بازگشت تأثیر، اگرچه من تحلیلگرانی را ندیده‌ام که چنین کاهشی را پیش‌بینی کنند.»

ثروتمند شدن در بازار ارزهای دیجیتال تضمینی نیست

نایب رئیس کمیته توسعه نوآوری و بهره وری اتاق بازرگانی گفت: من به عنوان فردی که از سال 1393 در حال تبلیغ و تحلیل فضای دارایی های دیجیتال در ایران هستم، همواره تاکید کرده ام که مردم به شرط ورود به این فضا و سرمایه گذاری در آن که آنها فقط بخش کوچکی از دارایی های خود را وارد می کنند و درک خوبی از ارزهای دیجیتال دارند، از املاک و مستغلات و طلا گرفته تا سهام، و نباید بدون آگاهی و آگاهی وارد این فضا شد بازاری شگفت‌انگیزتر از همه این چیزها است و هر بار که شاهد کاهش شدید در این بازار بودم، در سال 2017، قیمت از 18000 دلار به 20000 دلار رسید و ناگهان به زیر 3000 دلار بازگشت. آنچه من معتقدم این است که ما بارها و بارها این اتفاقات را دیده‌ایم و نباید تعجب کنم.

وی افزود: ممکن است در حال حاضر برخی این توجیه را ارائه دهند و بگویند وقتی بازار بالا می رود تعداد افرادی که مردم را به حضور در این بازار تشویق می کنند افزایش می یابد یا زمانی که بازار کاهش می یابد تعداد افرادی که دیگران را به حضور در این بازار تشویق می کنند. افزایش.” افزایش می یابد.” بازار افزایش آن را ممنوع می کند. صرف نظر از همه نوسانات، من به شهروندان عادی توصیه می کنم که به ارزهای دیجیتال به عنوان بخشی از دارایی های خود نگاه کنند و بیش از حد در آنها دخالت نکنند. البته برای شخصی که 70000 دلار خرید کرده است. بیت کوین و اکنون ارزش آنها 50 هزار دلار است، وضعیت بسیار ترسناک و نگران کننده است به همین دلیل توصیه می کنم اگر شخصی معامله گر حرفه ای نیست یا معامله گر حرفه ای نیست، از ارزهای رمزنگاری معروف تری مانند بیت کوین استفاده کند. و اتریوم و خرید و نگه داشتن این ارزهای رمزپایه ممکن است این ارزها را معامله کند یا لمس کند: «خریدار عادی نباید ذهن خود را درگیر نوسانات و تغییرات بازار کند.

رئیس سابق کمیسیون فین‌تک می‌گوید: «این طرز تفکر اشتباهی را که برخی افراد در ذهن دارند مبنی بر اینکه امکان ثروتمند شدن سریع از طریق بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد، باید فراموش کنیم. اما چرا توصیه می‌کنم حتی در چنین شرایطی که بازار خونین است، حضور خود را در بازار حفظ کنید و این موقعیت را از دست ندهید زیرا فکر می‌کنم در کلاس‌های دارایی تغییر کرده و هر چه سریع‌تر وارد این ارز دیجیتال شوید. فضا و بخشی از دارایی های مردم در این فضا ذخیره می شود، آیا می توان در بلندمدت مثبت و سودآور بود. و با سایر بازارها متفاوت است.

تبلیغات بنری

fararu به نقل از همه در یک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *