مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

(عکس) معجزه چینی در قلب اروپا; قطار سریع السیر بلگراد-بوداپست!

۱ دقیقه خوانده شده
(عکس) معجزه چینی در قلب اروپا;  قطار سریع السیر بلگراد-بوداپست!

تبلیغات بنری


پروژه قطار سریع السیر چین در اروپا به عنوان یک “معجزه” مورد استقبال قرار گرفت. این روزها ساخت این خطوط ریلی در سراسر جهان بسیار محبوب شده است.

به تازگی قطار سریع السیر جدیدی در پایتخت صربستان رونمایی شد که توسط یک شرکت چینی در حال ساخت است. این قطار بلگراد، پایتخت صربستان را به بوداپست مجارستان متصل می کند. در همین راستا، الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان، عملکرد شگفت انگیز قطار چینی را ستود و آن را “معجزه” توصیف کرد.

(عکس) معجزه چینی در قلب اروپا;  قطار سریع السیر بلگراد-بوداپست!

شبکه راه آهن بخشی از طرح “کمربند و جاده چین” در اروپا است که توسط دولت چین در سال 2013 پیشنهاد شد و هدف از اجرای آن توسعه زیرساخت ها در بخش های وسیعی از آسیا، شرق آفریقا و شرق اروپا است.

البته منتقدان نظر دیگری دارند و معتقدند این اقدام در واقع تلاش بزرگ چینی ها برای افزایش نفوذ خود در کشورهای مختلف جهان است. در ماه های اخیر دولت چین تلاش های زیادی برای تقویت روابط با صربستان و مجارستان انجام داده است و شی جین پینگ رئیس جمهور چین در سفر اخیر خود به اروپا علاوه بر فرانسه از صربستان و مجارستان نیز دیدن کرد.

این دو کشور روابط گرمی با روسیه، متحد اصلی چین دارند و البته باید در نظر داشت که لهستان یکی از اعضای ناتو و اتحادیه اروپا است.

ویژگی های قطار معجزه

به گزارش خبرگزاری رسمی چین، این قطار که در ایستگاه قطار زمون صربستان رونمایی شد، 250 صندلی دارد و می تواند با حداکثر سرعت 200 کیلومتر در ساعت حرکت کند.

معجزه چینی در قلب اروپا؛  رونمایی از قطار سریع السیر بین بلگراد و بوداپست!

رئیس جمهور صربستان همچنین اعلام کرد که این کشور 5 قطار از شرکت راه آهن چین برای استفاده در مسیر راه آهن بین بلگراد و بوداپست درخواست کرده است.

شرکت های ساخت و ساز چینی در حال حاضر ساخت خط راه آهن بین بلگراد و نووی ساد، دومین شهر بزرگ صربستان را تکمیل کرده اند، که انتظار می رود تا دسامبر به سوبوتیکا در نزدیکی مرز مجارستان برسد.

بر اساس گزارش Statista، در سال 2021، برد شبکه ریلی پرسرعت چین به حدود 42 هزار کیلومتر رسید و در سال 2019، حدود 2.3 میلیارد سفر انفرادی در این خطوط انجام شد که معادل 63 درصد از کل مسافران ریلی است. سفر در چین

رنسانس در تکمیل خطوط راه آهن پرسرعت

معجزه چینی در قلب اروپا؛  رونمایی از قطار سریع السیر بین بلگراد و بوداپست!

در سال های اخیر شاهد رنسانس قابل توجهی در پروژه های ریلی سریع السیر بوده ایم. در ژانویه، ساخت یک خط راه آهن به طول 350 کیلومتر بین لاس وگاس و کالیفرنیای جنوبی آغاز شد و در ماه آوریل، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، پیشنهادی را برای ساخت یک خط راه آهن با سرعت 386 کیلومتر در ساعت بین هیوستون و دالاس، در امتداد تصویب کرد. با شهرهای دیگر. طرح های جدید

منبع: خبرآنلاین

تبلیغات بنری

fararu به نقل از همه در یک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *