مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

(عکس) نخستین ممتحن متقاضیان تصدیق اتومبیل

۱ دقیقه خوانده شده
(عکس) نخستین ممتحن متقاضیان تصدیق اتومبیل

تبلیغات بنری


زندگی محمد نصیر انشا که همه او را به نام نصیرخان انشا می شناسند با ماشین عجین شده بود. او پس از وضع قوانین راهنمایی و رانندگی، برای اولین بار برای رانندگان خودروهای قدیمی تهران گواهی صادر کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، عباس حسینی، نویسنده و محققی که سال ها در مورد تاریخ حمل و نقل ایران تحقیق کرده است، می گوید: «نام این خیابان خاطرات مردی را که در گذشته عاشق رانندگی و ماشین بود، در ذهن تداعی می کند آنها را راننده ماشین می نامیدند و ناصرخان یکی از اولین رانندگان ماشین بود که پدرش پولدار بود و ماشین وارد کشور می کرد، بنابراین عجیب نبود که پسرش اولین کسی بود که به نام خود گواهینامه گرفت از سوی دیگر می توان او را اولین کارشناس خودرو و کامیون های باری دانست که به کامیون های دنده ای سه تنی معروف بودند از تست های فنی و رانندگی متقاضیان را با نامه هایی با امضای خود به اداره پلیس و سپس پلیس راهور می فرستاد. بخش برای بررسی پیشینه تا تایید متقاضی.

(عکس) نخستین ممتحن متقاضیان تصدیق اتومبیل

ناصرخان در بین جوانان و رانندگان محبوبیت زیادی پیدا کرده است. از آنجایی که او فنون اتومبیل و رانندگی را در آمریکا آموخت، در بین تعمیرکاران و رگولاتورها بسیار محبوب بود. به همین دلیل به عنوان نماینده مردم وارد مجلس شد و چند دوره نماینده شد. نکته جالب در مورد ناصرخان این است که دو خیابان در تهران به نام او نامگذاری شده اند. یکی از آنها خیابان انشا در محله حسن آباد جنب ساختمان مرکزی اتکا و دیگری خیابانی در محله منیریه روبروی مسجد فخریه است. البته خیابان انشا در محله منیریه به خیابان شهید مسلم کریمی تیننت تغییر یافت اما اهالی قدیمی محله آن را به نام خیابان ناصرخان انشا می شناسند.

تبلیغات بنری

fararu به نقل از همه در یک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *