مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

(عکس) نقاشی های شگفت انگیزی که روی «فرش ایرانی» کشیده شده است.

۱ دقیقه خوانده شده
(عکس) نقاشی های شگفت انگیزی که روی «فرش ایرانی» کشیده شده است.

تبلیغات بنری


Mathieu Humaneau هنرمند فرانسوی با الهام از سنت های فرهنگ های باستانی و متاثر از پیشینه خود به عنوان یک هنرمند خیابانی، تصاویر تخیلی خود را بر روی فرش های ایرانی نقاشی می کند. با این کار به نقش‌های سنتی فرش‌ها اجازه می‌دهد تا بخشی از چهره زنان شوند. نتیجه باور نکردنی و شگفت انگیز است.

به گزارش فرادید، او به تازگی ویدئویی را در پی نمایشگاه انفرادی خود در موزه هنر شارجه در امارات متحده عربی منتشر کرده است که نگاهی اجمالی به روند خلاقیت او و فلسفه پشت این آثار دارد.

(عکس) نقاشی های شگفت انگیزی که روی «فرش ایرانی» کشیده شده است.

هومانو می‌گوید: «در سراسر خاورمیانه، طراحی تزئینی و نمادگرایی فرش‌ها به گذشته‌های دور برمی‌گردد. برخی از قطعات به وضوح با یک پیام فلسفی هوشمندانه و همچنین نمادهای قبیله ای یا معنوی آغشته هستند.

(عکس) نقاشی های شگفت انگیز روی

این آثار با افزودن عنصر انسانی و پیروی از قواعد دقیق تقارن در فرش و صورت، عمق وجود و شعور جهانی ما را لمس می‌کنند و هویت فرهنگی ما را که در حال حاضر توسط توحید و فرهنگ توده‌ای در حال نابودی در «در خطر است» زیر سوال می‌برند. “

(عکس) نقاشی های شگفت انگیز روی

استفاده هومانو از صورت زنانه هدفمند است. همان‌طور که این هنرمند خاطرنشان می‌کند، زنان از زمان‌های بسیار قدیم، از ریسندگی و رنگرزی پشم گرفته تا ایجاد طرح‌ها و بافندگی، درگیر فرآیند فرش‌سازی ایران بوده‌اند و سهم آن‌ها جزء ضروری هنر محسوب می‌شود. لذا جا دارد در نمایشگاه هومانو از این بانوان تجلیل شود. به افتخار این زنان، قالیچه ای که دو بافنده بر روی آن نقش بسته محور اصلی نمایشگاه است.

(عکس) نقاشی های شگفت انگیز روی

چندین قالیچه دیگر با تصاویر مجزا در کنار قطعه مرکزی نمایش داده شد. هومانو امیدوار است با ترسیم تصاویری بر روی این آثار سنتی توجه عموم را به داستان ها و مشارکت های این زنان جلب کند و با این کار به مخاطب این امکان را می دهد تا درک عمیق تری از اهمیت نقش زنان در خلق این آثار سنتی به دست آورد. هنرها

تبلیغات بنری

fararu به نقل از همه در یک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *