مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

(عکس) 5 بهترین هواپیمای نظامی نیروی هوایی فرانسه

۱ دقیقه خوانده شده
(عکس) 5 بهترین هواپیمای نظامی نیروی هوایی فرانسه

تبلیغات بنری


دپارتمان هوانوردی و فضایی نیروهای مسلح فرانسه در سال 1909 تأسیس شد و در سال 1934 به یک شاخه نظامی مستقل تبدیل شد.

به گزارش روزیاتو، نیروی هوایی فرانسه با بیش از 40000 پرسنل، 520 هواپیما و بیش از 41 ماهواره در زمره قدرتمندترین نیروهای هوایی جهان قرار دارد.

در این مقاله به بررسی بهترین هواپیماهای نظامی نیروی هوایی فرانسه می پردازیم.

(عکس) 5 بهترین هواپیمای نظامی نیروی هوایی فرانسه

1- داسو رافال

نقش: هواپیمای جنگنده چند منظوره

طول: 15.27 متر

طول بال ها: 10.9 متر

ارتفاع: 5.34 متر

حداکثر وزن برخاست: 24500 کیلوگرم

موتور: Snechma M88-4e با دو توربوشارژر. هر کدام دارای قدرت 50.04 کیلو نیوتن با رانش خشک و 75 کیلو نیوتن با پس سوز است.

حداکثر سرعت: 1912 کیلومتر بر ساعت

برد عملیاتی: 1850 کیلومتر

سقف پرواز: 15835 متر (51952 فوت)

کانارد دو موتوره فرانسوی به لطف قابلیت های چند منظوره و سیستم های مدرن خود منحصر به فرد است. جنگنده رافال که به طور خاص برای نیروی هوایی فرانسه طراحی شده بود، اولین پرواز خود را در سال 1991 انجام داد و در می 2001 وارد خدمت شد. این هواپیما با انواع قابلیت های عملیاتی، ستون فقرات نیروی هوایی فرانسه باقی مانده است. نیروی هوایی و فضایی فرانسه 100 فروند هواپیمای داسو رافال B/C دارد و 185 فروند دیگر نیز سفارش داده است. این آژانس از هواپیماهای مورد نیاز در خدمات مختلف مسلحانه از جمله نیروی دریایی استفاده خواهد کرد.

5 هواپیمای برتر نظامی نیروی هوایی فرانسه؛  از Dassault Rafale تا E-3F AWACS

2- میراژ 2000

نقش: هواپیمای جنگنده چند منظوره

طول: 14.36 متر

طول بال ها: 9.13 متر

ارتفاع: 5.2 متر

مساحت سوئیت: 41 متر مربع

حداکثر وزن برخاست: 17000 کیلوگرم

موتور: توربوفن SNECMA M53-P2، رانش خشک 64.3 کیلو نیوتن و پس سوز 95.1 کیلو نیوتن.

حداکثر سرعت: 2336 کیلومتر بر ساعت

برد عملیاتی: 1550 کیلومتر

سقف پرواز: 17060 متر (55970 فوت)

این هواپیمای چند منظوره نسل چهارم یکی از پرطرفدارترین هواپیماها به ویژه برای صادرات است. این هواپیما که توسط Dassault Aviation در اواخر دهه 1970 طراحی شد، جایگزین هواپیمای Mirage III نیروی هوایی فرانسه شد که در سال 1984 وارد خدمت شد. نیروی هوایی فرانسه دو نسخه از این جنگنده خاص را به دست آورد: جنگنده چند منظوره 2000-5F و نسخه تهاجمی. (بمب افکن) 2000D.

بیش از 50 درصد از 600 فروند هواپیمای میراژ 2000 به کشورهای دیگر صادر شده است. نیروی هوایی و فضایی فرانسه در حال حاضر از 92 فروند میراژ 2000 در دو نوع (66 نسخه F-5 و 26 D) استفاده می کند. در سال 2016، طرحی برای نوسازی 48 هواپیمای میراژ 2000 به عنوان یک برنامه ارتقاء در اواسط سال معرفی شد. آژانس این کار را با نوسازی هواپیماهای تازه تحویل داده شده آغاز کرد. بیش از 36 هواپیما در طول این برنامه مدرن شده و در خدمت هستند.

5 هواپیمای برتر نظامی نیروی هوایی فرانسه؛  از Dassault Rafale تا E-3F AWACS

3- ایرباس A330 MRTT

عملکرد: هواپیماهای حمل و نقل هوایی و سوخت گیری

طول: 58.8 متر

طول بال ها: 60.3 متر

ارتفاع: 17.4 متر

حداکثر وزن برخاست: 233000 کیلوگرم

موتور: دو رولزرویس ترنت 772B، جنرال الکتریک CF6-80E1A4 یا پرت اند ویتنی PW 4170 توربوفن، هر کدام 320 کیلو نیوتن.

حداکثر سرعت: 880 کیلومتر بر ساعت

برد: 14800 کیلومتر

سقف پرواز: 13000 متر (42700 فوت)

ایرباس A330 چند منظوره سوخت رسانی حمل و نقل (MRTT) یک هواپیمای سوخت گیری هوایی و حمل و نقل نظامی است که توسط ایرباس در اوایل دهه 2000 طراحی و ساخته شد. بر اساس هواپیمای غیرنظامی A330-200، MRTT می تواند هواپیماهای دیگر را سوخت گیری کند و خود را در هوا سوخت گیری کند. 12 فروند از این هواپیمای سوخت رسان که در سال 2018 معرفی شده اند، وارد خدمت نیروی هوایی فرانسه شده اند و این نیرو نیز سفارش ساخت 3 فروند دیگر را داده است. سه هواپیمای باقیمانده هواپیماهای غیرنظامی A330-200 هستند که در سال 2020 خریداری شده و برای پشتیبانی از هواپیماهای ترابری موجود به MRTT تبدیل شده اند. بیش از 16 کشور 68 هواپیما از این نوع را به ایرباس سفارش داده اند. این شرکت تا دی ماه امسال 59 دستگاه خودروی MRTT تولید و تحویل داده است و مابقی در سال های آینده تحویل خواهد شد.

5 هواپیمای برتر نظامی نیروی هوایی فرانسه؛  از Dassault Rafale تا E-3F AWACS

4- C-130 Hercules

نقش: هواپیمای ترابری نظامی

طول: 29.79 متر

طول بال ها: 40.41 متر

ارتفاع: 11.66 متر

حداکثر وزن برخاست: 70307 کیلوگرم

موتور: 4 موتور توربوفن آلیسون T56-A-15، هر کدام 3420 کیلووات یا 4590 اسب بخار

حداکثر سرعت: 590 کیلومتر در ساعت در 20000 فوت (6100 متر)

برد عملیاتی: 3800 کیلومتر

سقف پرواز: 33000 فوت (10000 متر)

هواپیمای C-130 هرکول لاکهید، همه کاره ترین هواپیمای ترابری نظامی آمریکا است که می تواند از پایگاه های هوایی و باندهای ناهموار عملیات کند. این هواپیمای چند منظوره که در بسیاری از نیروهای هوایی جهان فعال است، جای خود را در ناوگان نیروی هوایی و فضایی فرانسه باز کرده است. این هواپیما در سال 1987 وارد خدمت شد و نیروی هوایی فرانسه 18 فروند از آنها را در پیکربندی های مختلف به عنوان هواپیماهای حمل و نقل تاکتیکی و سوخت گیری هوایی نگهداری می کند.

در سال 2021، لاکهید مارتین قراردادی 51 میلیون دلاری برای پشتیبانی از نیروی هوایی فرانسه در تعمیر و نگهداری طولانی مدت C-130 دریافت کرد. گفته می شود که این قرارداد شامل هزینه تولید به اضافه هزینه های ثابت برای مدیریت، نمایندگان خدمات میدانی، سفر، دستمزد، داده ها، تامین قطعات یدکی و سایر وظایف تعمیر و نگهداری است. نیروی هوایی فرانسه قصد دارد برخی از هواپیماهای قدیمی خود را با هواپیماهای ترابری تاکتیکی سایز متوسط ​​جایگزین کند.

5 هواپیمای برتر نظامی نیروی هوایی فرانسه؛  از Dassault Rafale تا E-3F AWACS

5- هواپیمای E-3F AWACS

نقش: هواپیمای مراقبت و هشدار اولیه (AWACS)

طول: 46.61 متر

طول بال ها: 44.42 متر

ارتفاع: 12.6 متر

حداکثر وزن برخاست: 157.397 کیلوگرم

موتور: 4 موتور توربوفن Pratt & Whitney TF33-PW-100A، هر کدام با نیروی رانش 96 کیلو نیوتن

حداکثر سرعت: 854 کیلومتر بر ساعت

برد عملیاتی: 7400 کیلومتر

سقف پرواز: حداقل 29000 فوت (8800 متر).

سیستم هشدار و کنترل زودهنگام هوابرد بوئینگ E-3F (AWACS) از هواپیمای غیرنظامی 707 در اوایل دهه 1970 مشتق شده است. این هواپیما یکی از اعضای اصلی نیروی هوایی و فضایی فرانسه است و توانایی نظارت، کنترل فرماندهی و ارتباطات در هر شرایط آب و هوایی را دارد. گنبد رادار چرخان متمایز E-3 (Rotodome) در بالای بدنه برای تشخیص اشیا و آب و هوا استفاده می شود. چهار مدل E-3F توسط نیروی هوایی فرانسه به استاندارد بلوک 40/45 ارتقاء یافتند و به موتورهای جدیدتر CFM56-2 مجهز شدند. این هواپیماهای آواکس در اوایل دهه 2030 با هواپیماهای نظارت و کنترل اتحاد آینده (AFSC) جایگزین خواهند شد.

تبلیغات بنری

fararu به نقل از همه در یک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *