مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

لاشۀ «کشتی ارواح جنگ جهانی» در عمق یک کیلومتری دریا کشف شد

۱ دقیقه خوانده شده

تبلیغات بنری


USS Stewart که در سال 1919 ساخته شد، به نام چارلز استوارت، یکی از دریاسالارهای مشهور آمریکایی نامگذاری شد. قبل از جنگ جهانی دوم، این کشتی در ناوگان آسیایی ایالات متحده خدمت می کرد و در مناطق اطراف فیلیپین و چین گشت زنی می کرد.

به گزارش فرادید. در سال 1942، استوارت در نبرد تنگه بادونگ به شدت آسیب دید و برای تعمیر به یک اسکله شناور در سورابایا منتقل شد. اما بر اثر حملات هوایی ژاپن، این ناوچه در کنار اسکله غرق شد.

2

اما جالب اینجاست که حدود یک سال بعد، نیروی دریایی ژاپن بدون اطلاع نیروهای متفقین، استوارت را از آب بیرون کشیده، تعمیر کرده و با نام جدید پاترول قایق شماره 102 وارد خدمت می کند.

نیروهای متفقین که از قطر کشتی بی خبر بودند، وقتی کشتی با پرچم ژاپن را دیدند که دقیقاً شبیه ناو یو اس اس استوارت بود در حال گشت زنی در اقیانوس بود، آن را «کشتی ارواح اقیانوس آرام» نامیدند.

در سال 1945، پس از پایان جنگ، آمریکایی ها دوباره استوارت را رها شده در سواحل نزدیک استان هیروشیما یافتند و او را به خدمت گرفتند. اما عمر این ناو هواپیمابر کوتاه بود و در نهایت به عنوان هدف آموزشی برای جنگنده های F-6F Hellcat مورد استفاده قرار گرفت و غرق شد.

1

اکنون، تیمی از محققان با استفاده از وسایل نقلیه رباتیک زیر آب، جسد استوارت را تقریباً دست نخورده در عمق 1066 متری پیدا کرده‌اند.

این زیردریایی‌های پیشرفته بدون سرنشین مجهز به دوربین‌های تخصصی و پیشرفته، به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده بودند که به طور همزمان و به مدت 24 ساعت، یک بررسی گسترده و منظم از بستر دریا انجام دهند. هنگامی که داده ها بازیابی شدند، تصویری خیره کننده از یک کشتی غرق شده در عمق 1066 متری زیر سطح فاش شد.

این کشف برای محققان ارزش زیادی دارد زیرا بدنه کشتی هنوز به خوبی حفظ شده است و می تواند اطلاعات زیادی در مورد نحوه ساخت ناوچه های باستانی آمریکایی در اختیار آنها بگذارد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *