مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

محققان ردپای «زمستان آخرالزّمان» را در دانمارک کشف کردند

تبلیغات بنری


مطالعه جدیدی که توسط محققان موزه ملی دانمارک انجام شده و در مجله باستان شناسی منتشر شده است: گزارش ها نشان می دهد که اسطوره “آخرالزمان راگناروک” ممکن است ریشه در یک فاجعه آب و هوایی واقعی داشته باشد که 1500 سال پیش روی داد و دانمارک را نیز تحت تاثیر قرار داد. اتفاقی که شاید در آن زمان باعث کشته شدن جمعیت زیادی در آن منطقه شده باشد.

مورتن فیشر مورتنسن، محقق ارشد موزه ملی دانمارک، می‌گوید: تاکنون بسیاری در مورد این موضوع گمانه‌زنی کرده‌اند، اما اکنون برای اولین بار می‌توانیم ثابت کنیم که شاید بزرگترین فاجعه آب و هوایی در تاریخ بشر، دانمارک را به شکل فاجعه‌باری تحت تأثیر قرار داده است. . او هست

نبرد ثور و مار میدگارد، بخشی از رویدادهای وحشتناک راگناروک است

در سال 536 پس از میلاد، دو فوران آتشفشانی شدید در قاره آمریکا رخ داد که زمین را در پوششی از خاکستر و گازهای گوگرد پوشانده و اشعه های خورشید را مسدود کرد. این تأثیر در منابع مکتوب امپراتوری روم و چین به خوبی ثبت شده است، که خورشیدی را توصیف می کنند که به رنگ پریده و سرد ماه طلوع کرد، محصولات زراعی پژمرده شدند و ستارگان بیش از یک سال دیده نشدند. تاثیر این آتشفشان ها به ویژه در عرض های جغرافیایی شمالی در سراسر جهان احساس شد.

تا کنون مشخص نشده بود که آیا فاجعه آب و هوایی بر شرایط زندگی در دانمارک تأثیر گذاشته است یا خیر. با این حال، با مطالعه حلقه های بیش از 100 نمونه بلوط باستانی از قرن ششم، محققان موزه ملی اکنون می توانند برای اولین بار تأثیر شدید آب و هوا بر شرایط رشد آن را نشان دهند. نتایج بررسی ها نشان داد که درختان به خصوص در سه تابستان بین سال های 539 تا 541 در اثر فوران شدید آتشفشانی اصلاً رشد نکرده اند.

محققان آثاری را کشف کرده اند

درختان در طول سه تابستان بین 539 و 541 رشد نکردند

وقتی درختان رشد نمی کنند، هیچ چیز نمی تواند در مزارع رشد کند. در جامعه ای که همه به کشاورزی وابسته اند، این عواقب ناگواری دارد. این حدس و گمان در مطالعات دیگر نیز تایید شده است. مورتن فیشر مورتنسن می گوید ما شاهد کاهش شدید تولید غلات، مناطق رها شده توسط مردم و مزارع متروکه هستیم:

«محققان در نروژ و سوئد معتقدند که بیش از نیمی از جمعیت در برخی مناطق سردسیر جان خود را از دست داده اند، و می توان فرض کرد که همین اتفاق در دانمارک رخ داده است، وقتی این حلقه های باریک درختان را می بینم به خود می لرزم نشانه غم، مرگ و بسیاری از بلایا.

مدل های اقلیمی چندین درجه کاهش دما را در این دوره نشان می دهند. در عرض جغرافیایی دانمارک، احتمال افت بیش از 3 درجه وجود دارد.

محققان آثاری را کشف کرده اند

تصویری از گنج کشف شده ویندلو که در حدود 1500 سال پیش و مصادف با زمستان طولانی دفن شده است.

یافته‌های باستان‌شناسی نیز گواه سال‌های سرنوشت‌ساز است، زیرا چندین گنجینه بزرگ طلا مانند شاخ‌های طلایی، گنج ویندلو و گنج برهولم در این دوره دفن شدند. در قرن‌های بعد، جواهرات و طلای فراوانی از دوره‌های پیشین به ندرت پدیدار می‌شود، و این نشان می‌دهد که همه اشیای قیمتی به امید بازگشت خورشید ناامیدانه به خدایان تقدیم می‌شوند.

بر این اساس، محققان بر این باورند که افسانه «راگناروک» که آغاز وقایع پایان جهان را زمستانی طولانی که سه سال به طول انجامید، توصیف می‌کند، ریشه در این رویداد تاریخی دارد. رویدادی فاجعه بار که به دلیل گستردگی و تأثیر آن در حافظه جمعی مردم شمال اروپا ثبت شد و منجر به افسانه های گسترده ای در مورد زمستان های تاریک شد. از این زمستان طولانی در اساطیر نورس با نام «فیمبولویتر» به معنای «زمستان قوی» یاد شده است.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *