مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

مقبره باستانی ۴۰۰۰ ساله بدون مهر و موم دختر فرماندار مصر

۱ دقیقه خوانده شده

تبلیغات بنری


یک مقبره باستانی 4000 ساله حاوی حکاکی های چوبی مرموز در مصر کشف شد. این کشف شگفت انگیز اتاقی را نشان می دهد که شامل دو تابوت چوبی، یکی در داخل دیگری، با متون نقاشی شده روی آنهاست. این مقبره اسرارآمیز توسط گروهی از محققان بر روی رودخانه نیل در کوه اسیوط در غرب مصر علیا ساخته شده است.

آرامگاه دختر والی مصر

به گزارش پایگاه اینترنتی همشهری آنلاین. قدمت این گورستان به سلسله دوازدهم برمی‌گردد و متعلق به ادی، دختر جاوای هاپی، فرمانروای آست در زمان سلطنت سنوسرت اول از سلسله دوازدهم در فاصله سال‌های 1991 تا 1778 قبل از میلاد است.

محمد اسماعیل، دبیرکل شورای عالی آثار باستانی می گوید: بررسی های اولیه حاکی از آن است که عیدی قبل از چهل سالگی فوت کرده است و از نقص مادرزادی ساق پا رنج می برد.

این مقبره همچنین حاوی کوزه های شکسته، کنده کاری های چوبی و مومیایی تکه تکه شده بود که سفر به زندگی پس از مرگ را به تصویر می کشید. به گفته اسماعیل، این اتاق در داخل کشف شد دوران باستان غارت شده است.

شمشیر برنزی فرعون قدرتمند

تیم باستان شناسان به حفاری در داخل گورستان ادامه خواهند داد تا اطلاعات بیشتری در مورد فرماندار و دخترش و همچنین جزئیات بیشتر در مورد دوره تاریخی که در آن زندگی می کردند، کسب کنند.

در همین حال، ماه گذشته، یک شمشیر برنز مربوط به فرعون قدرتمند مصر باستان در یک پادگان ارتش 3000 ساله کشف شد.

در حال حاضر تیمی از باستان شناسان در حال حفاری در این قلعه باستانی یک تیغه برنز براق را در محل تل الابقین در مصر کشف کرده اند.

رصدخانه BC

کشف رصدخانه ای که قدمت آن به قرن ششم قبل از میلاد برمی گردد، دانش مصریان باستان را از ستاره شناسی آشکار کرد.

این ساختمان با مساحت چشمگیر 9149 فوت مربع از مجموعه ای منظم از کاشی های آهکی تشکیل شده است که پنج بلوک سطحی از سنگ آهک در ترکیبی از جهت های عمودی و افقی چیده شده اند.

باستان شناسان همچنین پادگان های نظامی باستانی را حفاری کرده اند که حاوی سوابق یک ارتش جنگجو 3000 ساله به رهبری … پادشاه بزرگ فرعون او ظاهر می شود

برخی از مصنوعات شگفت‌انگیز، از جمله سازه‌های نظامی از خشت گلی و انبارهای یک شهر مصری را کشف کنید.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *