مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

مهران غفوریان و بازیگر پایتخت در یک فیلم مذهبی

۱ دقیقه خوانده شده
مهران غفوریان و بازیگر پایتخت در یک فیلم مذهبی

تبلیغات بنری


بابک خواجی‌باشا پس از فیلم «در آغوش درخت» که هنوز اکران نشده بود، به تهیه کنندگی فیلم آبی روشن ادامه داد. Hacibasa در دومین تجربه کارگردانی خود به پختگی بیشتری دست یافت و توانست مفاهیم ارزشمند فیلمنامه را به اثری سرگرم کننده تبدیل کند. در عین حال نکات مذهبی و عقیدتی در لایه های مختلف فیلم گنجانده شد.

به گزارش ایرنا، با توجه به اینکه قسمت بزرگی از داستان ابی روشن در جاده می گذرد، باید گفت کارگردان با تمهیدات لازم از خسته کننده شدن داستان جلوگیری کرد و موفق شد. فیلم «ابی روشن» یکی از اولین گام های سینمای ایران به سمت ملودرام مذهبی با مخاطب عام است.

مهران غفوریان و بازیگر پایتخت در یک فیلم مذهبی

فیلمنامه ابی روشن توسط امیر ابیلی و داود کنجوی نوشته شده است که پس از رونمایی در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر، برخی از منتقدان آن را ملودرام مذهبی دوبله کردند. یعنی با اثری روبه‌رو هستیم که رنگ و بوی مذهبی دارد، علاوه بر این که داستانی از دل چندین زندگی را روایت می‌کند.

آبی روشن فیلمی است که مسائل دینی و مذهبی را به طور منطقی در چارچوب روایت خود قرار می دهد. به همین دلیل فیلمنامه نویسان خیلی به داستان های فرعی مانند داستان سرباز، قاچاقچی و دیگر خرده روایت های فیلم پرداختند.

از تفاوت ظاهری غفوریان تا تقابل دو قهرمان «زم کاری»

مهران احمدی، مهران غفوریان، مرتضی امینی تبار، سارا حاتمی، روح الله زمانی، علی اکبر اسانلو و کاظم هژیر آزاد از بازیگران فیلم آبی روشن هستند. نقش اصلی فیلم را مهران احمدی بازی می کند که حضور متفاوتی در فیلم دارد.

(عکس) حضور متفاوت مهران غفوریان و بازیگر پایتخت در یک فیلم مذهبی

شخصیت حاج یونس معدنچی معتمد شخصیتی پیچیده و چند لایه است که در مقطعی از روایت فیلم عذاب وجدان می گیرد و تصمیم می گیرد خود را از زیر بار سنگین حقوق دیگران رها کند. احمدی در جان بخشیدن به این شخصیت توانست بر کلیشه ها غلبه کند و به جای کلیشه سازی، شخصیتی کامل و بی نقص را به تصویر بکشد.

مهران غفوریان همچنان در نقش های جدی حضور داشت و بار دیگر با ابی روشن در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر توانست مخاطبان و اهالی رسانه را تحت تاثیر قرار دهد. مرتضی امینی تبار که در سریال ذوب کار چهره شد، در آبی روشن شخصیتی کاملا متفاوت دارد که با لهجه قمی صحبت می کند.

سارا حاتمی دیگر بازیگر زاگ کاری نیز با ابی روشن اولین بازی موفقی را تجربه کرد. او در جشنواره 1401 سیمرغ جلیقه چرمی خود را به دست آورد و اکنون روی دیگری از توانایی خود را نشان داده است.

(عکس) حضور متفاوت مهران غفوریان و بازیگر پایتخت در یک فیلم مذهبی

پس از نمایش فیلم ابی روشن در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر، بازیگران در نشست خبری و مصاحبه با رسانه ها نظرات خود را بیان کردند. بابک خواجی‌باشا، کارگردان فیلم، گفت: «وقتی نام مشهد به میان می‌آید، همه به یاد خانواده، مهربانی و مهربانی می‌افتیم که همه این‌ها از عوامل تعیین‌کننده فرهنگ ایرانی هستند، آیا در آخرین نما، دلت به عنوان یک ایرانی به لرزه نیفتاد این فیلم برای من کافی است؟

امیر آبله یکی از فیلمنامه نویسان ابی روشن می گوید: البته وقتی درام درباره قضاوت و جبران و بحث رضایت می سازیم، اصل چنین درامی دینی است و باید ربطی به دین داشته باشد. . احساس کردیم ممکن است ناخواسته این ماجرا به حضرت رضا (علیه السلام) مربوط شود. چون ما معتقدیم که مقام رضایت در اختیار این پیامبر است: شاید این راهی که حاج یونس طی می کند، همان راهی است که من احساس کردم که مدیون خودم، قلبم و زادگاهم هستم.

مهران احمدی بازیگر سینما گفت: من از ناحیه مادرم به خراسان بزرگ و شهر نیشابور وصل هستم، شاید این راهی که حاج یونس رفت همان راهی باشد که سیمرغ می رفت، احساس می کردم چیزی را مدیون خودم، قلبم و زادگاهم هستم. “

میهران غفوریان نیز گفت: جمله ای را در این فیلم دوست داشتم که می گوید امام رضا (علیه السلام) بین هیچکس فرقی نمی گذارد و به دل مردم می نگرد. ما نمی توانیم دل خود را بشکنیم و از امام چیزی بخواهیم و او به ما ندهد.

سارا حاتمی دیگر بازیگر این فیلم با ابراز خرسندی از حضورش در این فیلم گفت: زمانی که سکانس پایانی این فیلم را خواندم نقش را پذیرفتم و گفتم وقتی چنین سکانسی در فیلمنامه وجود دارد. چنین خواهد شد.» یعنی این نقش برای من فرستاده شده و باید تمام تلاشم را بکنم.»

رسانه ها در مورد “نور آبی” چه گفتند؟

ابی روشن از چهل و دومین جشنواره فیلم فجر در 5 رشته نامزد دریافت سیمرغ شد اما موفق به دریافت سیمرغ نشد. در عوض، او دو جایزه در بخش «تجلیات اراده ملی» به دست آورد. پس از افشاگری، واکنش رسانه ها به آن متفاوت بود.

یکی از رسانه‌ها در این باره نوشت: آبی روشن یکی از اولین گام‌های سینمای ایران به سمت ملودرام مذهبی با مخاطب عام است و مخاطب در کنار داستانی که در بستر کلی ژانر ملودرام به وضوح مرزهای ویرانی و رستگاری در آن، اگرچه ممکن است مردم از شر به سوی خیر حرکت کنند، اما خیر و شر خود در جایگاه واقعی خود ایستاده اند و هیچ کس مرزهای بین آنها را از بین نبرده است.

خبرنگار دیگری نیز در نقدی خاطرنشان کرد: سینمای ما باید با قهرمانانی چون حاج یونس در فیلم آبی روشن آشنا شود، قهرمانانی که در میان مردم زندگی می کنند، به مشکلات خود آگاه هستند، ملموس و باورپذیر هستند و زندگی شان با زندگی آمیخته است. زندگی مردم.” او محکم است، و هم باورپذیر، هم در دسترس و هم قابل اعتماد است. او برای حل مشکلات مردم پیشقدم می شود و بین حرف و عملش فاصله ای نمی گذارد.”

اکران عمومی فیلم روشن آبی از سوم خرداد در سینماهای سراسر کشور آغاز شد. این فیلم محصول مشترک سازمان هنری رسانه اوج و بنیاد سینمایی فارابی به کارگردانی بابک خواجی پاشا و تهیه کنندگی سید محمد حسین میری است.

تبلیغات بنری

fararu به نقل از همه در یک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *