مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

میانسالان با این روش‌ها می‌توانند سیستم دفاعی بدنشان را قوی کنند

۱ دقیقه خوانده شده

تبلیغات بنری


بعدی- تحقیقات جدید نشان داده است که یک واکسن ویروس تنفسی به تنهایی می تواند جان هزاران سالمند را در بریتانیا نجات دهد.

بر اساس آنچه روزنامه ایندیپندنت به نقل از همه در یک گفته است. این بررسی توسط متخصصان دانشگاه آبردین و مرکز تحقیقات ویروسی بریتانیا پس از معرفی برنامه ای برای ویروس سنسیشیال تنفسی انجام شد که به افراد بالای 75 سال و همچنین زنان از هفته 28 ارائه می شود. بارداری، برای محافظت از خود و فرزندانشان. این مطالعه نشان می دهد که استفاده از این واکسن در بین افراد میانسال می تواند سالانه از مرگ 2800 نفر جلوگیری کند. با این حال، چرا افراد میانسال، به ویژه افراد بالای 60 سال، بیشتر در معرض این نوع ویروس ها هستند؟

با افزایش سن، سیستم ایمنی بدن ضعیف می شود و تولید سلول های ایمنی توسط غده تیموس کاهش می یابد. سیستم ایمنی ضعیف در این سن، مقابله با ویروس ها و بیماری ها را برای بدن دشوار می کند. البته افراد بالای 60 سال می توانند با انجام چند کار ساده سیستم ایمنی و سلامت کلی خود را بهبود بخشند.

واکسیناسیون

ادامه دادن واکسن‌ها به افراد مسن، از جمله واکسن‌های آنفولانزا و پنوموکوک که از میانسالی محافظت می‌کنند، کاملاً ضروری است. همچنین توصیه می شود که یک دوز واکسن کووید-19 به این افراد تعمیم داده شود.

اصلاح رژیم غذایی

رژیم غذایی نقش مهمی در ایمنی دارد. خوردن میوه ها و سبزیجات غنی از آنتی اکسیدان ها می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و بروکلی و انواع توت ها به ویژه مفید هستند. غذاهای پروبیوتیک مانند ماست و کفیر از سلامت روده حمایت می کنند، که کلیدی برای قوی نگه داشتن سیستم ایمنی بدن شما است. مرکباتی مانند کیوی و پرتقال نیز برای سیستم ایمنی بدن مفید هستند. مرکبات حاوی ویتامین C هستند که نقش مهمی در تولید گلبول های سفید دارد. گلبول های سفید برای مبارزه با عفونت ها بسیار مهم هستند. کیوی یک گزینه واقعا عالی است و فلفل قرمز نیز سرشار از ویتامین C است.

روش های آرامش بخش

استرس می تواند تأثیر بسیار منفی بر سلامت افراد میانسال داشته باشد، بنابراین استرس به ویژه برای این گروه سنی نگران کننده است. استرس مزمن سیستم ایمنی را ضعیف می کند. روش هایی مانند تمرینات تنفسی و مدیتیشن می توانند کورتیزول را کاهش داده و ایمنی را تقویت کنند.

با استفاده از این روش ها افراد میانسال می توانند سیستم دفاعی بدن/ترجمه را تقویت کنند

او تمرین می کند

ورزش منظم بسیار مفید است زیرا گردش خون را بهبود می بخشد، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و استرس را کاهش می دهد. فعالیت هایی مانند شنا و دوچرخه سواری بسته به استقامت فرد توصیه می شود. حتی دو بار در هفته تمرینات قدرتی می تواند قدرت کلی فرد را افزایش دهد. فعالیت های کم تاثیر مانند یوگا و پیاده روی نیز می تواند به تنظیم التهاب، بهبود گردش خون و حذف سموم از بدن کمک کند.

ویتامین D مصرف کنید

مکمل های ویتامین D می توانند به ویژه برای بهبود ایمنی در افراد مسن مفید باشند و بسیاری از افراد دچار کمبود این ویتامین هستند. سطوح پایین ویتامین D اغلب افراد مسن را تحت تأثیر قرار می دهد زیرا آنها زمان کمتری را در خارج از منزل می گذرانند، بنابراین مصرف مکمل ها می تواند راه خوبی برای بالا نگه داشتن سطح ویتامین D باشد.

الگوی خواب منظم

خواب برای حفظ یک سیستم ایمنی قوی بسیار مهم است. خواب کافی، هفت تا نه ساعت در شب، برای حمایت از سیستم ایمنی ضروری است. ایجاد یک روال آرامش بخش قبل از خواب برای بزرگسالان میانسال نیز مهم است. خواب به ترمیم و بازسازی بدن کمک می کند و بدن را برای مبارزه با عفونت ها آماده می کند. برای داشتن خوابی خوب بهتر است افراد میانسال قبل از نیمه شب و حدود ساعت 10 شب بخوابند.

ارتباط اجتماعی با خانواده و دوستان

ارتباط با خانواده یا شرکت در فعالیت های اجتماعی از سلامت روان سالمندان حمایت می کند که بر سلامت جسمانی آنها نیز تأثیر مثبت دارد. رضایت از زندگی می تواند به میزان قابل توجهی تاب آوری افراد را افزایش دهد و سلامت روان آنها را بهبود بخشد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *