مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

ناشف گوشت؛ غذای عربی با طعم بی‌نظیر

تبلیغات بنری


همه در یک امروزه غذاهای بین المللی و مدرن طرفداران زیادی دارد. برخلاف گذشته، مردم به جز غذاهای سنتی مانند خورش، پلو، آبگوشت و آش نمی‌خواستند غذاهای دیگری را امتحان کنند. در دنیای امروز با ظهور اینترنت و گسترش فضای مجازی، مردم با انواع غذاهای کشورهای مختلف دنیا آشنا شده اند، چرا که در برخی از رستوران ها سرو می شود. در این میان غذاهای عربی به دلیل هم مرز بودن و آمیختگی فرهنگی با ایرانیان به ذائقه ما نزدیک شده است. غذاهای عربی بسیار خوشمزه هستند و معمولاً دستور العمل های آسانی دارند. غذای عربی که امروز می خواهیم با شما به اشتراک بگذاریم نشیف قوش (گوشت) است. این پلو خوشمزه عربی شبیه گوشت چلو ایرانی است، البته طرز پخت گوشت این غذا کمی متفاوت است. به این ترتیب گوشت ترد، بسیار لذیذ و طعم فوق العاده ای پیدا می کند. اگر دوست دارید روش های جدید پخت گوشت را امتحان کنید و طعم جدیدی را امتحان کنید، این مقاله را با دستور پخت گوشت عربی خوشمزه دنبال کنید.

مواد لازم

برنج: 3 پیمانه
گوشت بره بدون استخوان و بدون چربی: 300 گرم
پیاز: 4 عدد
ملاس انار: 3 قاشق غذاخوری
پوست لیمو عمانی: 4 عدد
زعفران غلیظ خیسانده شده: مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، پودر لیمو عمانی، پودر هل و زیره: به میزان لازم
روغن: به مقدار لازم

طرز تهیه

برای تهیه این غذای خوشمزه عربی ابتدا دو عدد پیاز را با رنده درشت رنده کنید. گوشت را به صورت چرخ کرده برش می دهیم و به پیازها اضافه می کنیم و روی گوشت ها کمی فلفل سیاه و پودر لیمو عمانی می ریزیم. حالا گوشت را با مواد مخلوط کنید تا کاملا مخلوط شوند. گوشت ترشی شده را در ظرف دربسته می ریزیم و به مدت 24 ساعت در یخچال می گذاریم. در مرحله بعد 2 عدد پیاز را به صورت حلقه های نازک برش داده و در قابلمه مناسبی با کمی روغن بریزید و روی اجاق بگذارید تا پیازها نرم و طلایی شوند. حالا برش های لیمو را با نمک و پودر هل و زیره روی پیازها می ریزیم و سی ثانیه هم می زنیم و بعد ملاس انار را اضافه می کنیم و هم می زنیم. در این مرحله گوشت ترشی شده و مواد آن را به پیاز داغ اضافه کنید و هم بزنید. یک فنجان آب جوش روی گوشت بریزید و درب تابه را ببندید و حرارت را کم کنید. گوشت را یک ساعت و نیم تا دو ساعت بگذارید تا پخته و جا بیفتد. در این مرحله برنج را بپزید و پس از پخته شدن گوشت، برنج را در ظرف بریزید و برنج را با زعفران تزیین کنید، سپس گوشت آماده شده را در کنار برنج قرار دهید و این غذای گوشتی خوشمزه را سرو کنید.

نکات مهم
برای آبکش کردن برنج به این نکات توجه کنید. پس از شستن برنج، آب گرم و نمک را به آن اضافه کنید. به اندازه ای نمک اضافه کنید تا کمی شورتر از حد معمول شود. اجازه دهید برنج چند ساعت خیس بخورد. برای کیفیت بهتر، بهتر است برنج را حداقل 3 ساعت با نمک خیس کنید. اگر وقت دارید حتما برنج را از شب قبل خیس کنید. برای صاف کردن برنج، قابلمه را دو سوم آب پر کنید و روی آتش بگذارید. به آن نمک اضافه کنید. وقتی آب جوش آمد، برنج را اضافه کنید. آبی را که به برنج اضافه کرده اید خالی کنید و برنج را در آن خیس کنید سپس برنج خیس خورده را در آب در حال جوش بریزید.

درجه حرارت برای جوشیدن برنج نباید کم باشد و شعله گاز باید متوسط ​​به زیاد باشد. در قابلمه را نپوشانید و صبر کنید تا آب برنج بجوشد. وقتی آب دوباره به جوش آمد، برنج را چند بار در فواصل زمانی و با احتیاط هم بزنید تا دانه ها خرد شود. مراقب باشید برنج را خرد نکنید. تقریباً برنج را باید ده تا چهارده دقیقه بجوشانید. البته زمان جوشیدن برنج به نوع آن بستگی دارد. برنج زمانی که دانه های آن نرم است برای آبکشی مناسب است. اما مغزش همچنان سخت است. بعد از اینکه برنج را از آب خارج کردیم، می گذاریم تا کاملا آبکش شود. سپس روی برنج آب سرد می ریزیم تا دانه ها نپزد و همچنین نمک اضافی بین دانه ها گرفته شود تا برنج شور نشود. اگر می خواهید برنج طولانی تر شود، وقتی برنج شروع به جوشیدن کرد، یک فنجان آب سرد به آن اضافه کنید. این کار باعث شوکه شدن برنج و بلندتر شدن آن می شود. مراقب باشید از وسط برنج آب سرد اضافه نکنید. اما به آرامی برنج اطراف خود را اضافه کنید.

رب انار نوعی رب است که از دانه های انار تهیه می شود و به دو صورت ترش و شیرین در بازار موجود است. رب انار معمولاً رنگ تیره دارد. اما نباید خیلی سیاه باشد، زیرا این نشانه سوختن رب در هنگام پخت است. یک رب انار خوب نباید خیلی سفت باشد. همچنین نباید بوی ترش بدهد. برای طبخ گوشت نپخته سعی کنید رب انار را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید یا از کسانی که رب انار را به صورت تمیز در منزل تهیه می کنند. اگر رب انار رقیق نشد، آن را با سرکه رقیق کنید.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *