مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

وام‌های پرمتقاضی خانوار‌ها در سال جدید چه بود؟

۱ دقیقه خوانده شده
وام‌های پرمتقاضی خانوار‌ها در سال جدید چه بود؟

تبلیغات بنری


تسهیلات بانکی انواع مختلفی دارد و به شرکت ها یا خانواده ها اعطا می شود. در دو ماهه اول سال 1403 هجری قمری ده نوع تسهیلات به خانواده ها پرداخت شد که در این میان «تسهیلات خرید اجناس شخصی» و «وام ضروری» بیشترین سهم را به خود اختصاص دادند.

به گزارش اکو ایران، پس از آن خانواده های بیشتری برای دریافت وام ازدواج اقدام کردند. به عبارت دقیق تر، تقریباً 8 درصد از تسهیلات پرداختی به خانواده ها در دو ماهه نخست امسال مربوط به ازدواج بوده است. خرید ماشین شخصی و خرید خانه جدید نیز در مرحله بعدی قرار دارد. از سوی دیگر تسهیلات مربوط به فرزندآوری، خرید مسکن نوسازی نشده و خدمات تعمیر مسکن سهم کمتری از کل تسهیلات پرداختی به خانواده ها را به خود اختصاص داده است.

چه تعداد وام به خانواده ها پرداخت شده است؟

در دو ماهه نخست امسال در مجموع 721 هزار و 964 میلیارد تومان وام به شرکت ها و خانواده ها بازپرداخت شد. از این مبلغ 149.463 میلیارد تومان در قالب انواع تسهیلات به خانواده ها پرداخت شد. یعنی 20 درصد از کل تسهیلات پرداخت شده در دو ماهه نخست سال جاری به دست خانواده ها رسیده و 80 درصد آن مربوط به شرکت ها و بنگاه های اقتصادی بوده است.

وام‌های پرمتقاضی خانوار‌ها در سال جدید چه بود؟

تسهیلات پرداختی با اهداف مختلف به خانواده ها داده می شود. آمارهای بانک مرکزی حاکی از آن است که تسهیلات خرید کالای شخصی در دو ماهه نخست امسال بیشترین سهم از کل تسهیلات اعطایی به خانوارها را به خود اختصاص داده است. در این مدت بیش از 59 هزار میلیارد تومان وام به این منظور بازپرداخت شد، یعنی 39.7 درصد از کل وام پرداختی به خانواده ها. نزدیک به 50 هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اعطا شد که 33.6 درصد از کل تسهیلات پرداختی را تشکیل می دهد.

وام ازدواج یکی از وام های مورد تقاضا است و بانک ها آماده پرداخت این تسهیلات به تمامی متقاضیان هستند. اطلاعات بانک مرکزی حاکی از آن است که در دو ماهه نخست امسال 12.4 هزار میلیارد تومان وام ازدواج بازپرداخت شده که 8.3 درصد از کل وام های اعطایی به خانواده ها را تشکیل می دهد. سایر وام ها از جمله تسهیلات فرزندآوری، خرید مسکن نوسازی نشده و خدمات تعمیرات مسکن 6.3 درصد تسهیلات خانوار را تشکیل می دهند.

تبلیغات بنری

fararu به نقل از همه در یک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *