مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

پختن قنبر پلو اصیل شیرازی با ترفند‌های خاص!

تبلیغات بنری


بالش گنبر شیرازی یا بالش گنبر یک غذای بسیار خوش طعم و خوش طعم از خانواده کلم ها است. نام گنبر بیلو از آنجاست که برنج به دلیل داشتن مواد غذایی تیره می شود و نام غلام سیاه را ذکر می کند.

قنبر آبی شیرازی چیست؟

به گزارش همشهری آنلاین، جالب است بدانید قنبر بالوی شیرازی در تیرماه 1398 در فهرست غذاهای گردشگری ایران و شیراز ثبت شد که این می تواند خبر خوبی برای دوستداران غذا باشد. اما متاسفانه امروزه این غذا طرفداران زیادی ندارد و به ندرت پخته می شود.

مواد لازم برای این غذا گوشت، کشمش، گردو، برنج و رب انار است. قبل از شروع تهیه قنبر آبی شیرازی، مواد را یکی یکی و به مقدار لازم بررسی می کنیم.

مواد اولیه آبی شیرازی قنبر

مواد اولیه آبی قنبر شیرازی عبارتند از:

مراحل تهیه برنج قنبر شیرازی

طرز تهیه آبی قنبر شیرازی بسیار آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که این راهنمای گام به گام را دنبال کنید. بیایید این مراحل را با هم دنبال کنیم:

مرحله 1: گوشت چرخ کرده را ورز دهید.

ابتدا در مرحله اول گوشت چرخ کرده را در ظرفی فلزی بریزید و با زردچوبه و نمک و فلفل سیاه مخلوط کنید و خوب بمالید. این ورز را ده دقیقه ادامه دهید و یادتان باشد که تا زمانی که گوشت خمیر نشود ادامه دهید.

مرحله 2: گوشت چرخ کرده را سرخ کنید.

در مرحله دوم دستور، گوشت چرخ کرده می تواند هر شکلی به خود بگیرد. حالا وقت آن است که تکه های کوچک گوشت را برش دهید و به اندازه یک فندق چرخ کنید. سپس در یک ماهیتابه داغ به مقدار کافی روغن بریزید و روغن را بگذارید تا داغ شود. بعد کوفته ها را یکی یکی سرخ کنید.

مرحله 3: ورقه های پیاز را سرخ کنید.

در این مرحله پیازها را خوب بشویید و پوست بگیرید و ورقه ای برش دهید. حالا پیازها را در همان ماهیتابه ای که گوشت را در آن سرخ کرده اید تفت دهید و بگذارید تا طلایی و شفاف شوند.

مرحله چهارم: کشمش و گردو را به پیاز اضافه کنید.

بعد از شفاف شدن پیازها، نوبت به خرد کردن گردو و اضافه کردن آنها به پیاز می رسد. بعد از چند دقیقه کشمش را اضافه کنید. حالا دوباره گوشت سرخ شده را در تابه بریزید و با پیاز و گردو و کشمش تفت دهید.

مرحله پنجم: مخلوط ملاس انار و زعفران را به تابه اضافه کنید.

بهتر است قبل از اضافه کردن رب انار، آن را با کمی آب رقیق کنید، سپس پس از مخلوط کردن با یک قاشق زعفران تخمیر شده به تابه اضافه کنید. سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا این مخلوط با تمام مواد داخل تابه مخلوط شود.

مرحله ششم: برنج را کمی بجوشانید.

در یک قابلمه متوسط ​​نصف مقدار آب بریزید و برنج را که از قبل در آب ولرم خیس کرده بودیم در قابلمه بریزید تا ده دقیقه بجوشد. در این مرحله نیز به مقدار لازم روغن و نمک اضافه می شود. بعد از ده دقیقه برنج را با آب سرد بشویید.

مرحله 7: کف کاسه را با سیب زمینی پر کنید.

در مرحله آخر از تهیه برنج شیرازی قنبر، سیب زمینی های خرد شده را در قابلمه می ریزیم و به مقدار لازم روغن می ریزیم تا سیب زمینی ها نچسبند. حالا یک لایه برنج و یک لایه از مواد را داخل تابه بریزید. به همین ترتیب ادامه دهید تا تمام این مواد مصرف شوند. فراموش نکنید که لایه آخر باید برنج باشد، پس دو قاشق غذاخوری روغن و باقی مانده زعفران را روی آن بریزید.

مرحله هشتم: قنبر پلو شیرازی را سرو کنید.

حالا وقت آن است که برنج را به مدت 45 تا 1 ساعت خیس کنید. بعد از آن می توانید از گوشت قلقلی و سبزیجات معطر باقی مانده برای تزیین رویه پلو شیرازی استفاده کنید. نوشگان!

ترفندهای تهیه برنج اصیل شیرازی

بهتر است در کف کاسه سیب زمینی از مخلوط کنجد و زعفران استفاده کنید تا طعم بهتری داشته باشد.

برای گوشت کالاکالی، آب پیاز و پودر سیر نیز می تواند گوشت را خوشمزه تر کند.

بهترین زمان برای پخت برنج دم پز زمانی است که برنج زنده است.

فراموش نکنید که برنج را با آب سرد بشویید زیرا ممکن است از خشک شدن آن جلوگیری کند.

حرف آخر

همانطور که می بینید تهیه برنج قنبر شیرازی به آسانی خوردن آن است. این غذا برای کودکان و بزرگسالان نافع است به شرطی که در آن زیاده گویی نشود. شما می توانید برای یک مهمانی شام یا تبلیغ همسرتان از دستور پخت گونبار آبی شیرازی کمک بگیرید و شبی فراموش نشدنی را برای خانواده و دوستان خود رقم بزنید.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *