مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

کمدی؛ همچنان نجات‌دهنده‌‌ سینما

۱ دقیقه خوانده شده
کمدی؛ همچنان نجات‌دهنده‌‌ سینما

تبلیغات بنری


اکران نقره ای در سه ماه نخست امسال میزبان 18 فیلم مختلف بود. در مجموع تعداد بلیت های فروخته شده در بهار 1403 هجری قمری به 8668000 بلیت رسید. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل دو میلیون افزایش داشته است.

به گزارش فرهیختگان، یکی از نکات ویژه اکران نوروزی و ربیع 1403 این است که طراحی این دوره از جشنواره فیلم فجر در سال گذشته متاثر از کار بوده است. از آثار برگزیده می توان به فیلم های «تمساح خونین»، «بیبدن»، «عثمان غرب»، «ایلیا در جستجوی قهرمان»، «آپاراچی»، «نوروز»، «ابی روشن» و «پرویز خان» اشاره کرد. چهل و دومین جشنواره فیلم فجر به سالن سینما راه یافت.

مجموع فروش این هشت فیلم برای سه ماه بهار 206 میلیارد تومان اعلام شد. برخی از این فیلم ها مانند «پرویز خان» خیلی سریع از سینماها خارج شدند و به چرخه تماشای آنلاین پیوستند و برخی دیگر مانند «تمساح خونین» همچنان در سینماهای کشور اکران می شوند و به فروش نسبتا خوبی دست پیدا می کنند.

با توجه به جدول فروش آثار سینمایی و استقبال مخاطبان، می توان گفت که فیلم های کمدی همچنان برگ برنده سینمادوستان هستند. پرفروش ترین فیلم سال تاکنون اولین کارگردانی جواد عزتی، کمدی «تمساح خونین» است. «تگزاس 3»، «سال گربه»، «خجالت نکش 2»، «آپاراچی» و «گلوهک» دیگر فیلم های کمدی اکران شده در این سه ماه بودند.

از میان 18 فیلم اکران شده، شش فیلم متعلق به سینمای کمدی است که در مجموع بیش از 320 میلیارد تومان فروش داشته است. این در صورتی است که مجموع فروش 18 فیلم در بهار 1403، 497 میلیارد تومان بوده است. با این حساب حدود 65 درصد از کل فروش سینمای ایران در بهار 1403 به شش کمدی تعلق داشت.

کمدی؛ همچنان نجات‌دهنده‌‌ سینما

کمدی؛  او همچنان ناجی سینماست

تبلیغات بنری

fararu به نقل از همه در یک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *