مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

کیک کدو حلوایی با کرم پنیری؛ طعم خوب پاییز

۱ دقیقه خوانده شده

تبلیغات بنری


همه در یک کیک ها یک دسر و عصرانه خوشمزه و لذیذ در سراسر دنیا هستند که با میوه ها، خامه، شکلات، پنیر و … تهیه می شوند و هر کدام طرفداران خاص خود را دارند. کیک های میوه ای به دلیل عطر و طعم میوه های تازه به کار رفته در آن ها بسیار پرطرفدار هستند و همیشه محبوب هستند. کدو حلوایی یک سبزی رنگارنگ و سرشار از خواص پاییزی است که به صورت پخته در انواع غذاها، سوپ ها، کیک ها و دسرها استفاده می شود. به گزارش همه در یک، کیک کدو تنبل یکی از کیک های میوه ای خوش رنگ و معطر است که با شروع فصل پاییز و رسیدن کدو حلوایی گل می دهد و یک عصرانه دلچسب برای فصل پاییز و عصرهای بارانی است. کیک کدو حلوایی با پنیر خامه ای یکی از روش های تهیه این کیک خوشمزه است که در این مطلب با شما در میان می گذاریم پس با ما همراه باشید.

مواد لازم

تخم مرغ: 2 عدد
شکر: 1 پیمانه شکر
پوره کدو تنبل: 1 فنجان
شکر قهوه ای: نصف پیمانه
آرد سفید شیرین: یک فنجان و سه چهارم فنجان
پودر دارچین: 1 قاشق چایخوری
بکینگ پودر: 1 قاشق چایخوری
وانیل: نصف قاشق چایخوری
روغن: نصف پیمانه
نمک: یک چهارم پیمانه
مواد پنیر خامه ای
پنیر خامه ای: 150 گرم
زرده تخم مرغ: 1 عدد
شکر: یک چهارم پیمانه
وانیل: 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه

برای تهیه کیک پاییزی خوشمزه ابتدا تخم مرغ ها، وانیل، شکر و شکر قهوه ای را در ظرف مناسبی بریزید و با همزن برقی به مدت 5 دقیقه بزنید تا کرمی و کشدار شوند. در مرحله بعد پوره کدو حلوایی (کدو را در فنجان بپزید و بعد از پخت له کنید) با روغن به مواد بالا اضافه کنید و با مخلوط کن مخلوط کنید. حالا آرد و بکینگ پودر و نمک و دارچین را که با هم مخلوط کرده بودید اضافه کنید و با استفاده از الک در سه مرحله کم کم سه بار الک کنید و با لیسک در یک جهت هم بزنید تا با مواد مخلوط شوند. . . به گزارش همه در یک، کف قالب مورد نظر خود را کاغذ روغنی پهن کنید و سپس مایه کیک را داخل قالب بریزید. برای تهیه پنیر خامه ای، پنیر خامه ای، وانیل، شکر و زرده تخم مرغ را در ظرفی بریزید و با همزن دستی در یک جهت هم بزنید تا یکدست شوند. حالا فراستینگ پنیر خامه ای را روی کیک می ریزیم و با خلال دندان یا سیخ چوبی خامه را روی سطح کیک پخش می کنیم. قالب را در فر از قبل گرم شده با دمای 170 درجه به مدت 50 دقیقه قرار دهید تا کیک بپزد و پف کند. بعد از پخت قالب را از فر خارج کرده و می گذاریم کیک خنک شود سپس از قالب خارج می کنیم و در ظرف سرو می گذاریم و میل می کنیم.

نکات مهم برای تهیه هر نوع کیک در منزل

کیک کدو حلوایی با پنیر خامه ای؛ طعم پاییز را خوب بچشید

1- برای تهیه کیک، مواد را به دمای محیط برسانید. پس سعی کنید حداقل نیم ساعت قبل از شروع همه مواد را از یخچال خارج کنید و بگذارید تا به دمای محیط برسند.

2- دما و زمان پخت معمولا بسته به فرها متفاوت است. به عنوان مثال، اگر در دستور پخت 175 درجه به مدت 45 دقیقه گفته شود، ممکن است در فر خود در آن دما و مدت زمان به نتیجه دلخواه نرسید. البته در این مورد نگران نباشید. با چند بار استفاده از فر، دما و زمان مناسب برای پخت کیک در فر را کشف خواهید کرد. البته به خاطر داشته باشید که دمای ذکر شده در دستور پخت معمولا به فر برقی بستگی دارد. اگر از فر گازی استفاده می کنید، دما را بین 10 تا 20 درجه سانتیگراد بالاتر قرار دهید. اما دمای ذکر شده بستگی به فر شما دارد. باید نگران باشی با چندین بار امتحان متوجه دما و زمان پخت خواهید شد. همیشه بعد از اینکه مواد را آماده کردید و روی میز کار گذاشتید، فر را قبل از شروع کار روشن کنید. زیرا برای تهیه هر نوع کیک یا شیرینی باید فر را از قبل روشن کنید تا زمانی که می خواهید کیک را در فر قرار دهید، فر کاملا گرم شود.

3- سعی کنید ترازوی دیجیتال و ترازو پخت استاندارد تهیه کنید. زیرا در تهیه کیک و دسر اندازه گیری دقیق مواد اولیه بسیار مهم است.

4- همیشه در حین هم زدن تخم مرغ ها چندین بار همزن را خاموش کنید و محیط کاسه را با قاشق تمیز کنید و داخل کاسه بریزید تا تخم مرغی داخل کیک نماند. در غیر این صورت، با وجود استفاده از وانیل یا اسانس، کیک همچنان بوی تخم مرغ خواهد داشت.

5- همیشه آرد و سایر مواد خشک مانند پودر کاکائو را 3 بار الک کنید تا هر کیک پخته شود. این باعث هوادهی و شل شدن آرد می شود. در نتیجه بافت کیک شما بهتر می شود. نکته مهم دیگری که در مورد آرد باید به آن توجه کرد، کیفیت آرد موجود در بازار است که متفاوت است. به همین دلیل بسته به کیفیت آرد ممکن است مقدار آن کمتر یا بیشتر از مقدار ذکر شده در دستور پخت باشد. پس هنگام اضافه کردن آرد به این نکته توجه کنید. اگر دیدید که بافت کیک جامد شده است. اما هنوز مقداری آرد وجود دارد. یعنی آردی که اضافه کردید کافیه و بقیه رو اضافه نکنید. اگر دستورالعمل ها را دنبال کنید؛ اما شما احساس کردید که مواد کیک هنوز به غلظتی که باید می رسید نرسیده است. یعنی باید آرد بیشتری اضافه کنید. بنابراین، شما همیشه به مقدار آرد ذکر شده در دستور تهیه می کنید. حالا این مقدار بسته به کیفیت آرد ممکن است کم یا زیاد شود.

6- نکته بسیار مهمی که در پخت انواع کیک باید به آن توجه کرد این است که به هیچ عنوان قبل از گذشت 30 دقیقه در فر را باز نکنید. اگر این کار را بکنید، تمام تلاش شما بیهوده خواهد بود. چون کیک شما بلند نمی شود.

7- حتما قالب کیک را انتخاب کنید. اگر قالب در مقایسه با مواد خیلی کوچک یا خیلی بزرگ باشد، نتیجه خوبی نخواهید گرفت. همیشه باید قالبی را انتخاب کنید که هنگام ریختن مواد کیک داخل آن، یک سوم قالب خالی بماند. البته همه این موارد نیاز به تجربه دارد. شاید اولین بار است که فرمت مناسب را درک نمی کنید. باید چند بار کیک را آماده کنید تا چشمتان به اندازه ها عادت کند و بتوانید سریع قالب مناسب را انتخاب کنید. وقتی خواستید کیک را داخل قالب بریزید، آن را تا نیمه بریزید. سپس آن را در اطراف پخش کنید. سعی کنید کیک را در قالب بریزید تا مواد به طور یکنواخت در همه جا پخش شوند.

8- نکته مهم دیگر در پخت کیک، انتخاب مواد قالب است. قالب های متنوع و گران قیمت زیادی در بازار موجود است. وقتی برای خرید یک قالب می روید، به دلیل تنوع، ممکن است در انتخاب قالب دچار سردرگمی شوید. یکی از بهترین قالب ها برای تهیه انواع کیک که قیمت مناسب آنها نسبت به سایر قالب ها مشخص می شود، قالب های گالوانیزه هستند که معمولا از تمامی شیرینی فروشی ها می توانید تهیه کنید. این قالب ها در طرح ها و اشکال مختلف موجود هستند.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *