گفتگو با خودرو! تعامل هوشمندانه فولکسواگن با ChatGPT
۱ دقیقه خوانده شدهفولکس واگن وفادار به وعده خود در نمایشگاه CES، هوش مصنوعی ChatGPT را به دستیار صوتی خودروهای خود اضافه کرده است و اکنون محصولات این شرکت می توانند تجربه متفاوت و بهتری را برای مسافران و راننده ایجاد کنند.
ChatGPT برای فولکس واگن چه ویژگی هایی دارد؟
به گفته دیجیاتو، فولکس واگن دستیار صوتی و هوش مصنوعی خود را بر اساس پردازش ابری به مشتریان خود ارائه می دهد. اما اخیراً قدرت ChatGPT را به خودروهای خود اضافه کرده است. البته افزودن مدل هوش مصنوعی OpenAI به محصولات فولکس واگن به منظور طراحی مجدد سیستم تعامل کاربر خودرو نیست. در عوض، به عنوان یک افزونه با ویژگی های بیشتر عمل می کند که می تواند قابلیت هایی فراتر از فرمان یا کنترل تنظیمات وسیله نقلیه را برای راننده و سرنشینان فراهم کند.
خودروهای فولکس واگن در حال حاضر به دستیار صوتی Ida مجهز هستند که مسافران می توانند برای انجام وظایف مختلف مربوط به تنظیمات یا ناوبری فرمان دهند. همچنین اگر این دستیار قادر به اجرای دستورات نباشد، هوش مصنوعی ابری Cerence وارد عمل می شود که قادر به پردازش دستورات پیچیده تری است و می تواند از اطلاعات آنلاین برای انجام سفارشات کمک بگیرد. اکنون، به لطف همکاری با OpenAI، Cerence Chat Pro میتواند از اطلاعات ارائه شده توسط ChatGPT نیز استفاده کند و گزینههای مختلفی از جمله پیشنهاد مقاصد مناسب برای کاربر برای سرگرم کردن مسافران با پرسیدن سؤال و شرکت در آزمونها را ارائه دهد.
استفاده از هوش مصنوعی در خودروها نگرانی هایی را در مورد امنیت و حریم خصوصی افراد ایجاد کرده است. با این حال فولکس واگن رسما اعلام کرده است که سرویس های هوش مصنوعی به هیچ یک از اطلاعات حساس خودرو دسترسی نخواهند داشت و پس از هر بار استفاده از دستیار صوتی، داده های ضبط شده حذف خواهند شد. اکثر مدل هایی که از سال آینده در دسترس خواهند بود شامل نسخه آزمایشی هوش مصنوعی هستند و دارندگان خودروهای قدیمی باید اشتراک سرویس Plus Speech این شرکت را خریداری کنند.
فولکس واگن اولین شرکتی است که امکانات مبتنی بر ChatGPT را به مشتریان خود ارائه می دهد و این موضوع ممکن است در آینده بر فروش محصولات آن تأثیر بگذارد. البته، شرکتهای دیگر، از جمله مرسدس بنز، در حال آزمایش قابلیتهای مرتبط با OpenAI بر روی خودروهای خود هستند. اما هیچ یک از آنها سعی در ارائه خدمات عمومی به مشتریان خود نداشتند. به نظر می رسد فولکس واگن می خواهد از چت ربات های هوش مصنوعی به عنوان گزینه ای فراتر از دستیار هوشمند استفاده کند و ترتیبی دهد که مسافران تعامل طبیعی و آسان تری با خودروی خود داشته باشند.