مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

۸ فیلم شاهکار کره‌ای که شما را به اعماق «سیاست» می‌برند

۱ دقیقه خوانده شده
۸ فیلم شاهکار کره‌ای که شما را به اعماق «سیاست» می‌برند

تبلیغات بنری


داستان های مربوط به رویدادهای سیاسی، که بسیاری از آنها الهام گرفته از رویدادهای واقعی در تاریخ مدرن کره هستند، اغلب در سینمای کره بسیار محبوب بوده اند. این داستان‌ها دوره‌ای از تاریخ نسبتاً کوتاه کره جنوبی را در بر می‌گیرد و علاوه بر شخصیت‌هایی که در راهروهای قدرت قدم می‌زنند، شهروندانی را به تصویر می‌کشند که زندگی‌شان عمیقاً تحت تأثیر جریان‌های سیاسی زمان خود بوده است.

به گزارش فرادید، فهرستی از بهترین و پرفروش ترین فیلم های سیاسی دو دهه اخیر سینمای کره را مشاهده می کنید.

1. Taxi Driver 2017

۸ فیلم شاهکار کره‌ای که شما را به اعماق «سیاست» می‌برند

جنبش طرفدار دموکراسی گوانگجو در ماه مه 1980 سوژه بسیاری از فیلم های کره ای بوده است، اما پرفروش ترین فیلم در میان آنها، راننده تاکسی جانگ هون است که در تابستان 2017 اکران شد و در حال حاضر دوازدهمین فیلم پرفروش است. سینمای کره تاریخ.

در این فیلم که بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است، سونگ کانگو در نقش راننده تاکسی ایفای نقش می کند که روزنامه نگار آلمانی یورگن هینزپیتر (توماس کرچمان) را در میان شورش ها به گوانگجو می برد. هینزپیتر خشونت های این شهر را ثبت کرد و فجایع را به جهانیان ارائه کرد. این فیلم علاوه بر موفقیت مالی، جوایز متعددی را از آن خود کرد و به عنوان نماینده کره جنوبی در بخش بهترین فیلم خارجی زبان در نودمین دوره جوایز اسکار انتخاب شد.

2. وکیل (2013).

8 فیلم کره ای شگفت انگیز که شما را عمیق تر می کند

سونگ کانگگو همچنین نقش اصلی فیلم “وکیل” (2013) را بازی کرد. داستان دیگری با الهام از وقایع واقعی. او نقش سونگ ووسوک را بازی می کند. شخصیتی که از زندگی رئیس جمهور سابق کره، رو مو هیون الهام گرفته شده است. ووسوک وکیلی است که از خانواده ای طبقه پایین آمده است و در دهه 1980 در بوسان وکالت می کند. او تجارت خوبی برای خود ساخته است و از موفقیت نسبی برخوردار است، اما وقتی پسر صاحب رستوران مورد علاقه اش توسط نیروهای امنیتی ربوده می شود و به عنوان یک مخالف سیاسی شکنجه می شود، تصمیم می گیرد با به خطر انداختن شغل و شغل خود از مرد جوان محافظت کند. زندگی . آهسته باش «وکیل» اولین فیلم کارگردان یانگ وو سوک بود و در پایان سال 2013 در کمال تعجب توانست دومین فیلم پرفروش سال شود.

3. Inside Men 2015

8 فیلم کره ای شگفت انگیز که شما را عمیق تر می کند

در یکی از معروف ترین نقش هایش، لی بیونگ هون نقش Ahn Sangu را بازی می کند. یک گانگستر سابق اکنون یک دلال سیاسی فاسد است. اما در جریان یکی از ماجراجویی های سیاسی سانجو، مدیر مسئول یک روزنامه بانفوذ و یکی از اعضای مجلس ملی که برای ریاست جمهوری کره آماده می شود به او خیانت می کنند و او را به دردسر می اندازند. سپس سانگو از سایه ها برمی گردد و شروع به برنامه ریزی برای انتقام از شرکای سابق خود می کند. اما برای انجام این کار، او باید با یک دادستان صادق منطقه کار کند که مصمم است سردبیر و عامل فاسد را نیز سرنگون کند. سومین فیلم وو مین هو، مردان تأثیرگذار، یک موفقیت تجاری و منتقدانه بود.

4. 18 مه 2007

8 فیلم کره ای شگفت انگیز که شما را عمیق تر می کند

قبل از راننده تاکسی، قیام گوانگجو در ماه مه 1980 موضوع فیلم پرفروش دیگری بود. فیلم 18 مه. این فیلم به کارگردانی کیم جی هون داستان شخصیت های مختلفی را روایت می کند که زندگی آنها تحت تاثیر اعتراضات گوانگجو قرار گرفته است. این فیلم داستان های متقاطع آنها را در طول این حوادث غم انگیز به تصویر می کشد. این درام که در تابستان 2007 اکران شد و با بازی آن سونگ کی، کیم سانگ کیونگ و لی جونجی به نمایش درآمد، دومین فیلم پرفروش سال کره ای شد و نامزد هشت جایزه در جوایز فیلم اژدهای آبی شد.

5. When the Day Comes (When the Day Comes) 2017

8 فیلم کره ای شگفت انگیز که شما را عمیق تر می کند

این یکی از محبوب ترین فیلم های کره ای در سال های اخیر است. رویدادی که جرقه قیام دموکراتیک در ژوئن را زد و در نهایت مسیر سیاسی کره را تغییر داد. این فیلم به کارگردانی جانگ جون هوان، بازیگران بزرگی از بازیگران برجسته را در نقش سیاستمداران، پرسنل امنیتی، خبرنگاران، فعالان، دانشجویان، نگهبانان زندان، دادستان ها و غیره در داستانی جذاب و سریع به نمایش می گذارد. از بازیگران این فیلم می توان به کیم یون سوک، ها جونگ وو، یو هه جین، کیم ته ری، سول کیونگ جو، جانگ دونگ وون و بسیاری دیگر اشاره کرد.

6. پادشاه (2017).

8 فیلم کره ای شگفت انگیز که شما را عمیق تر می کند

درام «پادشاه» (2017) به کارگردانی هان جائریم داستان ظهور و سقوط یک دادستان جاه طلب به نام پارک تائه سو (با بازی جو این سونگ) را روایت می کند. جو نقش پارک تائه سو را بازی می کند که از یک پیشینه متواضع می آید و دادستان می شود و به تدریج یاد می گیرد که چگونه از قانون اساسی به نفع خود استفاده کند. داستان حول محور انتخابات ریاست جمهوری کره است که هر پنج سال یکبار برگزار می شود و نشان می دهد که چگونه دادستان های فاسد می توانند از این انتخابات داغ و تغییرات سیاسی در کره سود ببرند یا ضرر کنند.

7. The Man Who Stands Next (The Man Who Stands Next) 2020

8 فیلم کره ای شگفت انگیز که شما را عمیق تر می کند

کارگردان وو مین هو و ستاره لی بیونگ هون در سال 2020 دوباره برای درام سیاسی The Man Standing By با یکدیگر همکاری کردند. فیلمی که روزهای منتهی به ترور رئیس جمهور پارک چونگ هی در سال 1979 را به تصویر می کشد. لی بیونگ هون نقش کیم گیو پیونگ، رئیس سازمان اطلاعات کره را بازی می کند که مستقیماً تحت کنترل رئیس جمهور پارک بود. این فیلم سرخوردگی تدریجی کیم از رئیس دولت را به تصویر می‌کشد، زیرا رئیس‌جمهور پارک از توصیه‌های سخت‌گیرانه رئیس امنیت خود حمایت می‌کند. فیلم وو به عنوان نماینده کره جنوبی در بخش بهترین فیلم بین المللی در نود و سومین دوره جوایز اسکار انتخاب شد.

8. Kingmaker 2022

8 فیلم کره ای شگفت انگیز که شما را عمیق تر می کند

این فیلم بر اساس روایت های واقعی از رابطه کاری بین کیم دائه جونگ (هشتمین رئیس جمهور کره جنوبی) و استراتژیست سیاسی او اوهم چانگ-روک است. شخصیت اصلی این فیلم Seo Chang-dae است. او یک استراتژیست سیاسی بسیار باهوش و تیزبین است که می تواند هر کسی را به یک فرد موفق در دنیای سیاست تبدیل کند. داستان اصلی فیلم از زمانی شروع می شود که کیم وون-بیم، سیاستمداری که به دنبال رسیدن به ریاست جمهوری و اصلاح کشور است، سئو چانگ دائه را به مبارزات انتخاباتی خود دعوت می کند.

تبلیغات بنری

fararu به نقل از همه در یک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *