مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

شرایط نیروی هوایی اوکراین، ۲.۵ سال پس از جنگ با روسیه

۱ دقیقه خوانده شده

تبلیغات بنری


پس از دو سال و نیم جنگ، نیروی هوایی اوکراین و ناوگان هواپیماهای فرسوده شوروی فراتر از همه انتظارات بوده و در برابر تجاوز روسیه و تلاش‌ها برای فلج کردن فرودگاه‌های این کشور مقاومت کرده‌اند.

به گزارش روزیاتو، با این حال، پس از سال ها درگیری شدید، نیروی هوایی اوکراین متحمل خسارات سنگینی شده است.

اگرچه نیروی هوایی اوکراین هنوز عملیاتی است، اما احتمالاً ظرفیت آن کاهش یافته و فرسوده است، در حالی که انتظار می‌رود هواپیماهای غربی به تعداد زیاد به کشور ارسال شوند (تاکنون تعداد کمی از F-16 به این کشور تحویل داده شده است. کشور). او بود).

تایید کرد که جراحاتی وجود دارد

وضعیت نیروی هوایی اوکراین پس از دو سال و نیم جنگ با روسیه چگونه است؟

از فوریه 2024، وزارت دفاع روسیه ادعا می کند که 574 هواپیمای جنگی اوکراینی را منهدم کرده است. این تلاش روس ها برای افزایش تلفات اوکراین کمی عجیب است، با توجه به اینکه این تعداد از تعداد کل جنگنده هایی که اوکراین تا به حال داشته است، حتی از جمله جنگنده های اهدایی به این کشور (و نیروی هوایی اوکراین همچنان با آنها پرواز می کند) بیشتر است. . همین بس که اگر این عدد ادعایی روس ها را بپذیریم به این معناست که روسیه چندین بار ناوگان هواپیماهای جنگنده نیروی هوایی اوکراین را به طور کامل منهدم کرده است.

وضعیت نیروی هوایی اوکراین پس از دو سال و نیم جنگ با روسیه چگونه است؟

قبل از شروع جنگ، فلایت گلوبال (در سال 2021) تخمین زد که اوکراین دارای 43 فروند MiG-1، حدود 12 فروند Su-24، به همراه 17 Su-25 و 26 Su-27 (در مجموع 98 هواپیمای جنگی) است. تلفات تایید شده اوکراین در خدمت برخی از جنگنده هایش بیشتر از این ارقام است.

به گفته وبلاگ منبع باز Oryx، اوکراین تاکنون 100 هواپیمای بال ثابت را از دست داده است. این شامل 33 MiG-29 و 15 Su-27، و همچنین 20 Su-25 و 19 Su-24 (از جمله هواپیماهای آسیب دیده) است.

وضعیت نیروی هوایی اوکراین پس از دو سال و نیم جنگ با روسیه چگونه است؟

توجه داشته باشید که این احتمال وجود دارد که تایید شده باشد که آنها در زمین نابود شده اند و ممکن است کپی های دقیقی باشند. اوکراین (مانند بسیاری از کشورهای مستقل پس از شوروی) دارای تعداد زیادی هواپیمای منسوخ دوران جنگ سرد است که دیگر هرگز پرواز نخواهند کرد. این احتمال وجود دارد که حداقل تعداد کمی از هواپیماهای منهدم شده در پایگاه های هوایی، هواپیماهای قدیمی باشند که به عنوان اهداف واقعی مورد استفاده قرار می گرفتند.

وضعیت نیروی هوایی اوکراین پس از دو سال و نیم جنگ با روسیه چگونه است؟

هواپیمای جنگنده به اوکراین اهدا شد

چندین بار در رسانه ها اعلام شده است که کشورها قصد دارند هواپیماهای جنگی را به اوکراین اهدا کنند. اما تعداد هواپیماهای تحویل شده به این کشور تا کنون بسیار محدود است. از 130 هواپیمای جنگی وعده داده شده به اوکراین، تنها 51 فروند یا کمی بیشتر به این کشور تحویل داده شد (و برخی از این جنگنده ها عملیاتی نبودند و فقط برای قطعات یدکی استفاده می شدند).

هواپیماهای اهدایی و دریافتی:

Su-25: چهار مورد از اسلواکی (بیشتر از مقدونیه شمالی و بلغارستان اگرچه ممکن است از قطعات آنها استفاده شود)

MiG-29: حدود 24 هواپیما (برخی برای قطعات یدکی اهدا شده است)

F-16: بین 6 تا 10 هواپیما تحویل داده شده است (1 فروند گم شده)

Aero L-39: هواپیمای تحویلی (هواپیما حمله سبک)

وضعیت نیروی هوایی اوکراین پس از دو سال و نیم جنگ با روسیه چگونه است؟

اوکراین تاکنون تنها چند هواپیمای ایمن و قابل پرواز از متحدان خود دریافت کرده است. شاید مهم ترین هواپیمای غیرقابل استفاده باشد که به اوکراین برای خرید قطعات یدکی مورد نیاز برای عملیاتی نگه داشتن ناوگان فعلی – و بازگرداندن جت های قدیمی و غیرقابل استفاده آن به خدمت تحویل داده شد. برخی از Su-25 های عملیاتی ممکن است اسقاط شده و به عنوان “قطعات” به اوکراین ارسال شده باشند.

بازگرداندن هواپیمای قدیمی به خدمت

اوکراین نماینده یک چهارم جمعیت اتحاد جماهیر شوروی و بیشتر صنعت و ارتش آن بود. با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، اوکراین کنترل صدها هواپیمای جنگنده دوران شوروی را به دست گرفت. بسیاری از این هواپیماها حفظ نشده اند (برخی فروخته شده اند، برخی در زمان اشغال کریمه توسط روسیه و برخی در جنگ 2014 در دونباس گم شده اند). هنوز مشخص نیست که چند هواپیمای قدیمی هنوز در اختیار اوکراین است، اما تعداد آنها احتمالاً بسیار زیاد است.

پس از اعلام استقلال، اوکراین به یکی از قوی ترین بخش های هوانوردی در جهان تبدیل شد و پس از ایالات متحده، روسیه و چین در رتبه دوم قرار گرفت. در آن زمان، 669 واحد نیروی هوایی شامل 122000 مرد و زن در اوکراین خدمت می کردند. امنیت و دفاع اروپا

در ماه فوریه، فوربس تا آنجا پیش رفت که پیشنهاد کرد که اوکراین ممکن است به دلیل فعال شدن مجدد هواپیماهای قدیمی تر (با وجود تلفات) هواپیماهای Su-24 بیشتری در خدمت داشته باشد. در این مقاله به نقل از منابع اوکراینی آمده است که آنها «تعداد بسیار بیشتری» از این هواپیماها را نسبت به قبل از جنگ در اختیار دارند. سخت است که بدانیم این گفته چقدر درست است.

وضعیت نیروی هوایی اوکراین پس از دو سال و نیم جنگ با روسیه چگونه است؟

فرسایش

دیفنس نیوز اخیرا گزارش داد که نیروی هوایی روسیه ممکن است 25 درصد کاهش یابد، عمدتاً به این دلیل که جت های جنگنده قدیمی به پایان ساعات پروازی باقی مانده خود می رسند. هواپیماهای شوروی به اندازه همتایان آمریکایی خود دوام نمی آورند. این مشکل باید در مورد اوکراین نیز صدق کند، زیرا هواپیماهای این کشور نیز ممکن است قربانی فشار بیش از حد در زمان جنگ شوند

طول عمر بسیاری از هواپیماهای جنگی بر اساس ساعات پرواز مفید:

MiG-29 Fulcrum: حدود 2500 ساعت (قابل ارتقا تا 4000 ساعت)

Su-24 Fencer: حدود 2200 ساعت (قابل ارتقا به بیش از 3000 ساعت)

F-16 Fighting Falcon: تقریباً 8000 ساعت (قابل ارتقا تا 12000 ساعت).

وضعیت نیروی هوایی اوکراین پس از دو سال و نیم جنگ با روسیه چگونه است؟

با این حال، مشخص نیست که چه میزان خوردگی جنگنده های اوکراینی را از کار انداخته است و تا چه حد اوکراین توانسته (با کمک بین المللی) عمر مفید جنگنده های خود را افزایش دهد. علاوه بر این، یک سوال باز دیگر این است: چه تعداد خلبان واجد شرایط در اوکراین وجود دارد (و چه تعداد خلبان واجد شرایط محلی و آموزش ندیده در کشورهای غربی).

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *