مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

تصویر شخصیت کارتون «سیمپسون‌ها» روی تابوت مومیایی ۳،۵۰۰ ساله مصری!

۱ دقیقه خوانده شده
تصویر شخصیت کارتون «سیمپسون‌ها» روی تابوت مومیایی ۳،۵۰۰ ساله مصری!

تبلیغات بنری


به تازگی تصویری از یکی از شخصیت های معروف سریال کارتونی «سیمپسون ها» در داخل تابوت مومیایی ۳۵۰۰ ساله مصری کشف شد.

به گزارش روزیاتو، تصویر زنی زرد رنگ با لباس سبز بلند و موهای آبی بر درب داخلی این تابوت مستطیل شکل حک شده است که شبیه شخصیت مارج سیمپسون است.

این عکس اخیراً در Reddit به اشتراک گذاشته شد و باعث ایجاد هیجان زیادی در بین کاربرانی شد که به شوخی می گفتند “مصر ساخت کارتون سیمپسون ها را پیش بینی کرده بود.”

اگرچه این تصویر شباهت زیادی به این شخصیت کارتونی دارد، اما کارشناسان بر این باورند که این تصویر زنی را نشان می دهد که در تابوت به عنوان مسافری به دنیای پس از مرگ دفن شده است.

این تابوت مصری حاوی بقایای مومیایی تادی است، دختر کشیش اعظم الاشمونین است. شهری در کرانه غربی رود نیل.

باستان شناسان تابوت را در اوایل سال 2023 کشف کردند و تصویری شبیه به مارج سیمپسون را در داخل درب تابوتخانه پیدا کردند که توسط دوازده کشیش که دوازده ساعت روشنایی روز را نشان می دهند احاطه شده بود.

این مومیایی در شرایط خوبی پیدا شد و حاوی یک ماسک و یک لباس گلدوزی شده بود.

مصطفی وزیری، دبیرکل شورای عالی آثار باستانی در مصاحبه با یک روزنامه مصری گفت: «این یکی از نادرترین و مهم ترین مناظر است. هر ساعت شکل خاص خود را دارد.

تصویر شخصیت کارتون «سیمپسون‌ها» روی تابوت مومیایی ۳،۵۰۰ ساله مصری!

با این حال، تصویر مرکزی به دلیل شباهت به شخصیت مارج در کارتون محبوب و قدیمی «سیمپسون ها» بیشترین توجه را به خود جلب کرد.

برای سال‌ها، مردم می‌گویند که سیمپسون‌ها رویدادهای آینده را پیش‌بینی می‌کنند. به عنوان مثال، بخشی از این کارتون پیروزی واشنگتن بر بوفالو بیلز در Super Bowl XVII را نشان می دهد و در بخشی دیگر دونالد ترامپ را به عنوان رئیس جمهور نشان می دهد.

در سال 1990، سیمپسون ها سانسور دیوید میکل آنژ را پیش بینی کردند که سال گذشته به واقعیت تبدیل شد.

یکی از کاربران در Reddit گفت که نقاشی تابوت “در تاریخ بسیار زیاد است که سیمپسون ها ابتدا این پیش بینی را انجام نداده اند.”

این گورستان محل دفن مقامات ارشد و کشیشان پادشاهی جدید مصر بود که بین سال‌های 1550 تا 1069 قبل از میلاد می‌زیستند.

محققان تابوت چوبی دیگری را در کنار تابوت شرقی تادی کشف کردند که قدمت آن به پایان سلسله بیستم در مصر باستان بازمی‌گردد و گمان می‌رود متعلق به «نانی» باشد. زنی که خواننده و خواننده جاهوتی، رهبر معنوی بزرگی بود.

تصویر شخصیت کارتونی

محققان از سال ۲۰۱۷ در حال حفاری در این منطقه بوده‌اند و اشیایی از سفال و چوب پیدا کرده‌اند، از جمله ظروفی به نام «کانابک» که برای نگهداری اندام‌های داخلی مومیایی استفاده می‌شده است و اوشابتی‌های متعدد (تندیس‌های کوچکی که در مراسم تشییع جنازه برای بزرگداشت مردگان استفاده می‌شود) . می شد او را کشف کرد.

آنها همچنین یک تکه پاپیروس پیدا کردند که در مورد “کتاب مردگان” صحبت می کند. مجموعه ای از طلسم های جادویی که توسط مصریان باستان برای کمک به ورود به زندگی پس از مرگ استفاده می شد.

بر اساس گزارش موزه بریتانیا، «مصریان معتقد بودند که زندگی پس از مرگ سفری به بهشت ​​است. اما این سفر بسیار خطرناک بود و در طول مسیر به کمک جادویی نیاز داشت.»

تصویر شخصیت کارتونی

وزیری با بیان اینکه این چهارمین پاپیروس کشف شده در سقاره است، گفت: این پاپیروس در موزه بزرگ مصر به نمایش گذاشته می شود.

باستان شناسان معتقدند که این یافته ها می تواند اطلاعات جدیدی در مورد فرهنگ، هنر و مراسم تدفین باستانی مصریان به ما بدهد.

تبلیغات بنری

fararu به نقل از همه در یک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *